AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Skrevet 24. april 2022 Hun og mannen er gift, med to barn under 10 år. I februar bestemte de seg for å separeres, men papirarbeidet er ikke fylt ut. Sammen eier de også huset de bor i. De har vært på mekling, så den biten er unnagjort. Han skal egentlig ha barna annenhver helg. De har foreløpig bodd som to fremmede i samme hus, men han dro for å bo hos familie for en uke siden. Min venninne har to jobber, én som tilkalling og en liten stilling, som for det meste er kveld/natt. I tillegg går hun på skole 3-4dager i uken. Nå klarer hun ingenting av dette, fordi hun er helt alene med barna og han tenker bare på seg selv. Hun er opprinnelig fra et annet land, har ingen familie og lite venner her. Svigermor passer gjerne barna når hun må jobbe, men han nekter henne å la barna være der, fordi da har han ikke kontroll på hvor hun er/hva hun gjør. Denne mannen har slått henne utallige ganger, truet henne, og drevet med psykisk mishandling. Han har hatt gps på henne, og er bare en tvers gjennom shitty fyr. Mye skjer foran barna. Etter de separerte seg, dukker han uanmeldt opp i huset, og kommer gjerne full midt på natta for å krangle. Han har også fyllekjørte med barna. Om det var meg, ville jeg oppsøkt et krisesenter og tatt det derfra, men det sitter langt inne for henne. Og hun får vel ikke noe hjelp fra Nav heller, før separasjonspapirene er underskrevet? Hun trenger å komme seg ut, få et eget sted å bo, og slippe å forholde seg til han. Men hun har ingen egne penger, fordi hun knapt jobber, og de pengene hun har, går til huslånet deres. Hun er redd, men vil samtidig ikke være "dramatisk", ved å dra på krisesenter, anmelde osv. Hvordan kan jeg hjelpe henne?? Jeg har aldri vært gift eller eid hus, men ser nå hvor komplisert det er... Jeg prøver å mase om krisesenter, og at hun må slutte å være så redd for å være "dramatisk", for fyren er jo bat shit crazy, og hun er helt stresset og utslitt. Har aldri sett henne sånn før.. Anonymkode: f6671...917
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 Hun kan ringe krisesenteret og få råd. Anonymkode: 4adb9...adc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå