AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Skrevet 24. april 2022 Jeg var på date denne uken som gikk dårlig. Vi klaffet ikke i det hele tatt. Har en avtale med en dame neste uke som skal tidfestes. Venter på svar fra henne nå. To andre damer som jeg chatter med uten at det har kommet til et naturlig tidspunkt å spørre om vi skal møtes. Det føles så herlig å få til en avtale om date. Samtidig som at jeg forteller meg selv at dette ikke er noe jeg må legge for mye i. Men hvordan skal jeg unngå det? Jeg drømmer om å møte en dame ha det litt hyggelig og evt at det blir noe mer. At jeg blir forelsket og det er gjensidig. Jeg er jo bare er menneske som kjenner på lengsel etter kontakt med en kvinne. Og drømmen om den store kjærligheten. Om å gjøre ting sammen, enten det er turer, middager, selskap med vennene hennes, selskap med familien hennes osv.Om fysisk nærhet, en klem, et kyss, klining og tilslutt litt sex. Dette er jo en grunnleggende drøm for de fleste mennesker. At jeg tar med meg disse følelsene inn i det som er overfladiske dater med damer jeg ikke kjenner og som ikke kjenner meg er jo naturlig. Men det føles så stusselig. Det å møte noen er vanskelig. Jeg skal på en fest hos en kompis om noen uker. Kameraten min sier at det kommer masse damer. Jeg har ikke lyst til å gå dit å tenke at jeg må prøve meg på masse damer. Ingen kler det å være desperat. Samtidig så er vel de fleste litt desperate? Jeg må vel bare temme det litt, trimme det litt ned. Litt som skjegget mitt. Jeg liker å gå med tredagers, men ikke skikkelig skjegg. Anonymkode: 542be...3bc 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg var på date denne uken som gikk dårlig. Vi klaffet ikke i det hele tatt. Har en avtale med en dame neste uke som skal tidfestes. Venter på svar fra henne nå. To andre damer som jeg chatter med uten at det har kommet til et naturlig tidspunkt å spørre om vi skal møtes. Det føles så herlig å få til en avtale om date. Samtidig som at jeg forteller meg selv at dette ikke er noe jeg må legge for mye i. Men hvordan skal jeg unngå det? Jeg drømmer om å møte en dame ha det litt hyggelig og evt at det blir noe mer. At jeg blir forelsket og det er gjensidig. Jeg er jo bare er menneske som kjenner på lengsel etter kontakt med en kvinne. Og drømmen om den store kjærligheten. Om å gjøre ting sammen, enten det er turer, middager, selskap med vennene hennes, selskap med familien hennes osv.Om fysisk nærhet, en klem, et kyss, klining og tilslutt litt sex. Dette er jo en grunnleggende drøm for de fleste mennesker. At jeg tar med meg disse følelsene inn i det som er overfladiske dater med damer jeg ikke kjenner og som ikke kjenner meg er jo naturlig. Men det føles så stusselig. Det å møte noen er vanskelig. Jeg skal på en fest hos en kompis om noen uker. Kameraten min sier at det kommer masse damer. Jeg har ikke lyst til å gå dit å tenke at jeg må prøve meg på masse damer. Ingen kler det å være desperat. Samtidig så er vel de fleste litt desperate? Jeg må vel bare temme det litt, trimme det litt ned. Litt som skjegget mitt. Jeg liker å gå med tredagers, men ikke skikkelig skjegg. Anonymkode: 542be...3bc Hei! Jeg er litt usikker på hva du lurer på her. Men det er ikke noe rart i å ønke en kjæreste. Det er helt naturlig det. Er problemet at du selv føler deg desperat? Kanskje du skal vurdere å åpne deg litt om tankene og følelsene dine til noen? Noen du stoler på, eller en psykolog hvis du føler det nødvendig. Du trenger ikke prøve deg på alle nei, det er opp til deg. Og hvis du prøver deg på flere damer samtidig så vil de kanskje ikke føle seg så spesielle. Prøv heller å snakk ekstra med noen du liker ekstra godt kanskje uten å gå videre og videre hvis de ikke er interessert? Eller så trenger du ikke flørte i det hele tatt, det bestemmer du. Ønsker deg alt godt Anonymkode: a327e...f3c 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #3 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hei! Jeg er litt usikker på hva du lurer på her. Men det er ikke noe rart i å ønke en kjæreste. Det er helt naturlig det. Er problemet at du selv føler deg desperat? Kanskje du skal vurdere å åpne deg litt om tankene og følelsene dine til noen? Noen du stoler på, eller en psykolog hvis du føler det nødvendig. Du trenger ikke prøve deg på alle nei, det er opp til deg. Og hvis du prøver deg på flere damer samtidig så vil de kanskje ikke føle seg så spesielle. Prøv heller å snakk ekstra med noen du liker ekstra godt kanskje uten å gå videre og videre hvis de ikke er interessert? Eller så trenger du ikke flørte i det hele tatt, det bestemmer du. Ønsker deg alt godt Anonymkode: a327e...f3c Problemet er alt dette med dating og at det å møte en dame bare er et møte med en fremmed. At det er veldig overfladisk. Samtidig som at jeg drømmer om en kjæreste. Jeg går til Psykolog. Skal dit denne uken og snakke om akkurat dette. Hvor vanskelig det er. Anonymkode: 542be...3bc
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #4 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Problemet er alt dette med dating og at det å møte en dame bare er et møte med en fremmed. At det er veldig overfladisk. Samtidig som at jeg drømmer om en kjæreste. Jeg går til Psykolog. Skal dit denne uken og snakke om akkurat dette. Hvor vanskelig det er. Anonymkode: 542be...3bc Alle som er kjærester har jo møttes for første gang og vært fremmede for hverandre en eller annen gang. Det må jo starte et sted. Forstår ikke problemet, sånn et det jo for alle. Anonymkode: 7a3d2...c04 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 Jeg får inntrykk av at for menn så handler det om å prestere, og å klare å få damer, men ikke å finne noen man FAKTISK matcher med og forelsker seg i, så synes hele det opplegget blir så fake uansett. Så nei, egentlig synes jeg ikke synd på deg. Anonymkode: 4884f...4af 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 Hvorfor ikke bruke lenger tid på å bli kjent før man møtes? Når jeg først treffer noen, vet jeg det klaffer da vi har chattet og evt tlf pratet og facetimet først Det blir vennskap uansett om vi ikke velger date i lengden. Anonymkode: 262f3...85a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #7 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Alle som er kjærester har jo møttes for første gang og vært fremmede for hverandre en eller annen gang. Anonymkode: 7a3d2...c04 Mange har vært venner før de ble kjærester. Anonymkode: dc0cf...1af
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #8 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Problemet er alt dette med dating og at det å møte en dame bare er et møte med en fremmed. At det er veldig overfladisk. Samtidig som at jeg drømmer om en kjæreste. Jeg går til Psykolog. Skal dit denne uken og snakke om akkurat dette. Hvor vanskelig det er. Anonymkode: 542be...3bc Snille deg, sånn er det for de fleste De fleste av oss må faktisk "kysse noen frosker" før det klaffer. Jeg var på sånn 7-8 første dater i løpet av et år før det ble noe varig av det. Ikke så mange egentlig, jeg er ingen superattraktiv dame. Noen ganger hadde jeg lyst til å møtes igjen og mannen ikke, andre ganger var han gira og ikke jeg, eller vi var enige om at det ikke var noe å gå videre med. Men ja, det er utfordrende! Det koster å kaste seg uti det. Men det er veldig fint når det klaffer Anonymkode: 4ee59...dea
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #9 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Alle som er kjærester har jo møttes for første gang og vært fremmede for hverandre en eller annen gang. Det må jo starte et sted. Forstår ikke problemet, sånn et det jo for alle. Anonymkode: 7a3d2...c04 Jeg har aldri hatt en seriøs kjæreste. Jeg sliter med få kontakt med kvinner. Er redd for at jeg aldri skal få det til. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg får inntrykk av at for menn så handler det om å prestere, og å klare å få damer, men ikke å finne noen man FAKTISK matcher med og forelsker seg i, så synes hele det opplegget blir så fake uansett. Så nei, egentlig synes jeg ikke synd på deg. Anonymkode: 4884f...4af Vel det handler jo faktisk om å prestere til en viss grad. Da jeg var på date denne uken ble jeg nervøs og sa noen merkelige ting. Det hjalp meg ikke for å si det sånn. Anonymkode: 542be...3bc
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #10 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Alle som er kjærester har jo møttes for første gang og vært fremmede for hverandre en eller annen gang. Det må jo starte et sted. Forstår ikke problemet, sånn et det jo for alle. Anonymkode: 7a3d2...c04 Jeg tror jeg skjønner hva han mener. Det som ikke er et problem for alle kan kjennnes vanskelig for andre. Så fint du går til en psykolog, TS. Vet ikke helt hva jeg skal si annet enn at det går an å jobbe med disse følelsene. Ellers bare gjør ditt beste, det er godt nok. Og finn gleden i andre ting, hobbyer og venner. Snakk med dem om hvordan du har det, eller psykologen. Og bare fortsett å date om du ønker, så kan det være du er heldig og finner noen du passer med. Anonymkode: a327e...f3c
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #11 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg får inntrykk av at for menn så handler det om å prestere, og å klare å få damer, men ikke å finne noen man FAKTISK matcher med og forelsker seg i, så synes hele det opplegget blir så fake uansett. Så nei, egentlig synes jeg ikke synd på deg. Anonymkode: 4884f...4af Ingen synes synd på kvinner heller fordi de har 15 beilere og kan få sex når de vil. Anonymkode: 98097...7d4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #12 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Alle som er kjærester har jo møttes for første gang og vært fremmede for hverandre en eller annen gang. Det må jo starte et sted. Forstår ikke problemet, sånn et det jo for alle. Anonymkode: 7a3d2...c04 Jeg tror jeg skjønner hva han mener. Det som ikke er et problem for alle kan kjennnes vanskelig for andre. Så fint du går til en psykolog, TS. Vet ikke helt hva jeg skal si annet enn at det går an å jobbe med disse følelsene. Ellers bare gjør ditt beste, det er godt nok. Og finn gleden i andre ting, hobbyer og venner. Snakk med dem om hvordan du har det, eller psykologen. Og bare fortsett å date om du ønker, så kan det være du er heldig og finner noen du passer med. Jeg skjønner likevel at det er vanskelig. Men du slår meg ikke som en typisk "incel" og bare av den grunn har du bedre sjans enn mange. Mange (skal ikke påstå alle) kvinner vil bare ha en å være glad i, som støtter oss og har gode holdninger. I tillegg til gjerne noen felles interesser og en god kjemi. Du vil ikke ha kjemi med alle og det er helt greit. Men ved å vise kvinnen respekt er du allerede kommet langt. Anonymkode: a327e...f3c
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #13 Skrevet 24. april 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg får inntrykk av at for menn så handler det om å prestere, og å klare å få damer, men ikke å finne noen man FAKTISK matcher med og forelsker seg i, så synes hele det opplegget blir så fake uansett. Så nei, egentlig synes jeg ikke synd på deg. Anonymkode: 4884f...4af Ingen grunn til å synes synd på ts, men etter å ha lest her inne om alle damene som drikker seg halvfulle før date for å temme nervene, tror jeg dette med å prestere på date er noe begge kjønn kjenner på. Det samme gjelder ditt gode poeng om at dersom du faktisk er ute etter noe seriøst og langvarig, så må du faktisk konsentrere deg om kvalitet – altså noen du faktisk matcher med – og ikke kvantitet. Her tror jeg det er veldig mange som har et stort forbedringspotensiale, men det krever i stor grad at du både vet hvem du selv er og hva du er ute etter. Men ikke alle er like selvbevisste, for å si det sånn. Anonymkode: d6953...a83 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #14 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ingen synes synd på kvinner heller fordi de har 15 beilere og kan få sex når de vil. Anonymkode: 98097...7d4 Ja, og det er jo nettopp det vi vil ha eller? 🤨 Anonymkode: 4884f...4af 1 1
Okapi Skrevet 24. april 2022 #15 Skrevet 24. april 2022 (endret) 52 minutter siden, AnonymBruker said: Alle som er kjærester har jo møttes for første gang og vært fremmede for hverandre en eller annen gang. Det må jo starte et sted. Forstår ikke problemet, sånn et det jo for alle. Anonymkode: 7a3d2...c04 Sånn er det for alle, men hvordan man emosjonelt reagerer på det, er ikke likt for alle. Føler nok på mye av det samme som TS selv, egentlig. Trives veldig bra i forhold, og forsåvidt også som singel, men dating? Det er som å trekke tenner. Endret 24. april 2022 av Okapi 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #16 Skrevet 24. april 2022 Kjempebra, ts, at du nyanserer bildet som lett dannes av menn her inne, og at du er så åpen om hva du synes er vanskelig med dating. Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver, og selv om du må finne din egen vei, kan du med fordel prøve det som har fungert godt for min del: Fortsett med dine forsøk på å dempe egne forventninger til datene du går på. Dette gjør du ved å betrakte første date mer som en helt played back sosial interaksjon, enn et møte hvor du kanskje skal møte din store kjærlighet. Du må selvsagt samtidig være åpen for romantiske signaler tegn til kjemiske reaksjoner, men å lese og sende disse kommer bare med praksis. Forsøk også å få i stand et møte så fort du finner det naturlig. Her kan du gjerne pushe dine egne grenser litt. Kanskje bommer du på timingen og hvordan du skal gå frem i starten, men lær av feilene og fremfor alt, vær deg selv! Min erfaring er at det er mye lettere å ikke få for høye forventninger når møtet kommer raskt og du ikke har skapt deg et for konkret bilde av personen. Dette bildet stemmer veldig sjelden med virkeligheten uansett og kjemien har du ingen peiling på uten å møtes. Selv om du synes det virker tryggest å skrive en stund før du møter noen, vil jeg virkelig oppfordre deg til ikke å dra det ut. Husk at også dating, som alle annen sosialisering, er en treningssak hvor øvelse gjør mester. Anonymkode: d6953...a83
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #17 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Vel det handler jo faktisk om å prestere til en viss grad. Da jeg var på date denne uken ble jeg nervøs og sa noen merkelige ting. Det hjalp meg ikke for å si det sånn. Anonymkode: 542be...3bc Jeg kan kjenne meg igjen i det. Og jeg har selv vært på mange førstedates egentlig også for å "øve meg" på å bli nedre på å date. Man blir bedre på det faktisk, men jeg synes ikke man skal ta det så seriøst eller pesonlig dersom det ikke klaffer. Det skal ikke være lett å finne kjærligheten. Anonymkode: 4884f...4af
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #18 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kan kjenne meg igjen i det. Og jeg har selv vært på mange førstedates egentlig også for å "øve meg" på å bli nedre på å date. Man blir bedre på det faktisk, men jeg synes ikke man skal ta det så seriøst eller pesonlig dersom det ikke klaffer. Det skal ikke være lett å finne kjærligheten. Anonymkode: 4884f...4af Nei egentlig så håper jeg på at neste dame ikke er den rette. Hun virker veldig søt da. Men at jeg kommer litt lengre og får noen gode opplevelser. Jeg trenger å trene meg på dette. Anonymkode: 542be...3bc
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #19 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei egentlig så håper jeg på at neste dame ikke er den rette. Hun virker veldig søt da. Men at jeg kommer litt lengre og får noen gode opplevelser. Jeg trenger å trene meg på dette. Anonymkode: 542be...3bc Bare ikke vær uærlig og gi henne falske forhåndninger heller. Det er ikke det det er snakk om, Heller at de blir enklere for deg og være åpen og avslappa i en sånn situasjon. Anonymkode: 4884f...4af
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #20 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Bare ikke vær uærlig og gi henne falske forhåndninger heller. Det er ikke det det er snakk om, Heller at de blir enklere for deg og være åpen og avslappa i en sånn situasjon. Anonymkode: 4884f...4af Jo men hun har det sikkert på samme måte. At hun håper at jeg er den rette, men hun vet at jeg er en fremmed. Anonymkode: 542be...3bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå