AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Skrevet 24. april 2022 Jeg har en fantastisk 5 årig jente, som jeg elsker over alt i verden❤️ Faren hennes har dessverre valgt å gå glipp av henne og har aldri vært i livet hennes. Hun har nå begynt å spørre «hvor er pappaen min?» Jeg jeg strever med å svare. Jeg ønsker å være ærlig med henne, samtidig som jeg ikke vil såre henne eller si noe stygt om faren. Jeg har tenkt på; - «han greide ikke å være en pappa.» -«han greier ikke å være en pappa nå» (falske forhåpninger?) - «han ville ikke være pappa.» -«han kunne ikke være en pappa» -«han har ikke forstått i hjertet sitt at han er pappa.» - «han er et annet sted (???)» Hva sier man om en «pappa» som stakk da han fant ut at jeg var gravid, og som har kuttet all kontakt med oss? Tips mottas med takk🙏🏻 Anonymkode: c9004...3f4 5
Blomsterpotta Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 (endret) Du kan jo si at du ikke vet hvor han er, kanskje han jobber veldig mye. Enkelt og greit. Du har ikke sagt noe negativt om han og kan hende hun bare svarer kort åja eller ok på det. Du trenger ikke utdype det veldig til ei på 5 ennå. Tilpass etter alder og etterhvert som hun blir større kan jo litt og litt komme frem at han ville dette selv. Hun blir sikkert såret, men fortell på en fin måte så tåler hun det nok. Endret 24. april 2022 av Blomsterpotta 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #3 Skrevet 24. april 2022 Kan du ikke si at hun ikke har en pappa? Noen har bare pappa, andre har bare mamma. Noen har begge, noen har to mammaer og noen har to pappaer… bedre å tro t man ikke har en pappa, enn at han ikke ville ha deg Anonymkode: b8263...d68 16
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #4 Skrevet 24. april 2022 Blomsterpotta skrev (1 minutt siden): Du kan jo si at du ikke vet hvor han er, kanskje han jobber veldig mye. Enkelt og greit. Du har ikke sagt noe negativt om han og kan hende hun bare svarer kort åja eller ok på det. Du trenger ikke utdype det veldig til ei på 5 ennå. Nja, det er ikke sant at jeg ikke vet hvor han er, og jeg ønsker virkelig ikke at hun skal kunne se tilbake på denne samtalen og tenke at jeg løy. Hun spør også oppfølgingsspørsmål. Hun har spurt flere ganger nå. ts Anonymkode: c9004...3f4 6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 Jeg tenker du kan være ærlig. Si at han ikke ønsket å være pappa, og at du også synes det er skikkelig leit. La henne få sørge over detre, hun har all grunn til det Anonymkode: dbd5c...1b9 18
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 Du må være ærlig, og ikke pakke det inn. Gi henne forståelige svar. Jeg ville sagt rett ut at han er en fin mann (om det er sant), og at du er veldig takknemlig for at du og han fikk henne - men at noen voksne dessverre er veldig dårlige på å være foreldre. Og at han er en av dem - han har ikke klart å være en pappa. Selvfølgelig må du også understreke at dette ikke er hennes skyld, og at det ikke er noe hun eller du kunne ha gjort annerledes. Du kan jo også godt si at han er litt feig, og at han kanskje har noen grunner som gjør at det er litt skummelt for ham å tørre å være en pappa. Anonymkode: f9c6b...a77 13 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #7 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har en fantastisk 5 årig jente, som jeg elsker over alt i verden❤️ Faren hennes har dessverre valgt å gå glipp av henne og har aldri vært i livet hennes. Hun har nå begynt å spørre «hvor er pappaen min?» Jeg jeg strever med å svare. Jeg ønsker å være ærlig med henne, samtidig som jeg ikke vil såre henne eller si noe stygt om faren. Jeg har tenkt på; - «han greide ikke å være en pappa.» -«han greier ikke å være en pappa nå» (falske forhåpninger?) - «han ville ikke være pappa.» -«han kunne ikke være en pappa» -«han har ikke forstått i hjertet sitt at han er pappa.» - «han er et annet sted (???)» Hva sier man om en «pappa» som stakk da han fant ut at jeg var gravid, og som har kuttet all kontakt med oss? Tips mottas med takk🙏🏻 Anonymkode: c9004...3f4 Jeg synes at dine forslag til forklaringer er unødvendig brutale. Og mange av dem vil kreve ytterligere og kompliserte forklaringer. Anonymkode: 2082e...868 14
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #8 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nja, det er ikke sant at jeg ikke vet hvor han er, og jeg ønsker virkelig ikke at hun skal kunne se tilbake på denne samtalen og tenke at jeg løy. Hun spør også oppfølgingsspørsmål. Hun har spurt flere ganger nå. ts Anonymkode: c9004...3f4 Jeg er så enig, hun fortjener virkelig en mamma som tør å være ærlig og som ikke snakker vekk slike spørsmål. Juger du vil hun gjennomskue deg. Anonymkode: f9c6b...a77 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 24. april 2022 #9 Skrevet 24. april 2022 Vær ærlig og fortell sannheten.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #10 Skrevet 24. april 2022 Syns min mor taklet den situasjonen bra med meg og min bror. Hun svarte på alle spørsmål vi hadde som hun viste svaret på. Som navn, hvor han kom fra, hvordan han ser ut og hvor han bodde. Når det kom til spørsmål om hvorfor han ikke ville være med oss så sa hun at hun ikke viste. Hun snakket aldri negativ om han og det synes jeg er godt gjort. Det gjorde at vi selv kunne danne en mening om han når vi ble eldre. Har dere kontakt med farmoren og farfaren? Min farmor og farfar hadde uregelmessig kontakt med oss og det betydde mye. For da så vi hvem vi lignet på og fikk vite litt mer om den siden av familien vår. Du kan også vurdere å sende han en melding og si at barnet spør etter han. Det kan hendes at han har blitt mer voksen de siste fem årene. Anonymkode: 7e752...2fb 14
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #11 Skrevet 24. april 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg synes at dine forslag til forklaringer er unødvendig brutale. Og mange av dem vil kreve ytterligere og kompliserte forklaringer. Anonymkode: 2082e...868 Svarene er brutale fordi det er jævlig brutalt å ikke ha kontakt med egne barn. Dette tapet må hun på et eller annet tidspunkt jobbe seg igjennom. Og hun har startet prosessen nå, siden hun spør. Selv et lite barn vil stusse hvis man prøver å bortforklare virkelig umoralske valg. Anonymkode: dbd5c...1b9 11
GammelKaktus Skrevet 24. april 2022 #12 Skrevet 24. april 2022 Kan være lurt å komme med en forklaring som hun kan bruke i barnehagen og slikt og da. Pappaen din bor langt borte, han visste ikke hvordan han skulle være en pappa så derfor har du bare meg og jeg er kjempeglad i deg. Og så kan du ramse opp alle andre dere har i livet som er glad i henne. 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #13 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (På 24.4.2022 den 20.04): Kan du ikke si at hun ikke har en pappa? Noen har bare pappa, andre har bare mamma. Noen har begge, noen har to mammaer og noen har to pappaer… bedre å tro t man ikke har en pappa, enn at han ikke ville ha deg Anonymkode: b8263...d68 Det er jo ikke sant. Jeg kan ikke si til henne at hun ikke har en pappa når hun har det. Hun vil jo finne ut av det, og da er det dumt å ha lyve til henne. Jeg ønsker å formidle til henne at in har en pappa der ute, uten å få henne til å tro at pppaen ikke ville ha henne, for det er jo heller ikke sant. Han ville ikke ha barn, men han har aldri møtt henne. AnonymBruker skrev (På 24.4.2022 den 20.05): Jeg tenker du kan være ærlig. Si at han ikke ønsket å være pappa, og at du også synes det er skikkelig leit. La henne få sørge over detre, hun har all grunn til det Anonymkode: dbd5c...1b9 Ja, kanskje. Har du forslag til formulering som er mindre sårende? ts Anonymkode: c9004...3f4 10 3
Flintis Skrevet 24. april 2022 #14 Skrevet 24. april 2022 Jeg ville sagt at pappa ikke var klar for å være pappa da du ble lagd, men mamma var klar for å bli mamma og da ble det dere to. Kanskje pappa vil hilse på henne når hun blir stor. 8 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #15 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du må være ærlig, og ikke pakke det inn. Gi henne forståelige svar. Jeg ville sagt rett ut at han er en fin mann (om det er sant), og at du er veldig takknemlig for at du og han fikk henne - men at noen voksne dessverre er veldig dårlige på å være foreldre. Og at han er en av dem - han har ikke klart å være en pappa. Selvfølgelig må du også understreke at dette ikke er hennes skyld, og at det ikke er noe hun eller du kunne ha gjort annerledes. Du kan jo også godt si at han er litt feig, og at han kanskje har noen grunner som gjør at det er litt skummelt for ham å tørre å være en pappa. Anonymkode: f9c6b...a77 Jeg er redd for å gå inn å si «det er ikke din skyld», når jeg ikke vet om hun føler på «skyld», kanskje jeg da tillegger henne skyld🤷🏼♀️ og jeg ønsker ikke å si at han er «feig» eller noe annet negativt. ts Anonymkode: c9004...3f4 6 1 1
Rucula Skrevet 24. april 2022 #16 Skrevet 24. april 2022 Flintis skrev (2 minutter siden): Jeg ville sagt at pappa ikke var klar for å være pappa da du ble lagd, men mamma var klar for å bli mamma og da ble det dere to. Kanskje pappa vil hilse på henne når hun blir stor. ville absolutt ikke sagt det siste!!! tenk om den lille jenta sitter og har forhåpninger om et møte som aldri skjer. Grusomt 12 1 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #17 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (På 24.4.2022 den 20.05): Jeg synes at dine forslag til forklaringer er unødvendig brutale. Og mange av dem vil kreve ytterligere og kompliserte forklaringer. Anonymkode: 2082e...868 Kom med bedre formuleringer da, som er sanne, ikke ilegger henne skyld/dårlig selvfølelse og som ikke sier noe negativt om han. AnonymBruker skrev (På 24.4.2022 den 20.07): Jeg er så enig, hun fortjener virkelig en mamma som tør å være ærlig og som ikke snakker vekk slike spørsmål. Juger du vil hun gjennomskue deg. Anonymkode: f9c6b...a77 Ja, om ikke i dag, så når hun blir eldre, og da kan hun klandre meg for å ha jugd. ts Anonymkode: c9004...3f4 5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #18 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har en fantastisk 5 årig jente, som jeg elsker over alt i verden❤️ Faren hennes har dessverre valgt å gå glipp av henne og har aldri vært i livet hennes. Hun har nå begynt å spørre «hvor er pappaen min?» Jeg jeg strever med å svare. Jeg ønsker å være ærlig med henne, samtidig som jeg ikke vil såre henne eller si noe stygt om faren. Jeg har tenkt på; - «han greide ikke å være en pappa.» -«han greier ikke å være en pappa nå» (falske forhåpninger?) - «han ville ikke være pappa.» -«han kunne ikke være en pappa» -«han har ikke forstått i hjertet sitt at han er pappa.» - «han er et annet sted (???)» Hva sier man om en «pappa» som stakk da han fant ut at jeg var gravid, og som har kuttet all kontakt med oss? Tips mottas med takk🙏🏻 Anonymkode: c9004...3f4 Min mamma sa: Han er syk og ikke i stand til å møte deg nå. Hun hadde alle grunner til å snakke stygt om han til meg men hun gjorde det ikke. Det er nok derfor min far og meg i dag har ett godt forhold. Anonymkode: 74b96...d69 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #19 Skrevet 24. april 2022 Athena79 skrev (9 minutter siden): Vær ærlig og fortell sannheten. Ja, det er planen, men hvordan? Kom med forslag til formuleringer! ts Anonymkode: c9004...3f4 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #20 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er planen, men hvordan? Kom med forslag til formuleringer! ts Anonymkode: c9004...3f4 "Du har en pappa. Han har bestemt at han ikke vil være pappa." Anonymkode: 30d59...478 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå