Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #1 Skrevet 4. november 2005 Noen med en god oppskrift til iste? Hvilken type te bruker dere? Andre tips?
Dru Skrevet 5. november 2005 #2 Skrevet 5. november 2005 Jeg bruker ofte fruktte. Og jeg bruker brunt sukker i teen, for det gir en mye bedre smak. Og gjerne litt sitron eller lime, siden den har en tendens til å bli litt emmen uten det.
*Heidi* Skrevet 9. november 2005 #5 Skrevet 9. november 2005 Lager dere bare teen og setter den i kjøleskapet da?
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2005 #6 Skrevet 9. november 2005 Ja. Og serverer med isbiter:) Iste er faktisk utrolig oppfriskende og avkjølende når det blir for varmt.
Dru Skrevet 9. november 2005 #7 Skrevet 9. november 2005 Lager dere bare teen og setter den i kjøleskapet da? ← Jepp. Jeg pleier å ha i sukkeret først siden det løser seg mye bedre opp i varm te, setter den i kjøleskapet, og har oppi lime/sitron når den serveres.
Fakse Skrevet 9. november 2005 #8 Skrevet 9. november 2005 Jeg koker en stor kanne Earl Grey og gjør den litt sterkere enn vanlig siden den vannes ut av isen (utålmodig ja). Rører inn litt sukker og har i litt sitronmelisse etter at jeg har tatt ut tebladene. Lar det stå uten lokk (avkjøles fortere) til det er sånn passe avkjølt. Da tar jeg ut sitronmelissen, ellers kan det fort bli bittert. Om jeg er utålmodig rister jeg da te og isbiter i en shaker av den typen man bruker til drinker. Om jeg er litt mer tålmodig fyller jeg vasken med kaldt vann og setter mugga i vannet, og om jeg har god tid lar jeg bare teen avkjøles sånn passe på benken før jeg setter den i kjøleskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå