AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Skrevet 24. april 2022 I et forhold, trodde ting var greit. Plutselig gjoster han meg, fra fredagen av og sånn smått fortsatt. Gjort det før, tar ikke tlf eller svarer på meldinger. Ser at han har vært aktiv, men ignorerer meg. Sier han har det vanskelig, men er det ikke da man skal bruke hverandre? Godt og vondt? Kjenner jeg er for gammel for sånt her.. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 39f3a...e86
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 Tja om en ikke vil bruke hverandre, på godt og vondt, så får en bruke ordene sine og ikke bare dra seg vekk. Jeg hadde ønsket ham god bedring og bedt ham ta kontakt når han er frisk fra ghostinga, ikke sikkert jeg er singel da men for all del. Anonymkode: e936f...fd6 2
Gjest Ghostface Skrevet 24. april 2022 #3 Skrevet 24. april 2022 (endret) Ja, jeg ble ghostet av en mann som var i begynnelsen av femtiårene etter å ha hatt kontakt i to år. Det er bare barnslig. Endret 24. april 2022 av Ghostface
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #4 Skrevet 24. april 2022 Hva burde jeg gjøre da? Bare la han holde på? Blir forbanna av slik oppførsel i voksen alder. Skrev en mld til han tidligere på morgenen i dag at han bare får ta kontakt når han ønsker, orker ikke jage etter han. Men samtidig tenker jeg at det ikke er innafor å holde på slik? Bare bli utilgjengelig for hverandre på den måten? Nesten så jeg vipper mot å bare avslutte hele driten, vet ikke hva jeg skal gjøre. Syns jeg fortjener mer respekt enn det der ts Anonymkode: 39f3a...e86
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hva burde jeg gjøre da? Bare la han holde på? Blir forbanna av slik oppførsel i voksen alder. Skrev en mld til han tidligere på morgenen i dag at han bare får ta kontakt når han ønsker, orker ikke jage etter han. Men samtidig tenker jeg at det ikke er innafor å holde på slik? Bare bli utilgjengelig for hverandre på den måten? Nesten så jeg vipper mot å bare avslutte hele driten, vet ikke hva jeg skal gjøre. Syns jeg fortjener mer respekt enn det der ts Anonymkode: 39f3a...e86 Jeg hadde avslutta det hadde jeg vært deg, det er så respektløst det han driver med. Anonymkode: f9821...e28 6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hva burde jeg gjøre da? Bare la han holde på? Blir forbanna av slik oppførsel i voksen alder. Skrev en mld til han tidligere på morgenen i dag at han bare får ta kontakt når han ønsker, orker ikke jage etter han. Men samtidig tenker jeg at det ikke er innafor å holde på slik? Bare bli utilgjengelig for hverandre på den måten? Nesten så jeg vipper mot å bare avslutte hele driten, vet ikke hva jeg skal gjøre. Syns jeg fortjener mer respekt enn det der ts Anonymkode: 39f3a...e86 Dropp ham. Anonymkode: e936f...fd6 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #7 Skrevet 24. april 2022 Si rett ut hva du mener om slik oppførsel, ikke at han nødvendigvis bryr seg men for din egen del! Og så blokk han. Anonymkode: 1a291...283 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #8 Skrevet 24. april 2022 Men vi er jo kjærester? Forstår ikke hvorfor mennesker kan gjøre slikt, selvom man har det litt tøft innimellom. Har da jeg også hatt i perioder, å da sier man vel i fra til partner hvis man trenger litt pusterom for å sjonglere alle tanker ts Anonymkode: 39f3a...e86
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #9 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men vi er jo kjærester?... ts Anonymkode: 39f3a...e86 Tydeligvis ikke i hans øyne. Anonymkode: 17da9...29f 1
Gjest Ghostface Skrevet 24. april 2022 #10 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men vi er jo kjærester? Forstår ikke hvorfor mennesker kan gjøre slikt, selvom man har det litt tøft innimellom. Har da jeg også hatt i perioder, å da sier man vel i fra til partner hvis man trenger litt pusterom for å sjonglere alle tanker ts Anonymkode: 39f3a...e86 De som sliter med å snakke om følelser, ghoster ofte. For å slippe konfrontasjoner, og det er jo tydelig at han ikke respekterer deg.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #11 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): I et forhold, trodde ting var greit. Plutselig gjoster han meg, fra fredagen av og sånn smått fortsatt. Gjort det før, tar ikke tlf eller svarer på meldinger. Ser at han har vært aktiv, men ignorerer meg. Sier han har det vanskelig, men er det ikke da man skal bruke hverandre? Godt og vondt? Kjenner jeg er for gammel for sånt her.. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 39f3a...e86 Dumpet han. Det er emosjonelt misbruk Anonymkode: 461cd...91e
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #12 Skrevet 24. april 2022 Det er ikke uvanlig at noen har mentalt behov for noen time outs inimellom, både fra kjæreste, familie og venner. Men hvis det er situasjonen, bør han jo helst si fra om at han kommer til å være utilgjengelig en stund. Anonymkode: 94d58...ec7 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #13 Skrevet 24. april 2022 Da vet du hvordan han fungerer emosjonelt. Altså umodent, egoistisk og uforutsigbar. Javel, han sliter, men om han sliter så mye at han ikke orker å ha normal kontakt eller kommunikasjon, så er han ikke i stand til å være i et normalt- fungerende forhold. Sånt hadde jeg ikke giddet, det er psykisk terror for meg. Var sammen med en sånn i mange år før. De verste årene i mitt liv. 🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️🏃♀️ Anonymkode: da664...baf
Blueberrymuffin Skrevet 24. april 2022 #14 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Men vi er jo kjærester? Forstår ikke hvorfor mennesker kan gjøre slikt, selvom man har det litt tøft innimellom. Har da jeg også hatt i perioder, å da sier man vel i fra til partner hvis man trenger litt pusterom for å sjonglere alle tanker ts Anonymkode: 39f3a...e86 Rød varsellampe. Ikke alle liker å snakke om problemer, og noen trenger space, og det er helt greit. Men når dere er kjærester, burde han være så åpen og ærlig med deg at han heller sier det til deg, at han trenger space eller tid. Ikke bare ghoster. Tydelig at han ikke er åpen med deg, og ikke stoler nok på deg til å åpne seg for deg. Ville reagert om jeg bare ble ghostet uten noen forklaring, hadde ikke vært greit. Om jeg derimot fikk en beskjed, forklaring, at man sier at man trenger space eller tid for seg selv, så hadde jeg ikke hatt noe problem med å akseptere eller respektere det. Men det å bare ghoste, uten noe forklaring, det er bare mangel på respekt. Han burde vært åpen med deg, ærlig med deg, og respektert deg nok til å si ting som de er, når dere er kjærester. 2
FrøkenFri Skrevet 24. april 2022 #15 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva burde jeg gjøre da? Bare la han holde på? Blir forbanna av slik oppførsel i voksen alder. Skrev en mld til han tidligere på morgenen i dag at han bare får ta kontakt når han ønsker, orker ikke jage etter han. Men samtidig tenker jeg at det ikke er innafor å holde på slik? Bare bli utilgjengelig for hverandre på den måten? Nesten så jeg vipper mot å bare avslutte hele driten, vet ikke hva jeg skal gjøre. Syns jeg fortjener mer respekt enn det der ts Anonymkode: 39f3a...e86 Ikke skriv mer til han. Og så går du videre. Dette er ikke noe å kaste bort tiden på. 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #16 Skrevet 24. april 2022 Jeg skjønner at folk ghoster. Man vet aldri hvem som aldri lar deg gå… jeg har sløst bort mange år av livet mitt på folk som driter i meg. Jeg hater mennesker som ikke har et liv, de er farlige. 🙈 du blir livet deres, de klarer ingenting selv. Anonymkode: e0fcc...647 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #17 Skrevet 25. april 2022 Hva mener han med at han har det vanskelig når han ikke svarer deg? Sitter han hjemme i et mørkt rom og er deprimert? Eller er han ute og fester med kompiser? Dette er vesentlig informasjon og stor forskjell på om han er drittsekk eller om han heller trenger din støtte. Anonymkode: 155d9...71d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #18 Skrevet 25. april 2022 Jeg ble ghostet av en mann passert 50. Vi hadde et forhold i tre år. Anonymkode: b0f93...bfd
exictence Skrevet 25. april 2022 #19 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva burde jeg gjøre da? Bare la han holde på? Du skal vel bare ikke gjøre noe som helst annet enn å skrive/si f.eks god morgen. Svarer han ikke, så sier ikke du noe mer heller. La han holde på, sier du. Ja, han må selv stå for sin oppførsel. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Blir forbanna av slik oppførsel i voksen alder. Skrev en mld til han tidligere på morgenen i dag at han bare får ta kontakt når han ønsker, orker ikke jage etter han. Så bra av deg. Selvfølgelig skal ikke du jage etter ham. Det er ikke en sånn mann du vil ha, er det? Ikke verdt det for deg. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men samtidig tenker jeg at det ikke er innafor å holde på slik? Selvfølgelig er ikke det innafor. Det er hans problem, ikke ditt. Ikke ditt ansvar å be ham oppføre seg. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bare bli utilgjengelig for hverandre på den måten? Nesten så jeg vipper mot å bare avslutte hele driten, vet ikke hva jeg skal gjøre. Syns jeg fortjener mer respekt enn det der ts Anonymkode: 39f3a...e86 Skjønner ikke? Hvorfor skal du avslutte noe når han ikke tar kontakt? Da lar du og være å ta kontakt, og det er avsluttet. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #20 Skrevet 25. april 2022 Skjønner deg godt ts 💔 Å oppleve ghosting i det man trodde var en god og nær relasjon er vondt og føles forvirrende og fullstendig meningsløst… Mitt forrige forhold tok slutt på den måten, etter over to år med det jeg opplevde som et godt forhold. Han viste ikke tegn til å ønske seg andre steder, eller at han egentlig ikke ønsket å være med meg, og det opplevdes som et voksent forhold der vi søkte støtte hos hverandre når hverdagen røynet på. Så endret han seg fra den ene dagen til den neste, og sluttet å ta kontakt (vi hadde nesten daglig kontakt gjennom hele forholdet, omså kun en nattamelding eller god morgen melding dersom dagen var hektisk). Jeg fikk ikke svar når jeg prøvde å kontakte han, og når han til slutt svarte var tonen blitt mer kjølig og veldig upersonlig og distansert. Det var noe av det jævligste jeg har opplevd, noe jeg klarte å formidle til han til slutt, og som jeg tror han tok til seg. Forholdet endte etter en lengre periode med meldingsutveksling, der han kom med flere forklaringer på hva som egentlig skjedde. I bunn og grunn så handlet nok dette om at han egentlig ikke ville være sammen med meg, men hadde for lite respekt og var for feig til å avslutte relasjonen tidligere. Vet ikke om han håpet at dette skulle «fases ut av seg selv», noe jeg synes er en helt syk tanke om et forhold man frivillig har gått inn i med et menneske. Det vitner om mangel på respekt, og evne til å forholde seg til egne og andres følelser. Det er umodent, og svært dårlig gjort overfor den andre. Ts må gjøre det som føles riktig, men denne typen behandling bør man ikke godta, og det kan du godt formidle til den som ghoster. Gi en sjanse til å forklare seg, og prøve å rette opp, men ikke godta at kontakten plutselig bare skal stoppe når livet blir vanskelig. Det vil bli veldig belastende for ts… Anonymkode: c45da...3bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå