AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Skrevet 24. april 2022 Hva tenker du om situasjonen til barn i familier der hvor foreldre på grunn av ekstrem trans- og homofobi og religiøs overbevisning tar dem ut av skolen fordi det undervises om hun, han og hen (Kjønnsnøytralt, ikke-binær). Jeg tenker egentlig med skrekk og gru hva slags situasjon de barna må vokse opp hvor de blir hjernevasket og sveket egentlig på det groveste fordi de blir fratatt muligheten til å forme meningsfulle relasjoner med en del mennesker og at de entrer livet med et lodd de ikke selv vet at de har. Jeg mener egentlg disse sakene bør være av interesse for barnevernet fordi det barna etter min utsettes for er omsorgssvikt. Barn som vokser opp i slike hjem får sår på sjelen som aldri gror med den typen ekstrem situasjon. Omsorgsgivere med et så rigid verdensbilde er antakelig like ekstreme i andre situasjoner også. Anonymkode: 922cb...a94 5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 Ja, jeg tenker ofte disse tankene om barn i pinsemenigheten eller som har misjonærer til foreldre. Anonymkode: c1fe1...494 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #3 Skrevet 24. april 2022 Enten er man han eller hun, hen er meningsløst. Anonymkode: f7e9d...241 28 1 9
nisselue Skrevet 24. april 2022 #4 Skrevet 24. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva tenker du om situasjonen til barn i familier der hvor foreldre på grunn av ekstrem trans- og homofobi og religiøs overbevisning tar dem ut av skolen fordi det undervises om hun, han og hen (Kjønnsnøytralt, ikke-binær). Jeg tenker egentlig med skrekk og gru hva slags situasjon de barna må vokse opp hvor de blir hjernevasket og sveket egentlig på det groveste fordi de blir fratatt muligheten til å forme meningsfulle relasjoner med en del mennesker og at de entrer livet med et lodd de ikke selv vet at de har. Jeg mener egentlg disse sakene bør være av interesse for barnevernet fordi det barna etter min utsettes for er omsorgssvikt. Barn som vokser opp i slike hjem får sår på sjelen som aldri gror med den typen ekstrem situasjon. Omsorgsgivere med et så rigid verdensbilde er antakelig like ekstreme i andre situasjoner også. Anonymkode: 922cb...a94 "Begging the question" kalles vel dette på engelsk. Hva med de som ikke gjør det av "ekstrem trans- og homofobi og religiøs overbevisning"? 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 nisselue skrev (På 24.4.2022 den 22.27): "Begging the question" kalles vel dette på engelsk. Hva med de som ikke gjør det av "ekstrem trans- og homofobi og religiøs overbevisning"? Nå var det spesifikt situasjonen til disse barna jeg tenke på. AnonymBruker skrev (På 24.4.2022 den 22.25): Ja, jeg tenker ofte disse tankene om barn i pinsemenigheten eller som har misjonærer til foreldre. Anonymkode: c1fe1...494 Der er det nok mange som har det tungt. Anonymkode: 922cb...a94 1
nisselue Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nå var det spesifikt situasjonen til disse barna jeg tenke på. Anonymkode: 922cb...a94 Så de som blir tatt ut av skolen fordi "det undervises om hun, han og hen" som du skriver, men ikke grunnet "ekstrem trans- og homofobi og religiøs overbevisning" - det har du ingen problemer med? Endret 24. april 2022 av nisselue 5 1
Gjest Villfisker Skrevet 24. april 2022 #7 Skrevet 24. april 2022 Foreldre har full rett til å gjøre det. Det er ingen lov om at de må bruke offentlig skole. Dette tullet har også gått alt for langt. Forstår foreldrene godt. Enhver forelder gjør det han/hun mener er best for barnet sitt. At de velger å ta barna ut av skolen, for noe de tror på, har jeg full respekt for. Det kalles å ta ansvar. Det kalles å være en forelder. Vil heller kalle det ansvarsfraskrivelse å overlate alt til det offentlige. Dette er ikke en barnevernssak i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #8 Skrevet 24. april 2022 Er det virkelig så mange foreldre som tar barna sine ut av skolen fordi skolen i undervisningen inkluderer hen at dette er et stort problem? Anonymkode: 98ca6...322 8
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #9 Skrevet 24. april 2022 1 minutt siden, nisselue said: Så de som blir tatt ut av skolen fordi "det undervises om hun, han og hen" som du skriver, men ikke blir tatt ut grunnet "ekstrem trans- og homofobi og religiøs overbevisning" - det har du ingen problemer med? Du skjønner hva jeg mener. Svar heller på tema fremfor å kverulere. Anonymkode: 922cb...a94 2
nisselue Skrevet 24. april 2022 #10 Skrevet 24. april 2022 Just now, AnonymBruker said: Du skjønner hva jeg mener. Svar heller på tema fremfor å kverulere. Anonymkode: 922cb...a94 Det jeg skjønner ut ifra det du skriver er at du setter likhetstegn mellom å ikke ville ha slik undervisning og være homofob og/eller transfob. Det jeg vil frem til er at det kanskje ikke er fullt så enkelt og du virker ikke til å ha tenk den tanken. 13 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #11 Skrevet 24. april 2022 Har ikke hørt om noen. Kjenner du mange? Hva tenker du om dem selv da? Anonymkode: d0c5b...ef3 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #12 Skrevet 24. april 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Enten er man han eller hun, hen er meningsløst. Anonymkode: f7e9d...241 Leste om en hen som hadde et kvinnenavn. Hvis man ikke vil kalle seg hverken mann eller kvinne, skift navn til noe intetsigende da, Pling for eksempel. Anonymkode: f1ae3...6ce 8 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #13 Skrevet 24. april 2022 2 minutter siden, Villfisker said: Foreldre har full rett til å gjøre det. Det er ingen lov om at de må bruke offentlig skole. Dette tullet har også gått alt for langt. Forstår foreldrene godt. Enhver forelder gjør det han/hun mener er best for barnet sitt. At de velger å ta barna ut av skolen, for noe de tror på, har jeg full respekt for. Det kalles å ta ansvar. Det kalles å være en forelder. Vil heller kalle det ansvarsfraskrivelse å overlate alt til det offentlige. Dette er ikke en barnevernssak i det hele tatt. For min del ser det egentlig ut som slik foreldre egentlig gir blanke i sine barns behov og tenker mest på sine egne. Å være foreldre handler etter min mening å gjøre barna mest mulig i stand til å mestre livet på en god måte og dette er ikke en måte å gjøre det på. Når man tar barna ut av skolen fordi man har problemer med visse mennesker så påfører man barna skader. Anonymkode: 922cb...a94 5
nisselue Skrevet 24. april 2022 #14 Skrevet 24. april 2022 Just now, AnonymBruker said: Leste om en hen som hadde et kvinnenavn. Hvis man ikke vil kalle seg hverken mann eller kvinne, skift navn til noe intetsigende da, Pling for eksempel. Anonymkode: f1ae3...6ce Haha! Helst med bare store bokstaver og utropstegn. PLING! 2 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #15 Skrevet 24. april 2022 2 minutter siden, nisselue said: Det jeg skjønner ut ifra det du skriver er at du setter likhetstegn mellom å ikke ville ha slik undervisning og være homofob og/eller transfob. Det jeg vil frem til er at det kanskje ikke er fullt så enkelt og du virker ikke til å ha tenk den tanken. Det er ikke noen formildene omstendighet at det står i bibelen at gud skapte adam og eva (han og hun). Anonymkode: 922cb...a94
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #16 Skrevet 24. april 2022 Religionsfriheten står sterkt i vestlige demokratier, er vel derfor nordiske land, Storbritannia , USA osv kan kalles liberale demokratier. Og slik må det nesten være. Selv om jeg ser det problematiske. Er selv oppvokst i en sekt, og ser ikke at det hadde vært i min og min brors interesse å komme i fosterhjem akkurat., Anonymkode: aa454...4bb 2
nisselue Skrevet 24. april 2022 #17 Skrevet 24. april 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er ikke noen formildene omstendighet at det står i bibelen at gud skapte adam og eva (han og hun). Anonymkode: 922cb...a94 Det har da ingenting med saken å gjøre. Det er bare en måte bibeltroe bruker for å flytte skyld bort fra sin egen intoleranse. Men du ser altså ingen annen grunn enn at man må være homofob eller transfob. Ok. Det er vel kanskje ikke spesielt mer aksepterende enn de du selv klager på da. 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #18 Skrevet 24. april 2022 1 minutt siden, nisselue said: Det har da ingenting med saken å gjøre. Det er bare en måte bibeltroe bruker for å flytte skyld bort fra sin egen intoleranse. Men du ser altså ingen annen grunn enn at man må være homofob eller transfob. Ok. Det er vel kanskje ikke spesielt mer aksepterende enn de du selv klager på da. Jeg har et åpent sinn og ønsker gjerne innspill så om du har alternative forklaringer så vil jeg gjerne vite. Anonymkode: 922cb...a94 2
Silva Pluvialis Skrevet 24. april 2022 #19 Skrevet 24. april 2022 Homofobi og transfobi er trist, men vi har ytringsfrihet i Norge. Bare fordi man har noen skrudde meninger betyr det ikke at det er omsorgssvikt og en barnevernssak. 3
Gjest Villfisker Skrevet 24. april 2022 #20 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): For min del ser det egentlig ut som slik foreldre egentlig gir blanke i sine barns behov og tenker mest på sine egne. Å være foreldre handler etter min mening å gjøre barna mest mulig i stand til å mestre livet på en god måte og dette er ikke en måte å gjøre det på. Når man tar barna ut av skolen fordi man har problemer med visse mennesker så påfører man barna skader. Anonymkode: 922cb...a94 Det må du gjerne mene. Jeg er uenig, og mener foreldre som tar barna ut, gjør det nettopp fordi de bryr seg. Ut ifra sitt syn, gjør de det de ser som best for sine barn. Hadde de derimot gitt blanke, hadde de vel ikke foretatt seg noe i det hele tatt? Knapt spurt om hvordan skoledagen var engang. For de som velger å ta barna ut av skolen, ser de dette som en god måte å medvirke til hvilke verdier barna skal vokse opp med. Det har de både lov og rett til. Det er undervisningen disse foreldrene har et problem med. Barna tar neppe skade av dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå