AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Skrevet 24. april 2022 Jeg fryser aldri,så godt som. Jeg kan gå i shorts når det er 12 grader. Men gjør det ikke fordi det ser rart ut. Hadde det vært opp til meg, hadde jeg gått tynnkledt på vinteren også. Jakke trenger jeg knapt nok. Men folk er veldig opptatt av å jeg må kle meg varmere. Jeg kler meg ofte varmere enn jeg er komfortabel med, bare for å få fred. Jeg er så lei av: Du MÅ fryse. Du må låne genseren min. Neinenei jeg gir meg ikke før du bruker jakke, lov meg det. Folk har kjøpt jakker og gensere til meg i gave sånn at jeg skal slippe å fryse selv når jeg spesifikt har utrykket tydelig at jeg ikke fryser. Folk tror meg ikke når jeg sier at jeg ikke er kald. En gang i Bergen,da det styrtregnet ble jeg skjelt ut av en fremmed fordi jeg var for tynt kledd selv om jeg storkoste meg i kulda. Hva er greia? Jeg forstår det ikke. Jeg er sikker på at det ligger omsorg bak, men det får meg bare til å føle meg unormal og jeg må hele tiden forsvare meg selv. Hvorfor kan ikke folk bare tro på meg? Det er brysomt at folk fryser på mine vegne Anonymkode: 47165...7dc 1
anonymbruker2312 Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 Haha, det kommer nok av lite forståelse fra andre. De forstår rett og slett ikke hvordan det er mulig at du ikke fryser. På samme måte som at folk ikke forstår meg som alltid fryser. Jeg synes du virkelig skal fortsette å gå slik du gjør, og bare lære deg å måtte høre dette fra andre. For faktum er: du kan ikke endre synspunktet hos andre - altså, du kan for eksempel ikke være i stand til å måtte motstå en kommentar fra en fremmed i Bergen. Du kan bare endre deg selv og hvordan du håndterer den situasjonen. Med folk du kjenner derimot, bør du si klart i fra at de bør forstå deg og at du faktisk rett og slett blir lei av slike kommentarer. Har du sagt i fra godt nok? De tar deg sikkert ikke seriøs. 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #3 Skrevet 24. april 2022 anonymbruker2312 skrev (Akkurat nå): Haha, det kommer nok av lite forståelse fra andre. De forstår rett og slett ikke hvordan det er mulig at du ikke fryser. På samme måte som at folk ikke forstår meg som alltid fryser. Jeg synes du virkelig skal fortsette å gå slik du gjør, og bare lære deg å måtte høre dette fra andre. For faktum er: du kan ikke endre synspunktet hos andre - altså, du kan for eksempel ikke være i stand til å måtte motstå en kommentar fra en fremmed i Bergen. Du kan bare endre deg selv og hvordan du håndterer den situasjonen. Med folk du kjenner derimot, bør du si klart i fra at de bør forstå deg og at du faktisk rett og slett blir lei av slike kommentarer. Har du sagt i fra godt nok? De tar deg sikkert ikke seriøs. ❤️ Takk for fint svar. Joda, mine nærmeste og kolleger kjenner meg etterhvert godt nok til å vite at jeg ikke fryser. Verre med bekjente Anonymkode: 47165...7dc
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #4 Skrevet 24. april 2022 De fleste folk, spesielt kvinner er noen frysepinner. Selv forstår jeg ikke hvordan man kan fryse når det er over 20 varmegrader, men andre må gjerne få pakke seg inn i klær bare de ikke prøver å prakke det på meg. Anonymkode: b8625...d9f
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 Det er sikkert fordi de fryser selv. Jeg opplever det motsatte, er du ikke varm får jeg ofte høre, når jeg har på meg genser og bukse og det er 20 grader ute.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 Hva andre går med bryr jeg meg 0 om, men skal innrømme at jeg syns dere er skikkelig rare Har en kompis som er ganske lik deg. Shorts og t-skjorte i februar og det er knapt en plussgrad. Fryser ikke. Jeg kan knapt se på han uten å fryse. Anonymkode: 32085...f1c
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #7 Skrevet 24. april 2022 Jeg er som deg ts. Fikk nesten ikke bruk for vinterklærne mine. Ble aldri kaldt nok. Litt skuffet, for de var fine. Håper på kaldere vinter i år Anonymkode: 459ce...185
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #8 Skrevet 24. april 2022 Luksusproblem😲 Jeg kan ofte fryse om sommeren🥶 Og hvis jeg skal gå med t-skjorte, uten jakke, må det være skikkelig varmt, og ingen vind Anonymkode: 1cf97...7ff
MyMichelle Skrevet 24. april 2022 #9 Skrevet 24. april 2022 De blir opprørte fordi de ikke forstår. Du får si klart og tydelig at du ikke ønsker noen oppmerksomhet angående dette. Ikke bare si at du ikke fryser. Da kan bekjente tro at det bare er der og da du ikke fryser selv om du er tynnkledd. Så bør de respektere det. Jeg liker ikke varme. Det er helt grusomt når temperaturen er høy om sommeren, og jeg kan jo ikke kle meg naken heller!
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #10 Skrevet 25. april 2022 Jeg har det motsatt og er muligens Norges største frysepinn. Trives ikke før det er rundt 30-35 grader. Går i boblebukse ved 20 grader. Får en hel del kommentarer, men det er jo forståelig så jeg bare ler og sier at jeg er født i feil land Ta ikke alt i verste mening. Selvfølgelig kan det være irriterende å få det samme spm om og om igjen, bare spør de som er over 2 meter høye eller veganere eller andre som er utenfor normen, men de færreste gjør dette for å være kjipe altså. Anonymkode: 03879...e7c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #11 Skrevet 25. april 2022 Det er alltid noen som går i shorts året rundt:D Men jeg blir faktisk mer sjokkert over de som er som AB over meg her; boblejakke i 20 grader:P Men altså, folk må nå få gå i hva de vil, jeg forstår meg ikke helt på dem, men pytt sann. Ikke alt man skal forstå seg på heller. Trekk på skuldrene av kommentarene, det er nok omsorg som du sier, men skjønner absolutt det kan bli slitsomt. Anonymkode: 8551a...c76
Gjest lurven Skrevet 25. april 2022 #12 Skrevet 25. april 2022 Det er vel vanlig å gå i shorts når det er 12 grader?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå