Sommer2464 Skrevet 24. april 2022 #1 Del Skrevet 24. april 2022 Hvorfor er det slik i islam? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Del Skrevet 24. april 2022 Fordi mannen er sjefen og kan gjøre som han vil. Kvinnen derimot er mannens eiendom og ikke verdt noe. Anonymkode: a24c0...018 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #3 Del Skrevet 24. april 2022 Det er ihvertfall i mange kulturer vanlig at familien følger mannens religion. Så om jeg som muslimsk kvinne skulle giftet meg med en ikke-muslim hadde det vært vanskeligere å føre islam videre, samtidig hadde ikke jeg nødvendigvis fått mine rettigheter jeg har som muslimsk kvinne i et ekteskap. Teknisk sett. Anonymkode: d1912...2e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #4 Del Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ihvertfall i mange kulturer vanlig at familien følger mannens religion. Så om jeg som muslimsk kvinne skulle giftet meg med en ikke-muslim hadde det vært vanskeligere å føre islam videre, samtidig hadde ikke jeg nødvendigvis fått mine rettigheter jeg har som muslimsk kvinne i et ekteskap. Teknisk sett. Anonymkode: d1912...2e8 Og hvilke rettigheter r det? Anonymkode: fd6b3...7d2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #5 Del Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ihvertfall i mange kulturer vanlig at familien følger mannens religion. Så om jeg som muslimsk kvinne skulle giftet meg med en ikke-muslim hadde det vært vanskeligere å føre islam videre, samtidig hadde ikke jeg nødvendigvis fått mine rettigheter jeg har som muslimsk kvinne i et ekteskap. Teknisk sett. Anonymkode: d1912...2e8 Synes du, som muslimsk kvinne, at det er greit å bli forskjellsbehandlet på denne måten? Anonymkode: 9b1ea...c53 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #6 Del Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er ihvertfall i mange kulturer vanlig at familien følger mannens religion. Så om jeg som muslimsk kvinne skulle giftet meg med en ikke-muslim hadde det vært vanskeligere å føre islam videre, samtidig hadde ikke jeg nødvendigvis fått mine rettigheter jeg har som muslimsk kvinne i et ekteskap. Teknisk sett. Anonymkode: d1912...2e8 Hvilke spesielle rettigheter har en muslimsk kvinne i et ekteskap som ikke-muslimske kvinner ikke har? Anonymkode: 97163...7c6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #7 Del Skrevet 24. april 2022 Fordi det bringer skam over familien og fordi kvinner er underlagt mannen i Islam, hadde en norsk familie nektet datteren sin å bli sammen med en muslim så er det rasisme men når en muslimsk familie nekter datteren sin å bli sammen med en vantro så er det bare flott fordi de ønsker å ta vare på sin kultur og religion. Ikke-muslimer er ansett som vantro men likevel ønsker muslimer å bosette seg landene til disse vantro hundene fordi deres egne land er ødelagt av religion. Anonymkode: 79a16...0cf 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogadame Skrevet 24. april 2022 #8 Del Skrevet 24. april 2022 Jeg kjenner to kvinner med Islamsk bakgrunn som er gift med ikke-muslimske menn. Ei fra Bosnia (gift med katolikk fra samme land )ei fra Somalia (gift med "kristen " mann fra Eritra) Begge har bodd i Norge en stund/har liberale religiøse foreldre . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #9 Del Skrevet 24. april 2022 Man kan gjøre hva man vil. Anonymkode: 4c12a...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akryl Skrevet 25. april 2022 #10 Del Skrevet 25. april 2022 Sommer2464 skrev (På 24.4.2022 den 16.12): Hvorfor er det slik i islam? Muslimske kvinner kan gifte seg med kristne og jøder. Alle andre menn må bare si at de har blitt muslimer og bekrefte at de ikke vil tvinga dama til å av-konvertere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #11 Del Skrevet 25. april 2022 Jeg kjenner en norsk mann som er gift med en muslimsk kvinne, han måtte konvertere før bryllupet. De bor i hennes hjemland. Anonymkode: 2cede...7e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #12 Del Skrevet 25. april 2022 Sommer2464 skrev (På 24.4.2022 den 16.12): Hvorfor er det slik i islam? Religion skal stamme fra mannen sin side, og det er barna hans som blir muslimer gjennom han. Muslimske kvinner kan gifte seg med menn som ikke har vokst opp som muslimer, men de skal konvertere for dama.. Kvinnene i islam har rett til Mehr, som betyr at mannen må betale en høy sum av penger til henne som en gave fordi han vil være med henne. Disse pengene er hennes. I tillegg til dette har mannen ingen rett over pengene, eiendommene eller alt annet økonomisk som kvinnen eier. En muslimsk dame har heller ikke nød til å ta etternavnet til mannen sin, den får hun beholde siden hun er sin egen person og har en egen identitet. En kvinne i islam skal ha rett over både sine egne ting, og over mannen sine ting. For mannen har han bare rett over sine egne ting, ikke dama sine med mindre hun vil dele. Disse rettene får hun ikke gjennom en kristen, jøde eller ateist mann. Høres kanskje ut som det er forskjellsbehandling, men det er mer til saken. Selv om tidene er mer moderne, og kvinner jobber nå, så skal dama ha rett til alle pengene hun tjener via jobb. Mannen må passe på henne finansielt, betale for det meste, og ta vare på henne. Ikke fordi han eier henne, men fordi han har ansvar over å ta vare på henne. Det mannen får tilbake er kjærlighet, en god kone og forhåpentligvis en del barn i fremtiden. (Hun må ikke være avhengig av mannen sin lønn osv, hun har 100% lov til å jobbe selv, og hun trenger ikke å gi de pengene hun tjener til mannen heller.) Anonymkode: 11fff...eb7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #13 Del Skrevet 25. april 2022 Jeg er gift med en afghansk dame. Vi giftet oss i kirken. Så dette er ikke noe muslimer "ikke" kan. At mange sier motsatt, er rett og slett rasisme mot ikke muslimer. Anonymkode: 91303...fec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #14 Del Skrevet 25. april 2022 Kvinnehat. Anonymkode: e95f6...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #15 Del Skrevet 26. april 2022 Hvorfor tror du at du kan spørre hvorfor om religion? Anonymkode: e75b5...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #16 Del Skrevet 26. april 2022 De kan da det -en ikke konservativ familie ville nok ikke reagert, og bor kvinnen i et land som ikke er konservativt heller, så kan hun jo gjør akkurat hva hun vil selv om foreldrene blir sure eller what not. Anonymkode: b7a8b...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #17 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (På 24.4.2022 den 16.23): Det er ihvertfall i mange kulturer vanlig at familien følger mannens religion. Så om jeg som muslimsk kvinne skulle giftet meg med en ikke-muslim hadde det vært vanskeligere å føre islam videre, samtidig hadde ikke jeg nødvendigvis fått mine rettigheter jeg har som muslimsk kvinne i et ekteskap. Teknisk sett. Anonymkode: d1912...2e8 Rettigeheter 🤣😄😆 Anonymkode: 5c380...dd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
omarel Skrevet 26. april 2022 #18 Del Skrevet 26. april 2022 Sommer2464 skrev (På 4/24/2022 den 16.12): Hvorfor er det slik i islam? Spør du om islamsk lov eller praksis? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 26. april 2022 #19 Del Skrevet 26. april 2022 omarel skrev (1 time siden): Spør du om islamsk lov eller praksis? Det spørsmålet er ikke uvesentlig. Hva som faktisk står nedskrevet i religiøse tekster er ikke nødvendigvis hva som faktisk praktiseres. Jeg tror ikke man får et fullgodt bilde hvis man ikke belyser eventuelle uoverensstemmelser mellom lov og praksis. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 27. april 2022 Forfatter #20 Del Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (På 26.4.2022 den 2.06): Hvorfor tror du at du kan spørre hvorfor om religion? Anonymkode: e75b5...a8b Hvorfor tror du at du kan henge deg opp i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå