Gå til innhold

Hvor mye initiativ skal en kvinne ta?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Jeg er litt "håpløs romantiker" som fort starter å overtenke og kan kanskje bli litt vel fort interessert i noen.. Jeg er på ulike datingnettsider og sitter og sviper høyre og venstre.

For en liten stund siden ble det en match med en kjekk mann. Vi startet å snakke og hadde gode lange samtaler gjennom meldinger. Han inviterte på date og vi møttes. Kjemien var på plass, med litt småflørting og snakket mye sammen. Vi begge sa at det var hyggelig på daten og ville gjerne møtes igjen. Etter jeg kom hjem takket jeg for daten og vi fortsatte å prate gjennom meldinger. Jeg tok initiativ til neste date, da han kom på hva vi kunne finne på. Samme dagen avlyste han daten, men ville gjerne ta det opp en dag som passet bedre. Jeg begynner å overtenke litt, vil han møte meg på flere dates eller var det hans måte å avvise på? 

Så nå sitter jeg å funderer. Jeg har ikke hørt noe særlig fra ham, men han virker som den sjenerte typen som kanskje kan trenge et lite push. Skal jeg vente og se om han tar kontakt, skal jeg ta kontakt og hørre eller skal jeg bare gå videre og ta det som en avvisning? Jeg er interessert i å møte ham igjen, for det er lenge siden jeg har vært på date og tenkt at dette kan faktisk være noe. Hva tenker dere?

Anonymkode: 943f4...f29

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gammeldags. Mannen må alltid ta initiativ. 

Anonymkode: fac28...38b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at siden du er ordentlig interessert så hadde jeg prøvd én gang til. Hvis det da ikke passer, og han ikke foreslår noe, så hadde jeg gått videre.

Anonymkode: 3354f...922

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mye mer enn dere gjør idag. Vær så snill damer. 

Komisk at til og med på datingapper så er det mannen som må ta initiativet når det gjelder chat.

Anonymkode: ec48b...2eb

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at siden du har sagt at du vil møte han og dere i utgangspunktet hadde planlagt en dag og han nå avlyste, så bør du vente til han sier ifra om når det eventuelt passer han. 

Det kan bli ansett som litt «masete» om du skal spørre han igjen, så jeg anbefaler deg med å la den ballen ligge i hans hender. Om han er virkelig interessert, vil han nok ta initiativet først til andre date. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke nok at han sier «gi lyd når du vil finne på noe». Jeg tar ikke sjansen før han rett og slett ber meg ut. 

Anonymkode: fac28...38b

Skrevet

Hvis jeg ikke øyner et snev av initiativ eller en form for samarbeidvilje for å bli sammen, sier jeg bare at vi ikke passer sammen. Thats it! 🤗

Initiativ og samarbeidsvilje skal jo være likt, fordi det er det som skaper grunnaget for et godt forhold. Altså gjenstridighet og inkluderende💞

AnonymBruker
Skrevet
anonymbruker2312 skrev (4 timer siden):

Jeg tenker at siden du har sagt at du vil møte han og dere i utgangspunktet hadde planlagt en dag og han nå avlyste, så bør du vente til han sier ifra om når det eventuelt passer han. 

Det kan bli ansett som litt «masete» om du skal spørre han igjen, så jeg anbefaler deg med å la den ballen ligge i hans hender. Om han er virkelig interessert, vil han nok ta initiativet først til andre date. 

Helt enig. Er han interessert så: YOU WILL KNOW. Da tar han kontakt :) When u know u know. Når du treffer noen og det er full match så rekker man nærmest ikke spørre vennene sine om hva man skal gjøre fra eller til, for da er det knapt noen venting, ingen tvil, da vet man bare begge to - og ting flyter 😃 Når du har truffet han/henne, så vet man bare. Og da er det ikke noe luring.

Anonymkode: ed54b...779

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er det siden første date? Og når hadde dere egentlig avtalt andre date? Jeg får en magefølelse på at han ikke er så veldig interessert, for i så fall ville han ha avtalt en ny dag da han avlyste. Men om du tenker mye på han, skader det ikke å spørre direkte: «Du, skal vi møtes igjen? Hvilken dag passer i så fall for deg?» Jeg orket ikke spille «the game» i mine korte måneder med dating, men gjorde det som føltes naturlig for meg. Og slik møtte jeg kjæresten min. 

Anonymkode: 23c7d...fa5

AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (8 timer siden):

Altså gjenstridighet og inkluderende💞

Du skriver så mye rart. Tror du må lese deg opp på "gjenstridig".

Anonymkode: 70d4b...4aa

AnonymBruker
Skrevet

Så mye som hun føler for.

Anonymkode: 03ce6...767

AnonymBruker
Skrevet

Like mye/lite som en mann..🤷 Er likestilling i dagens samfunn🙂

Anonymkode: 21f43...dd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...