Amossa Skrevet 24. april 2022 #21 Skrevet 24. april 2022 Dette var ille lesning. Mannen din har fått deg til å tro at du ikke kan bruke mer penger enn du tjener. Du har til og med tatt opp kredittgjeld for å klare deg. Mannen din har fått deg til å føle deg som en som sløser. Derfor har du gitt ham tilgang til kontoen din, og får deg til å tro at du bør være glad for at han hjelper deg. Det kalles manipulering. Han har ikke tilbudt deg tilgang til sine bankkonti, skriver du. Selvfølgelig har han ikke det! Mannen din kontrollerer deg nå. Han ser hver eneste krone du bruker, hver kopp kaffe du kjøper og hver busstur du tar. Du kan ikke kjøpe deg èn ting uten at han kommer til å spørre deg ut. Slik situasjonen din er nå, så er du 100% avhengig av mannen din og hans velvilje (eller motvilje). Mitt råd er å forlange å få tilgang til alle hans konti og hans skattemelding (der får du oversikt over alle inntekter og alle bankkonto o.l.). Som ektefelle har du juridisk rett til denne innsikten. Videre ville jeg forlangt å bli involvert i økonomien deres (husleie, lån, strøm, forsikring osv.). Bare slik kan du lære og vite hva som er realiteten. Ta det derfra først. Da er jeg sikker på at du får mer klarhet i motivene hans for å tråkke deg ned. For det er virkelig det han gjør! 6 3
Hengebuksvinet Skrevet 24. april 2022 #22 Skrevet 24. april 2022 Galskap. Kanskje dere burde ta en tur i terapi? Lettere å snakke om ting i en sånn setting? Og vanskeligere for mannen å rettferdiggjøre at han har full kontroll på dine kontoer, men ikke vil gi innsyn på sine kontoer. 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #23 Skrevet 24. april 2022 Amossa skrev (13 minutter siden): Dette var ille lesning. Mannen din har fått deg til å tro at du ikke kan bruke mer penger enn du tjener. Du har til og med tatt opp kredittgjeld for å klare deg. Mannen din har fått deg til å føle deg som en som sløser. Derfor har du gitt ham tilgang til kontoen din, og får deg til å tro at du bør være glad for at han hjelper deg. Det kalles manipulering. Han har ikke tilbudt deg tilgang til sine bankkonti, skriver du. Selvfølgelig har han ikke det! Mannen din kontrollerer deg nå. Han ser hver eneste krone du bruker, hver kopp kaffe du kjøper og hver busstur du tar. Du kan ikke kjøpe deg èn ting uten at han kommer til å spørre deg ut. Slik situasjonen din er nå, så er du 100% avhengig av mannen din og hans velvilje (eller motvilje). Mitt råd er å forlange å få tilgang til alle hans konti og hans skattemelding (der får du oversikt over alle inntekter og alle bankkonto o.l.). Som ektefelle har du juridisk rett til denne innsikten. Videre ville jeg forlangt å bli involvert i økonomien deres (husleie, lån, strøm, forsikring osv.). Bare slik kan du lære og vite hva som er realiteten. Ta det derfra først. Da er jeg sikker på at du får mer klarhet i motivene hans for å tråkke deg ned. For det er virkelig det han gjør! Du har så rett og de tankene har sneket seg inn siste dagene etter en krangel på telefonen der det endte med at han sa jeg ikke fikk spørre etter en krone. Jeg påpekte også at arbeid i hjemmet var likestilt med lønnet arbeid. Siden har det vært taust🙄 Så blir nok til å sjekke skattemeldingen først og fremst for jeg får ikke summen han sier han tjener helt til å stemme heller Det værste er at jeg tror at han selv mener at det er han som gjør alt det rette her. Og at han ikke forstår hvordan han tråkker på meg. Han vokste opp i et hjem med lite penger og sikkert mye fokus på penger og mangel på dem. Men det ekkoet burde vært borte nå. Anonymkode: 7aeda...aa0 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #24 Skrevet 24. april 2022 SS skrev (15 minutter siden): Galskap. Kanskje dere burde ta en tur i terapi? Lettere å snakke om ting i en sånn setting? Og vanskeligere for mannen å rettferdiggjøre at han har full kontroll på dine kontoer, men ikke vil gi innsyn på sine kontoer. Enig. Har tenkt på det også Anonymkode: 7aeda...aa0
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #25 Skrevet 24. april 2022 I 2022? Hvorfor? Hvorgor satte du ikke foten med for dette før dere gifta dere, før dere fikk barn? Hva er grunnen til at du ikke er skilt for lenge siden? Råd og tips: dump ham. Han kan vaske etter seg sjøl, passe det syke barnet sitt sjøl (eller BETALE noen for det, noen som er egnet og kan det:deg), klare seg sjøl. Du må kun forsørge deg, og «halve» barnet, du burde ha lønn+ stønad tilsvarende 100% lønn. Hverdagen din blir ganske lik. Du har krav på halvparten av det dere eier (inkludert sparepenger). Råd: kontakt advokat i morgen. Anonymkode: fb474...343 5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #26 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): I 2022? Hvorfor? Hvorgor satte du ikke foten med for dette før dere gifta dere, før dere fikk barn? Hva er grunnen til at du ikke er skilt for lenge siden? Råd og tips: dump ham. Han kan vaske etter seg sjøl, passe det syke barnet sitt sjøl (eller BETALE noen for det, noen som er egnet og kan det:deg), klare seg sjøl. Du må kun forsørge deg, og «halve» barnet, du burde ha lønn+ stønad tilsvarende 100% lønn. Hverdagen din blir ganske lik. Du har krav på halvparten av det dere eier (inkludert sparepenger). Råd: kontakt advokat i morgen. Anonymkode: fb474...343 Det var ikke slik i begynnelsen. Da var det blomster og gaver i et fint ekteskap. Trodde det skulle fortsette slik men dette kom mer og mer gradvis. Og nå har det toppa seg for meg. Anonymkode: 7aeda...aa0
Amossa Skrevet 24. april 2022 #27 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Du har så rett og de tankene har sneket seg inn siste dagene etter en krangel på telefonen der det endte med at han sa jeg ikke fikk spørre etter en krone. Jeg påpekte også at arbeid i hjemmet var likestilt med lønnet arbeid. Siden har det vært taust🙄 Så blir nok til å sjekke skattemeldingen først og fremst for jeg får ikke summen han sier han tjener helt til å stemme heller Det værste er at jeg tror at han selv mener at det er han som gjør alt det rette her. Og at han ikke forstår hvordan han tråkker på meg. Han vokste opp i et hjem med lite penger og sikkert mye fokus på penger og mangel på dem. Men det ekkoet burde vært borte nå. Anonymkode: 7aeda...aa0 Å diskutere om hvem som gjør hva og yter mest, er bortkastet og et blindspor. Å arbeide hjemme gir verken penger eller pensjon. Jobber du i halv stilling fordi du er syk, har du rettigheter i forhold til NAV. Gjør du det fordi du selv har valgt det, har du selv satt deg i en sårbar situasjon. Det hjelper ikke at du har valgt det fordi mannen din er borte på jobb. Du må få mannen din til å forstå at samliv er samarbeid, at man da yter etter evne og at alt man gjør er til felles beste. Gjør han ikke det, så bør du forlate ham. Sannsynligvis vil du klare deg mye bedre økonomisk alene. 2
Bacteria Skrevet 24. april 2022 #28 Skrevet 24. april 2022 Det er helt sykt at dere ikke har en matkonto. Han bør selvfølgelig være med på å betale for maten du og barnet spiser når han er på sjøen. Det virker utrolig hjerteløst at han ikke bidrar mer, med sin inntekt. Du pleier jo det syke barnet deres. Skulle vært interessant å vite hva han har igjen etter at utgifter er betalt. Skjønner at du føler på skam, men dette går ikke. Søk hjelp, advokat, bank. At han skjuler sin økonomi men krever full innsyn i din er ikke greit. 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #29 Skrevet 24. april 2022 Bacteria skrev (34 minutter siden): Det er helt sykt at dere ikke har en matkonto. Han bør selvfølgelig være med på å betale for maten du og barnet spiser når han er på sjøen. Det virker utrolig hjerteløst at han ikke bidrar mer, med sin inntekt. Du pleier jo det syke barnet deres. Skulle vært interessant å vite hva han har igjen etter at utgifter er betalt. Skjønner at du føler på skam, men dette går ikke. Søk hjelp, advokat, bank. At han skjuler sin økonomi men krever full innsyn i din er ikke greit. Barnet fungerer fint nå og er ikke pleietrengende men krever litt mer enn andre barn likevel. Men når hun var mindre var aleneukene krevende. De har vel taushetsplikt i banker også. Mulig en skulle lagt frem litt av problemene til en rådgiver og samtidig bedt om å få se kontoutskrifter. Da spesielt på lønningsdagene😏 Men usikker. De driver vel ikke parterapi i banken😅 Anonymkode: 7aeda...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #30 Skrevet 25. april 2022 Hva tjener du og hva tjener han? Anonymkode: 2064e...e95
Gjest O.G. Skrevet 25. april 2022 #31 Skrevet 25. april 2022 Hvorfor gav du ham adgang til dine konti og ikke krevde det samme tilbake fra ham?
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #32 Skrevet 25. april 2022 O.G. skrev (13 minutter siden): Hvorfor gav du ham adgang til dine konti og ikke krevde det samme tilbake fra ham? Denne mannen er manipulerende og har kontroll på henne. Han fikk henne til å tro at det er hun som er problemet, ikke han. Da trenger ikke hun hans oversikt. Han er (psykisk og økonomisk) voldelig. Det er ikke bare-bare å gjøre det du spør etter her. Anonymkode: 08043...366 7 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #33 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Neida. Han kjøper mye mat når han er hjemme Anonymkode: 7aeda...aa0 Når han er hjemme? Også betaler du resterende for deg og ungene da han er på jobb? Anonymkode: fb7dd...74a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #34 Skrevet 25. april 2022 Dere må ta en skikkelig gjennomgang av økonomien og hvordan dere ønsker å ha det. Det høres ikke ut som noe dere klarer gjøre alene, så ta kontakt med familievernkontoret og book en time. Anonymkode: a4713...5ad 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #35 Skrevet 25. april 2022 Tror du vil komme bedre ut av det om du blir aleine. Da vil du få barnebidrag av han også. Anonymkode: 5f3ab...3ac 1
Gliffy Skrevet 25. april 2022 #36 Skrevet 25. april 2022 27 minutter siden, AnonymBruker said: Tror du vil komme bedre ut av det om du blir aleine. Da vil du få barnebidrag av han også. Anonymkode: 5f3ab...3ac Det stemmer. Selv om jeg ikke er av de som men er ting man gjør hjemme er likestilt med lønnet arbeid (selv om det absolutt har en verdi), så er det inntektsbringende i dette tilfellet. Det er jo din innsats som gjør det mulig for han å reise på nordsjøen og tjene så mye penger? Hvis ikke du hadde tatt all innsatsen hjemme mens han var ute, så måtte han jo ha slutta og fått seg en dårligere betalt jobb. 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #37 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når han er hjemme? Også betaler du resterende for deg og ungene da han er på jobb? Anonymkode: fb7dd...74a Stemmer Anonymkode: 7aeda...aa0
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #38 Skrevet 25. april 2022 For en idiot. Hva kan du gjøre for å sikre deg selv? Ville tatt en prat med nav hvert fall om eventuelle stønader du kan få fra de. Om du jobber redusert på grunn av helsa kan jo uføre eller aap være aktuelt. Ville startet der. I tillegg tatt en prat med mannen om hva et ekteskap betyr. Anonymkode: 40801...451
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #39 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva tjener du og hva tjener han? Anonymkode: 2064e...e95 Han tjener det tredoble av meg men vi har en del lån på hus og båt. Og nå når renta renta stiger så forstår han ikke hvordan dette skal gå når han må hjelpe meg økonomisk i tillegg 😅 Anonymkode: 7aeda...aa0
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #40 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Herrefred… Si at du har sett på noen jobber som innebærer reising/flere døgn borte, og at han nå har med å tilpasse jobb og bidrag hjemme i forhold til dette. Anonymkode: 0cc12...915 Ja det er godt mulig jeg kommer til å si Anonymkode: 7aeda...aa0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå