Gå til innhold

Eggløsningssymptomer IGJEN etter å nettopp ha hatt eggløsning. Hva skjer her??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde fast smilefjes på CB digitaltest på mandag, og nå har jeg plutselig vondt og masse eggløsningsslim igjen! Skjønner ikke hva som skjer? 

Har hørt at man kan ha 2 eggløsninger på èn mnd, men med så tett mellomrom? Er dette i det hele tatt mulig? Har aldri hatt to eggløsninger samme mnd før. 

Og hvis dette betyr at jeg har to eggløsninger, vil det da si at jeg IKKE er blitt gravid ved den første eggløsninga siden jeg nå tydeligvis har ny?

Anonymkode: 2a4d5...98e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men det kan hende at det du tror var den første eggløsningen ikke lyktes. Eggløsningstest kan ikke bekrefte eggløsning, bare spå den.

Anonymkode: 0728c...077

• Liker 3
Skrevet

Enig...du kan bare ha 1 eggløsning...og en test vil bare fortelle deg at du kan få det . ikke at du vil...og har du pcos så vil du ofte få falsk positiv.

Pluss at "symptomer" og slim kan komme etter eggløsningen å da du har progesteron

Skrevet

Nei man kan ikke ha ny eggløsning flere dager etter. Enten er det ikke el nå eller så slapp ikke egget sist og el kom først nå :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar❤ Dette er det merkeligste! Har akkurat samme symptomene nå som forrige mandag og fikk jammen fast smilefjes i dag morges, nøyaktig 1 uke etter forrige faste smilefjes. Skjønner ingenting.. Aldri opplevd dette før! Vet ikke helt hva jeg skal tenke eller tro.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar❤ Dette er det merkeligste! Har akkurat samme symptomene nå som forrige mandag og fikk jammen fast smilefjes i dag morges, nøyaktig 1 uke etter forrige faste smilefjes. Skjønner ingenting.. Aldri opplevd dette før! Vet ikke helt hva jeg skal tenke eller tro.

Kan være at kroppen din prøver å få eggløsning igjen ( at den ikke fikk til første gang)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei. Men det kan hende at det du tror var den første eggløsningen ikke lyktes. Eggløsningstest kan ikke bekrefte eggløsning, bare spå den.

Anonymkode: 0728c...077

Sofakona skrev (15 timer siden):

Enig...du kan bare ha 1 eggløsning...og en test vil bare fortelle deg at du kan få det . ikke at du vil...og har du pcos så vil du ofte få falsk positiv.

Pluss at "symptomer" og slim kan komme etter eggløsningen å da du har progesteron

Laura80 skrev (15 timer siden):

Nei man kan ikke ha ny eggløsning flere dager etter. Enten er det ikke el nå eller så slapp ikke egget sist og el kom først nå :)

Takk for svar❤ Dette er det merkeligste! Har akkurat samme symptomene nå som forrige mandag og fikk jammen fast smilefjes i dag morges, nøyaktig 1 uke etter forrige faste smilefjes. Skjønner ingenting.. Aldri opplevd dette før! Vet ikke helt hva jeg skal tenke eller tro. Har ikke PCOS.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt i samme situasjon, kanskje. Har hatt eggløsningssymptomer i halvannen uke snart, og lette blødninger innimellom.

Kan fastlege henvise til gynekolog direkte, eller må man innom fastlegen først? Eller dette ikke noe å oppsøke lege for?

Anonymkode: de1f5...d7f

AnonymBruker
Skrevet

Herregud så rart, jeg opplevde akkurat det samme. 

Anonymkode: e3279...0a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er litt i samme situasjon, kanskje. Har hatt eggløsningssymptomer i halvannen uke snart, og lette blødninger innimellom.

Kan fastlege henvise til gynekolog direkte, eller må man innom fastlegen først? Eller dette ikke noe å oppsøke lege for?

Har du hatt positive EL-tester? Tror kanskje du må innom fastlegen for å få henvisning. Jeg har en fast gynekolog jeg går til så trenger ikke henvisning, men vet liksom ikke om dette er noe å kontakte de for😬 Hold meg gjerne oppdatert på tilbakemelding dersom du drar til fastlege/gynekolog.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Herregud så rart, jeg opplevde akkurat det samme. 

Anonymkode: e3279...0a4

Så merkelig! Dette er skikkelig rart.. Har du opplevd det før? Ser flere skriver at man ikke kan ha 2 eggløsninger og det virker jo veldig logisk, men så kom jeg over denne artikkelen.. Aner ikke om det er en troverdig kilde da🤷🏻‍♀️

TS

Screenshot_20220425-131431_Samsung Internet.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så merkelig! Dette er skikkelig rart.. Har du opplevd det før? Ser flere skriver at man ikke kan ha 2 eggløsninger og det virker jo veldig logisk, men så kom jeg over denne artikkelen.. Aner ikke om det er en troverdig kilde da🤷🏻‍♀️

TS

Screenshot_20220425-131431_Samsung Internet.jpg

Man kan ha to eggløsninger (tvillinger feks), men de skjer senest 24 timer mellom eggene slipper. Etter egg har sluppet så dannes progesteron og man får ikke eggløsning flere dager etterpå, det er fysisk umulig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du hatt positive EL-tester? Tror kanskje du må innom fastlegen for å få henvisning. Jeg har en fast gynekolog jeg går til så trenger ikke henvisning, men vet liksom ikke om dette er noe å kontakte de for😬 Hold meg gjerne oppdatert på tilbakemelding dersom du drar til fastlege/gynekolog.

TS

Hadde blinkende smiley på fredag kveld, og forrige mandag hadde jeg fast smilefjes og positiv test på strimmeltest. Litt slim begge ganger, og også lett blødning. Som jeg har i dag også. 
Tok meg sammen og kontaktet fastlege, så skal til gynekolog fredag denne uka. 

AnonymBruker
Skrevet
Laura80 skrev (2 timer siden):

Man kan ha to eggløsninger (tvillinger feks), men de skjer senest 24 timer mellom eggene slipper. Etter egg har sluppet så dannes progesteron og man får ikke eggløsning flere dager etterpå, det er fysisk umulig. 

Ja, det er jo veldig rart og klarer ikke å forstå det helt selv. Men er du sikker på dette? Fant nemlig dette svaret fra en jm til ei som lurte på noe av det samme🤔 https://altformamma.no/ekspertsvar/36386/expert_chat_message/item_normal

AnonymBruker
Skrevet

Du får si ifra om du blir gravid og isåfall om det er tvillinger ts😄

Anonymkode: 1f41f...c9d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4/25/2022 den 18.08):

Du får si ifra om du blir gravid og isåfall om det er tvillinger ts😄

Anonymkode: 1f41f...c9d

Ja, skal holde dere oppdatert🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4/25/2022 den 15.43):

Hadde blinkende smiley på fredag kveld, og forrige mandag hadde jeg fast smilefjes og positiv test på strimmeltest. Litt slim begge ganger, og også lett blødning. Som jeg har i dag også. 
Tok meg sammen og kontaktet fastlege, så skal til gynekolog fredag denne uka. 

Kan jeg spør hvordan det gikk og om du fikk en forklaring på det?😏

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...