AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Skrevet 24. april 2022 Mitt første barn ble forløst med vakuum og klipping. Jeg lurer på om andre som har opplevd dette vil dele opplevelser fra hvordan andre fødsel ble? Også om det ble nødvendig med ks eller ikke. Anonymkode: 76e69...6d8
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 Hadde vakuumforløsning første fødsel. Andre fødsel vaginalt 15 mnd etterpå. Var aldri noe tema. Ble spurt en gang under fødsel om jeg hadde blitt klippet forrige gang fordi hun la merke til arret. Fikk ingen rifter eller noe andre fødsel. Anonymkode: 97017...78b 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #3 Skrevet 24. april 2022 Min første fødsel endte med tang og vakuum. Jeg ble klippet, men revnet også noe, og det står grad 3A i papirene mine. Jeg har fått to barn til etterpå, begge ved styrtfødsler. Sydde et lite pyntesting med nr 2 og ikke noe med tredje. Har ingen plager i ettertid, annet enn at stringtruser utgår (det hadde det nok gjort uansett, så ikke noe jeg tenker på😉). Jeg var veldig nervøs da jeg ble gravid med andremann, siden jeg har en del arrvev. Var til samtale på sykehuset mtp keisersnitt. Det anbefalte de ikke, men jeg fikk lovnad om at de ikke skulle avvente så lenge som sist på å avgjøre det om historien så ut til å gjenta seg. Det ble ikke nødvendig, og med tredje var det ikke samtaleemne engang. Anonymkode: 5f379...334
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #4 Skrevet 24. april 2022 Klippet og vakuum første fødsel. Nr 2 ble drømmefødsel. Ingen smertelindring, badekar og ingen rifter. Ingen problemer til tross for heftig opplegg første fødsel. Har en venninne også med ganske lik opplevelse. Anonymkode: 38dbe...e17
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 Vakum første, ingenting på nummer 2. Anonymkode: 1f542...8e5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 Vakuum første. Ikke vakuum andre, men mye mer revning. Gikk bedre andre gang enn første. Anonymkode: dd7da...8de
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #7 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vakuum første. Ikke vakuum andre, men mye mer revning. Gikk bedre andre gang enn første. Anonymkode: dd7da...8de Så du syntes det gikk bedre andre gang enn første selv om du revnet mer? Takker for alle svar❤ Anonymkode: 76e69...6d8
Arkana Skrevet 24. april 2022 #8 Skrevet 24. april 2022 Førstemann ble forsøkt tatt med vakuum (kjettingen røk) og ble så tatt med tang. Jeg ble klippet, men revnet dessverre i tillegg likevel. Jeg fikk velge selv hvordan jeg skulle føde neste gang og valgte vaginal fødsel siden alt føltes normalt igjen, noe legene også støttet meg i. De sa at store rupturer samt bruk av vakuum/tang er noe som nesten utelukkende skjer hos førstegangsfødende, så det beroliget meg. Hadde en rask, fin og problemfri styrtfødsel (ingen vakuum eller tang) med både nr 2 og nr 3. Med nr 2 klippet de litt pga arrvev etter rupturen fra første fødsel, men det merket jeg overhodet ingenting til i ettertid. Veldig glad for at jeg fikk oppleve fine og normale fødsler også.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #9 Skrevet 24. april 2022 Klipp og vakuum pga lav puls hos foster. Hadde epidural og kjente ingenting. Vil definere det som en drømmefødsel selv om den endte litt komplisert. Revnet grad 1-2 med andremann. Epiduralen fungerte ikke, stormrier osv. Pressfasen varte dog bare i 15 minutt og var det minst vonde med fødselen. Mye tøffere fødsel. Ingen plager i ettertid verken etter klipp/vakuum første gang eller etter revningen med andre. At første ble tatt med vakuum var aldri et tema under svangerskapsoppfølgingen med andre og heller ikke noe jeg bekymret meg for skulle skje igjen. Anonymkode: 3fdf5...eaa
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #10 Skrevet 25. april 2022 Ble klippet og forløst med vakuum med nr 1. Fødselen var igangsatt, babyen dreide feil, var stjernekikker og stod fast, Fødselen var relativt rask til å være førstegangs, aldri mer enn to minutter mellom riene fra de startet, men pressriene var svake og lite effektive og jeg presset lenge til liten nytte. Morkaka brukte tid på å løsne og når de hadde lirket den ut fikk jeg styrtblødning. Fødsel nr 2 og 3 var ukompliserte styrtfødsler. Ks var aldri et tema i forkant. Anonymkode: 91fc8...6c7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #11 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Så du syntes det gikk bedre andre gang enn første selv om du revnet mer? Takker for alle svar❤ Anonymkode: 76e69...6d8 Ja, grad 2-rift gir mye bedre oppfølging, mye mer nøye sying osv. Har sett det som en gjenganger i tråder her, at grad 2 og opp nesten gir bedre opplevelse og smerter i etterkant enn rift 1 A og B. Dessuten var det mindre smertefulle sting i mellomkjøttet enn inni og utenpå vaginaen. Anonymkode: dd7da...8de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå