AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Skrevet 24. april 2022 Jeg tror det kan gå om jeg først blir juniorkonsulent, så senior for deretter å jobbe selvstendig, men finner ikke andre løsninger. Jeg som er dum? Vil ikke jobbe 100% i mer enn to år Anonymkode: 0ca17...1c7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 Jeg har jobbet 50% som utvikler i perioder. Det letteste er sikkert om du jobber 100% først, og så spør arbeidsgiver om du kan gå ned til 50 senere. Det er i alle fall det jeg har gjort. De vil jo heller gi deg 50% enn å miste deg helt hvis du er en verdifull ressurs for de. Å jobbe freelance er jo også en mulighet hvis du bygger deg opp en bra portefølje. Anonymkode: 38c90...6bc
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #3 Skrevet 27. april 2022 Det er svært få som ansetter folk for å jobbe deltid. Men om du har små barn, har du rett på å få redusert stillig. Så da kan du søke på 100% jobb, og etter å ha fått jobben be om å få redusert stilling. Jeg har jobbet ufrivillig deltid i to perioder, begge ganger grunnet mangel på barnehageplass. Første gang jobbet jeg 80%. Det var helt ok. Men andre gangen jobbet jeg 50%, og det var helt håpløst.. I de fleste it-jobber jobber man i team. Det er veldig poppis for tiden å dele jobber inn i småjobber. Men da har man problemet at andre på teamet er avhengig av at du gjør ferdig din jobb for at hele jobben skal bli ferdig. Om man bare jobber 2-3 dager i uken, kan det da ødelegge hele fremgangen i teamet. Og da risikerer man at man ikke får lov til å jobbe med enkelte ting, og gjerne får tildelt drittjobbene og dokumentasjonsjobbing og annet som ikke er noe som MÅ være ferdig på noen dager... Anbefales ikke.. Anonymkode: d815a...259
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå