Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

samboer ønsker at jeg skal betale inn på hans hytte som han har hatt noen år , min familie har hytte selv , så jeg skjønner ikke grunnen

hva skal jeg gjøre

Anonymkode: fce71...118

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

samboer ønsker at jeg skal betale inn på hans hytte som han har hatt noen år , min familie har hytte selv , så jeg skjønner ikke grunnen

hva skal jeg gjøre

Si nei?

Anonymkode: 44ffd...a5f

• Liker 26
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Samboeren min ønsker at jeg skal betale inn på hans hytte som han har hatt noen år. Min familie har hytte selv, så jeg skjønner ikke grunnen.

Hva skal jeg gjøre?

Ønsker han at du skal kjøpe deg inn på eiersiden eller ønsker han kun at du skal være med å nedbetale lånet?

Anonymkode: 58615...7df

• Liker 7
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Vil du ikke, sier du bare nei. 

Skrevet

Bruker dere hans hytte så mye? Vil han at du skal kjøpe deg inn, slik at du og eier den?

Skrevet

kanskje han vil ha kapital til å kjøpe noe annet men det har vi ikke diskutert, hvis jeg kjøper inn på hytten da har jeg ingen egenkapital når vi kjøper et hus

Skrevet

For å kjøpe en eierandel?

• Liker 1
Skrevet

Er planen å kjøpe deg inn i hytten?

Skrevet

Vil han du skal bli deleier i hytta? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis feil å betale ned på lånet til "hans" hytte, men det kommer jo helt an på. Om dere har vært samboere, har felles barn, bruker hytta mye osv, og det er en måte å betale deg inn i hytta på (som i at dette skrives i en samboerkontrakt og at du får din del av den om dere går hver deres vei), så er det en grei måte å gjøre det på. Om det er slik som jeg nevnte over, men han skal sitte og betale på lånet på en hytte som i praksis er deres, bli jo det feil også. Men om dere ikke bruker hytta i lag, og den er "hans" og han "tar den med seg når han går", ville jeg selvsagt ikke betalt på lånet! Her må dere snakke sammen om hvem, hva, hvor osv. Skriv kontrakt om du skal betale noe! 

Anonymkode: 5c43b...88f

AnonymBruker
Skrevet

De hadde jeg aldri gjort. Tenk deg helvete den dagen dere vil flytte fra hverandre.

Anonymkode: 9b5d3...95a

• Liker 6
Skrevet
Rampyari skrev (8 minutter siden):

kanskje han vil ha kapital til å kjøpe noe annet men det har vi ikke diskutert, hvis jeg kjøper inn på hytten da har jeg ingen egenkapital når vi kjøper et hus

Da kjøper du deg ikke inn . Ingen vits i å sette seg i en situasjon der du står uten egenkapital . 

• Liker 6
Skrevet
Rampyari skrev (1 time siden):

Hvorfor har dere ikke diskutert dere ferdig? Hva mener han? At du blir deleier, eller betaler leie?

Egenkapital til hus trumfer forøvrig hytte.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sier selvfølgelig nei. Er han dum eller?

Anonymkode: e926b...154

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva argumentene hans er. Hvis dere bruker den mye og han ønsker å dele strømregningen blir det noe annet enn at du betaler ned lån uten å få noe igjen eller blir deleier mot din vilje.

Men helt seriøst, som samboer har han ingen rett til å diktere hvordan du bruker dine penger. Vær litt oppmerksom på om det kommer flere sånne signaler, for da bør du revurdere hele forholdet.

Anonymkode: 92de1...84c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vil han at du skal bli medeier?

Vil han at du skal betale leie for at du og dine barn skal få overnatte i hytten hans? Husk da å ta leie fra han når han overnatter i din families hytte også. Evt kan du takke nei til å bli med han på hytten, og dra på familien din sin hytte i stedet.

Anonymkode: 3f5ea...b08

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hva mener du men "betale inn på"? Mener han å spytte inn litt for strøm og vedlikehold, eller mener han å kjøpe deg inn på eiersiden? Er det i så fall lån på hytta? Er det han som er eneeier den dag i dag? Hvor mye penger er det snakk om?

Mye informasjon som mangler her.

On 4/24/2022 at 6:26 PM, Rampyari said:

Hvis du har kjøpt deg inn i hytta så bruker du selvfølgelig din andel av hyttas verdi  som egenkapital.

• Liker 1
Skrevet

Skal han betale for bruk av din hytte og da? Eller hva tenker han egentlig?

Synes han virker litt pengegrisk som vil ha din egenkapital til hytta si, når du ikke en gang eier noe eget. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så vagt.., «betale inn på». Kjøpe seg inn? Betale strøm? Kan du ikke være litt tydeligere da, TS?

Anonymkode: 3828c...6f1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke være med på å betale hans hytte, selger han den, hva da.....? 

Anonymkode: 6e32e...276

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...