Gå til innhold

Fravær på jobb pga IVF

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er nettopp henvist til IVF, og lurer derfor på hvordan folk kombinerer dette med jobb. Vi bor såpass langt unna behandlingssted (3 timer), så må jo ha fri hele dagen både i forbindelse av uttak og innsett. Man har jo bare en dag i året til timer i spesialisthelsetjenesten, så er derfor nysgjerrig på hvordan dere har løst det? Har dere brukt feriedager? 

Anonymkode: f6c65...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man blir sykemeldt fra uttak til innsett, tre dager. Gynekolog kan du bruke privat der du bor, for å måle eggposer. 

Utfordringen kan være mannen, han får ikke noe fri, så det må nok løses med avspasering eller ferie. 

Anonymkode: 9239d...1de

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man blir sykemeldt fra uttak til innsett, tre dager. Gynekolog kan du bruke privat der du bor, for å måle eggposer. 

Utfordringen kan være mannen, han får ikke noe fri, så det må nok løses med avspasering eller ferie. 

Okei, tusen takk for svar!

Har ikke gynekolog her jeg bor dessverre. Kjører to timer til nærmeste gyn😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Okei, tusen takk for svar!

Har ikke gynekolog her jeg bor dessverre. Kjører to timer til nærmeste gyn😅 

Du må normalt på 2-3 kontroller, så det kan bli en utfordring. Men klinikken har nok noen innspill. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Behandlingsstedet gir sykemelding for hele dagen hvis det er nødvendig for deg. Dette gjelder alle typer behandlinger i offentlig helsevesen.

Anonymkode: 0a317...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Behandlingsstedet gir sykemelding for hele dagen hvis det er nødvendig for deg. Dette gjelder alle typer behandlinger i offentlig helsevesen.

Anonymkode: 0a317...3f6

Dette.

Dersom du trenger sykmelding så får du det.

Men du burde nok først søke om avspasering, ferie eller velferdspermisjon.

Anonymkode: b1bcf...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannen har rett på fri/sykemelding på uttaksdagen siden han må levere sine saker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykemeldt fra uttak og til dagen etter innsett. Jeg fikk permisjon til de andre gynekologtimene. Prøvde å ta de fleste før/etter jobb (turnus). De jeg måtte ta i jobbtid fikk jeg lagt til slutten av dagen :) 

Lykke til med ivf :) 

Her satt det på første ivf forsøk og resultatet ligger ved siden av meg og er 10 uker gammel 😍

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for støtte og gode svar fra dere andre ❤️ TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...