Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #1 Del Skrevet 4. november 2005 Noen som vet om noen sted i Akershus jeg kan ta 2MX og 2FY og 3KJ på kvelden eller lignende, uten å måtte betale dyre dommer for å gå på privat skole. (Det var visst litt vanskeligere å ta det som privatist enn jeg trodde... Finnes det noe form for intensivgreier eller lignende slik som i Bergen? Kan legge til at jeg er 20, så jeg går ikke akkurat under voksenundervisning, men vil ikke begynne på vgs igjen. Må ha karakterene klare innen da man må ettersende karakterer til høyskole i sommer Hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #2 Del Skrevet 4. november 2005 Noen som vet om noen sted i Akershus jeg kan ta 2MX og 2FY og 3KJ på kvelden eller lignende, uten å måtte betale dyre dommer for å gå på privat skole. (Det var visst litt vanskeligere å ta det som privatist enn jeg trodde... Finnes det noe form for intensivgreier eller lignende slik som i Bergen? Kan legge til at jeg er 20, så jeg går ikke akkurat under voksenundervisning, men vil ikke begynne på vgs igjen. Må ha karakterene klare innen da man må ettersende karakterer til høyskole i sommer Hjelp! ← Er det sååå dyrt å ta de fagene på privatskole? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 4. november 2005 #3 Del Skrevet 4. november 2005 Jepp! På bjørknes koster vel fagene rundt 5-10 000 per stk.... Og man får ikke stipend når man tar opp fag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 4. november 2005 #4 Del Skrevet 4. november 2005 Den eneste løsningen jeg kan komme på er at du leser til fagene på egenhånd og melder deg opp som privatist. Det koster vel under 1000-lappen per fag hvis jeg ikke husker helt feil.... Nå vet ikke jeg når fristen for å ettersende karakterene er, men jeg tror ikke du får gått opp til eksamen før til våren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #5 Del Skrevet 4. november 2005 Jeg får stipend...? Kan få lån og, men det gadd jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #6 Del Skrevet 4. november 2005 Er vel muligens noen fag du må gjøre div. øvelser i, men har hørt man kan få delta med ordinære klasser på en videregående skole - ring ledelsen ved skolen nærmest deg og hør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 4. november 2005 #7 Del Skrevet 4. november 2005 Jeg får stipend...? Kan få lån og, men det gadd jeg ikke ← ? Fikk du?? hmmm da må jeg ha fått feil informasjon jeg! (eller så har jeg rota litt ) Men det kommer ann på hvor mange studiepoeng du tar kanskje? Uff ikke aner jeg.. Det er kanskje best å sjekke det opp med lånekassen! Hvis man får stipend for å ta opp fag skal jeg benytte meg av det når jeg er ferdig med studiene mine og ta opp noen dag jeg har dårlig karakter i. uff.. nå skriver jeg nok litt utenfor temaet her.... sorry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #8 Del Skrevet 4. november 2005 Jeg går ihvertfall på privatskole som har avtale med lånekassen, så jeg får fullt stipend. Vet ikke hvor mye lånet er på, for jeg tok jo ikke opp det. Eneste som er dumt; jeg tar 70 % skole, så jeg får ikke studentrabatt på kollektivtransport... DET var en strek i regningen, spesielt ettersom rådgiver sa jeg ble fulltidsstudent da jeg var til samtale der i mai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. november 2005 #9 Del Skrevet 5. november 2005 På intensigymnaset får en stipend og lån fra lånekassa så sant en har mer enn 15 uketimer. Tar en halvårskurs som en på normert til ville ha hatt 5 timers undervisning i uka, får en godskrevet det faget til ti uketimer. Da trenger en bare et "lite" fag til før en får litt lån og stipend. Har en fag som tilsvarer 30 uketimer eller mer, får en fullt lån og stipend. Så hvis en da f.eks tar 3KJ, 3FY og 3MX på et halt år, får en full støtte, da alle fagene gir deg 10 uketimer hver. Jeg tror det er slik andre steder også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sprett Skrevet 7. november 2005 #10 Del Skrevet 7. november 2005 Noen vennlige sjeler som kunne tenke seg å forklare hva dette intensiv-gymnaset er, og hvor i landet det finnes? thx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå