Gå til innhold

Tar dere noen gang tak i barna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mener ikke voldelig på noe vis. Men har tak i, om de virkelig ikke vil høre. Eller på noen måte? 

Anonymkode: 6f2a3...8f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det senest i stad når guttungen løp på en parkeringsplass. Tok han i armen og holdt ett fast grep mens jeg strengt fortalte at det ikke er lov å løpe på en parkeringsplass fordi det kan komme biler

Anonymkode: c089b...a4d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja, for det meste med løping på ugunstige steder og det ikke funker med verbal kommunikasjon. Men har også tatt tak i barnet mitt når hun har sagt ting som hun vet ikke er lov. 

Anonymkode: 6a171...fa6

AnonymBruker
Skrevet

For å avverge en farlig situasjon, ja. Fordi jeg er sint eller oppgitt, aldri. 

Anonymkode: f99cd...fb3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Han kan fint begynne å kaste ting rundt seg, rulle på gulvet, trampe og styre når han blir sint. Da tar jeg tak i han, og så setter vi oss ned mens jeg holder rundt han, og så blir vi sittende til han har fått roet seg ned. Og selvsagt også i situasjoner som potensielt kan bli farlig.

Anonymkode: 95c9d...dd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må jo gjerne stoppe han fra å gjøre noe farlig, fjerne han fra en situasjon o.l 

Anonymkode: bdf42...8f1

• Liker 1
Skrevet

Ja, det har jeg gjort. Både for å stoppe fra noe farlig, og for å nå inn/få oppmerksomheten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For å unngå farlige situasjoner, ja. 

Men mitt barn har vært veldig lite «rabiat», så det har aldri vært nødvendig å ta tak for å nå inn osv.

Eller jo: en periode i 3 årsalder med dusjing kunne han gå bananas klikkings at jeg faktisk måtte rope og holde ham fast. Type sånn «du må være rolig, du skader deg». Han var helt rabiat 🥵

Anonymkode: ca369...fe5

AnonymBruker
Skrevet

Ja.. har jobbet i barnehage og da hender det at du fysisk må ta vekk barn fra ulike sitasjoner eller lignende for å unngå farlige situasjoner eller at et barn skader et annet barn for eksempel. Men aldri tatt tak i for å gjøre vondt. Kan være at man har vært litt brå eller hardhendt fordi man måtte skynde seg.

Anonymkode: ce5b3...b5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...