Gå til innhold

Noen her som har adoptert fra Korea?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg og mannen min har vært gjennom mange IVF-forsøk, og vi har nå landet på at vi ønsker å gå for adopsjon. Etter å ha undersøkt mye er vi mest interesserte i Korea. Iforbindelse med siste IVF-forsøk hadde jeg en liten knekk, og jeg var 40 % sykemeldt i to måneder og gikk til psykolog. Jeg har forstått det som at Korea har et litt gammeldags syn på slikt, og at det er svært tabu å gå til psykolog.

Min frykt er at Korea ikke skal godta meg som adoptivforelder. Samtidig tenker jeg jo at dette må være veldig normalt, og at det må ha finnes andre som har gått til psykolog som har søkt om adopsjon fra Korea.

Har noen erfaring med dette? 

• Hjerte 1
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at det er noen fare, da det er mange som har gått til psykolog som har adoptert! Det går nok fint :) 

Skrevet (endret)
Pellepingpong skrev (På 24.4.2022 den 18.19):

Min frykt er at Korea ikke skal godta meg som adoptivforelder. Samtidig tenker jeg jo at dette må være veldig normalt, og at det må ha finnes andre som har gått til psykolog som har søkt om adopsjon fra Korea.

Har noen erfaring med dette? 

Vet om mange som ikke har fått mulighet til å adoptere fra Korea av andre årsaker. Har du tenkt på at du ønsker å adoptere fra et relativt rikt land, som adopterer bort under 1000 barn i året?

Sør-Korea er ikke hva det var på 80-tallet.  Median kjøpekraft vurderes i dag på tilnærmet nivå som man ser i Østerike.

Endret av Chomsky89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...