Gå til innhold

Jobbe deltid som utvikler eller som noe annet innen informatikk. Umulig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det kan gå om jeg først blir juniorkonsulent, så senior for deretter å jobbe selvstendig, men finner ikke andre løsninger. Jeg som er dum? Vil ikke jobbe 100% i mer enn to år

Anonymkode: 0ca17...1c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet 50% som utvikler i perioder. Det letteste er sikkert om du jobber 100% først, og så spør arbeidsgiver om du kan gå ned til 50 senere. Det er i alle fall det jeg har gjort. De vil jo heller gi deg 50% enn å miste deg helt hvis du er en verdifull ressurs for de. 

Å jobbe freelance er jo også en mulighet hvis du bygger deg opp en bra portefølje. 

Anonymkode: 38c90...6bc

AnonymBruker
Skrevet

Det er svært få som ansetter folk for å jobbe deltid. Men om du har små barn, har du rett på å få redusert stillig. Så da kan du søke på 100% jobb, og etter å ha fått jobben be om å få redusert stilling. 

Jeg har jobbet ufrivillig deltid i to perioder, begge ganger grunnet mangel på barnehageplass. Første gang jobbet jeg 80%. Det var helt ok. Men andre gangen jobbet jeg 50%, og det var helt håpløst..

I de fleste it-jobber jobber man i team. Det er veldig poppis for tiden å dele jobber inn i småjobber. Men da har man problemet at andre på teamet er avhengig av at du gjør ferdig din jobb for at hele jobben skal bli ferdig. Om man bare jobber 2-3 dager i uken, kan det da ødelegge hele fremgangen i teamet. Og da risikerer man at man ikke får lov til å jobbe med enkelte ting, og gjerne får tildelt drittjobbene og dokumentasjonsjobbing og annet som ikke er noe som MÅ være ferdig på noen dager... Anbefales ikke.. 

Anonymkode: d815a...259

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...