AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Skrevet 24. april 2022 Jeg er nå akkurat kommet til uke 22 i svangerskapet og har en gutt i magen. Dette er mitt tredje svangerskap, så jeg har litt å sammenligne det med. Jeg kjente tidlig liv fra de andre også, og mye aktivitet, men dette svangerskapet er så ekstremt til tider nå. Gutten i magen nå har jeg kjent liv fra hver dag siden jeg var i uke 16, og nå i uke 22 så sparker han så ekstremt hardt i magen flere ganger om dagen. Jeg har morkake som ligger foran, men til tross for det så opplever jeg bevegelsene og sparken hans veldig hardt. Det synes veldig utenpå magen også, som at jeg skulle vært høygravid liksom- magen buler mye ut der han sparker og holder på. På ul så alt fint ut med han, og jordmor lo litt over en så aktiv krabat som den gang var på UL i uke 18. Jeg er jo veldig glad for å kjenne han hver dag der inne, ikke missforstå meg. Men er dette vanlig såpass tidlig? Jeg blir jo også litt bekymret for morkaken, at noe skal skje med den med så hardt spark flere ganger hver dag. Hva tenker dere? Skal ta det opp med jordmor neste gang. Anonymkode: c78a2...96d
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 Jeg tenker at det er mye bedre at han er vital og rørig enn motsatt. Jeg hadde rolig baby i magen sist, og han er litt slapp på utsiden også. Mye mer bekymret for ham, både i og utenfor magen, enn jeg var med propell-broren hans, som sparket som en helt og kom ut med solide muskler i armer og bein. Om det skulle være et tegn på stress, så tror jeg at perioder med mye aktivitet ville blitt etterfulgt ganske raskt av liten/ingen aktivitet. Alt er nok bra ❤️ Anonymkode: 0ca18...e64
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #3 Skrevet 24. april 2022 Jeg hadde vært rett for at det ble skade på morkaken? Kan det bli det? For det er vel uheldig? Anonymkode: f105f...7e2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #4 Skrevet 24. april 2022 Jeg hadde riktignok morkaken bak, men det høres veldig ut som min gutt da han var i magen. Jeg kjente liv første gang mellom uke 15 og 16, og kjente liv hver dag fra da. Han hadde nok ikke like harde spark som din, men var aktiv til alle døgnets tider. Han er nå 2 år og har så langt vært veldig aktiv på utsiden også. Anonymkode: e106d...8e9
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 Akkurat slik var det for meg også. Alt gikk veldig fint. Han er nå 2 år og like aktiv om ikke mer 😅 Hjertet i halsen og flere turer på legevakten. Fortsetter han sånn tar han livet av meg 🙈 Anonymkode: 32e10...e9c
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 Har også morkake foran og min gutt har også vært veldig aktiv, og er veldig aktiv. Nå i uke 27 er det mer dulting og strekking, og mindre spark, men like aktiv enda, og magen beveger seg som bare det. Helt normalt. Anonymkode: 070af...18c
Karma91 Skrevet 24. april 2022 #7 Skrevet 24. april 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er nå akkurat kommet til uke 22 i svangerskapet og har en gutt i magen. Dette er mitt tredje svangerskap, så jeg har litt å sammenligne det med. Jeg kjente tidlig liv fra de andre også, og mye aktivitet, men dette svangerskapet er så ekstremt til tider nå. Gutten i magen nå har jeg kjent liv fra hver dag siden jeg var i uke 16, og nå i uke 22 så sparker han så ekstremt hardt i magen flere ganger om dagen. Jeg har morkake som ligger foran, men til tross for det så opplever jeg bevegelsene og sparken hans veldig hardt. Det synes veldig utenpå magen også, som at jeg skulle vært høygravid liksom- magen buler mye ut der han sparker og holder på. På ul så alt fint ut med han, og jordmor lo litt over en så aktiv krabat som den gang var på UL i uke 18. Jeg er jo veldig glad for å kjenne han hver dag der inne, ikke missforstå meg. Men er dette vanlig såpass tidlig? Jeg blir jo også litt bekymret for morkaken, at noe skal skje med den med så hardt spark flere ganger hver dag. Hva tenker dere? Skal ta det opp med jordmor neste gang. Anonymkode: c78a2...96d Min startet også veldig tidlig å hadde ganske smertefulle spark i blandt, jeg ble meget overasket over å kjenne definitivt spark allerede i uke 17ish som første gangs gravid med morkaken forran xD Den følelsen man får når man ikke er usikker på om det er spark eller ikke lengre første gang man er gravid. Er nå i uke 31 og kjenner bevegelser hele natten så jeg våkner av det. Å har gjort det siste 2 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå