AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Skrevet 24. april 2022 Jeg har vært igjennom en god del traumer i løpet av 3 år som har gjort meg veldig deprimert og full av angst. Nå er jeg så sliten at jeg ser snart ikke lyset i enden av tunnelen. Føler at jeg får bare motgang i livet og at andre liksom glir igjennom livet uten noe særlig motgang. Det er så sårt! Anonymkode: af9bb...e3e 10
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 Jeg er så enig! Blir provosert at det utsagnet. Jeg har hatt et veldig vanskelig liv, og det har gjort meg så redd og utrygg. Så jeg føler meg ikke sterkere, bare alene og redd. Anonymkode: 17d3e...bb6 9 8 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #3 Skrevet 24. april 2022 Jeg har blitt voldtatt og nesten drept. Jeg mistet barnet mitt til barnevernet fordi jeg ikke var en god nok mor og kan få han tilbake, men velger ikke pga hans tilknytning til fosterhjemmet. Jeg kunne lagt meg ned for å spille offer, men nei. Jeg har samboer, jobb og tre flotte bonusbarn. Det hadde jeg ikke klart hvis jeg virkelig bestemte meg for å leve livet. Mye arbeid med å forandre tankegangen min. Anonymkode: 8cf4e...651 3 8 2
GammelKaktus Skrevet 24. april 2022 #4 Skrevet 24. april 2022 Jeg liker nå det uttrykket jeg, det passer godt for mange av oss, sånn er det med mye, noe passer for den ene og ikke den andre. AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg har blitt voldtatt og nesten drept. Jeg mistet barnet mitt til barnevernet fordi jeg ikke var en god nok mor og kan få han tilbake, men velger ikke pga hans tilknytning til fosterhjemmet. Jeg kunne lagt meg ned for å spille offer, men nei. Jeg har samboer, jobb og tre flotte bonusbarn. Det hadde jeg ikke klart hvis jeg virkelig bestemte meg for å leve livet. Mye arbeid med å forandre tankegangen min. Anonymkode: 8cf4e...651 ❤️
Viktualia Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 Det skulle heller vært formulert som at det som ikke dreper deg kan virkelig skade deg for livet. Det samme med munnhellet som går på at du ikke kan elske andre før du har lært å elske deg selv. Jeg har sett så mange som har uendelig mye kjærlighet å gi til tross for vanskeligheter med å elske og akseptere seg selv. «Det enkle er ofte det beste»….men det du virkelig har jobbet hard og gjort deg flid med slår det enkle ned i støvla hver gang! 10 1 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 Helt idiotisk utsagn ja. Nei, jeg blir ikke sterkere av kronisk sykdom som gjør meg sengeliggende. Det er fysisk og mentalt veldig tøft. Hver dag kjemper jeg for å kunne smile, og for å få en ok dag. Anonymkode: 268af...8b8 8 4
Trolltunge Skrevet 24. april 2022 #7 Skrevet 24. april 2022 (endret) Enig! Få ting provoserer meg så mye som det utsagnet, selv om det jeg har fått høre er at det som ikke knuser deg gjør deg sterkere. Det ignorerer uansett at det jeg gikk gjennom virkelig knuste meg, og at jeg må leve med konsekvenser av det. Være svakere og reddere enn jeg tidligere var, fordi jeg bærer i meg traumer som jeg tidligere ikke hadde, og derfor VAR sterkere før alt skjedde. Jeg vet at mine nære og kjære har sagt slikt som en slags oppmuntring, og antagelig med håp om at det er slik, men jeg har likevel følt det vondt at de sa det, ettersom de som er meg nær og kjær burde vite at dette har satt dype arr i meg, som aldri vil gro helt, og som absolutt ikke har gjort meg sterkere, men svakere, mer sårbar, og reddere enn jeg var før alt skjedde. Jeg har imidlertid sagt hvordan det utsagnet sårer meg, så de har blitt klokere enn å "trøste" og "oppmuntre" (seg selv og meg) med den tåpelige påstanden det der er. Jeg ble knust. Slik er det. Jeg har klart å lappe meg noenlunde sammen igjen, men sterkere er jeg definitivt ikke blitt. Klokere kanskje, mindre naiv definitivt, men ikke sterkere. Tvert imot. Endret 24. april 2022 av Trolltunge 6 5 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #8 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har blitt voldtatt og nesten drept. Jeg mistet barnet mitt til barnevernet fordi jeg ikke var en god nok mor og kan få han tilbake, men velger ikke pga hans tilknytning til fosterhjemmet. Jeg kunne lagt meg ned for å spille offer, men nei. Jeg har samboer, jobb og tre flotte bonusbarn. Det hadde jeg ikke klart hvis jeg virkelig bestemte meg for å leve livet. Mye arbeid med å forandre tankegangen min. Anonymkode: 8cf4e...651 Flott det altså. Men andre som har blitt voldtatt og nesten drept osv får store problemer for livet, uten at det betyr at de legger seg ned og spiller offer. På seg selv kjenner en ingen andre vettu. Anonymkode: 73d58...edf 14 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #9 Skrevet 24. april 2022 Det som ikke dreper deg, gjør deg ofte kronisk syk, fattig og ufør. Anonymkode: 73d58...edf 20 7 6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #10 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det som ikke dreper deg, gjør deg ofte kronisk syk, fattig og ufør. Anonymkode: 73d58...edf Spot on. Anonymkode: d52ce...fb5 4 2
Nymerïa Skrevet 24. april 2022 #11 Skrevet 24. april 2022 Her er en psykolog som er uenig https://www.psychologytoday.com/us/blog/insight-therapy/201008/what-doesnt-kill-you-makes-you-weaker 4
Flintis Skrevet 24. april 2022 #12 Skrevet 24. april 2022 Det er kanskje mange måter å være sterk på men jeg liker ikke utrykket, en skal ikke måtte drepes. Et utrykk jeg har mer sans for er: "Det er i motbakkene det går oppover". Da kan en legge litt innsats i å komme seg gjennom det og forhåpentlig til en bedre plass. 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #13 Skrevet 24. april 2022 Jeg liker bedre denne versjonen "what doesn't kill you makes you stranger". Litt galgenhumor, føler jeg ble i alle fall ikke mindre rar av det jeg har gått igjennom. Anonymkode: 2e707...122 9 3
Silva Pluvialis Skrevet 24. april 2022 #14 Skrevet 24. april 2022 (endret) Viktualia skrev (På 24.4.2022 den 17.58): Det skulle heller vært formulert som at det som ikke dreper deg kan virkelig skade deg for livet. Det samme med munnhellet som går på at du ikke kan elske andre før du har lært å elske deg selv. Jeg har sett så mange som har uendelig mye kjærlighet å gi til tross for vanskeligheter med å elske og akseptere seg selv. «Det enkle er ofte det beste»….men det du virkelig har jobbet hard og gjort deg flid med slår det enkle ned i støvla hver gang! Enig. Det er et utrolig tåpelig utsagn. Endret 10. oktober 2022 av Tvillingsjel 4 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #15 Skrevet 24. april 2022 Ja, man får varige men som gir en et handicap, får man større hverdagsutfordringer. Sterk er den som klarer å se forbi alle hindrene, og finne nye måter å løse dem på. Det er det langt ifra alle som klarer. Klarer man det, betyr det ikke nødvendigvis at man har blitt sterkere. Mange bruker alle kreftene sine på å fungere. Spørs hva det er. Anonymkode: e12e9...2a4 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #16 Skrevet 24. april 2022 Jobbet for en psykopatisk sjef over en lengre periode. Alle som jobbet der ble brutt ned psykisk og fikk diverse fysiske smerter. Man kan si det som at den sjefen tok livet av folk psykisk. De fleste sliter enda selv om de sluttet der. Vi lever men ikke med samme livskvalitet som før. Anonymkode: 8f39a...7b7 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #17 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jobbet for en psykopatisk sjef over en lengre periode. Alle som jobbet der ble brutt ned psykisk og fikk diverse fysiske smerter. Man kan si det som at den sjefen tok livet av folk psykisk. De fleste sliter enda selv om de sluttet der. Vi lever men ikke med samme livskvalitet som før. Anonymkode: 8f39a...7b7 Anbefaler traumebehandling ❤️ Anonymkode: 05f2f...3c9 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #18 Skrevet 24. april 2022 Det som ikke gjør deg sterkere, dreper deg👍🏼 Anonymkode: abbf0...1ff 2
Anonymburker Skrevet 24. april 2022 #19 Skrevet 24. april 2022 Det ordtaket stemmer kun for de med sterk psyke og som har et nettverk rundt seg. 6 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #20 Skrevet 24. april 2022 1 minutt siden, Anonymburker said: Det ordtaket stemmer kun for de med sterk psyke og som har et nettverk rundt seg. Enig. Selv sliter jeg enormt pga traumer fra barndommen, disse tok jeg med meg inn i 20 og 30 årene og ødela meg helt. Og når jeg først har kommet meg ut av dem så sitter jeg igjen som tidenes taper og føler kun skam og håpløshet. Det er veldig lett å si "det som ikke dreper deg gjør deg sterkere" om man har hatt en kort dårlig periode og kun møtt normal motgang. Det gjør deg sterkere for det venner deg til normal motgang. Om man blir rammet av den "perfekte storm" og den herjer i flere tiår, da er det ikke lett å komme ut sterkere. Jeg er et nervevrak og jeg vet at mange hadde heller skutt seg selv enn å ville prøve å komme seg ut av helvetet jeg har vært i og fortsatt er i. Ingen hadde sagt at de hadde kommet ut sterkere. Anonymkode: f55e9...604 5 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå