AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Skrevet 24. april 2022 Jeg er 163cm, veier nesten 100kg og ja, har stor mage med noe heng. Hvordan blir typisk magen når man går ned så mye? Er man nesten nødt til å operere? Anonymkode: 7f9cb...c54
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 Det kommer ofte an på alderen, og fysikk ellers. Flaks/uflaks også, i forhold til hvor elastisk huden er. Men om du allerede har heng blir det vel heng også etter vektnedgang. Anonymkode: b14f9...295 1
Karma91 Skrevet 24. april 2022 #3 Skrevet 24. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er 163cm, veier nesten 100kg og ja, har stor mage med noe heng. Hvordan blir typisk magen når man går ned så mye? Er man nesten nødt til å operere? Anonymkode: 7f9cb...c54 Veldig forskjellig fra person til person. Kan vel sammenligne det med gravide etter å ha født barn. Hos noen forsvinner det meste etter kort tid, hos andre lengre eller aldri. Men ja, man kan operere vekk hud om det ikke løser seg av seg selv. Tenk nå heller på at du vil få en bedre helse av å gå ned å ta et overfladiske som det kommer deretter 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #4 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det kommer ofte an på alderen, og fysikk ellers. Flaks/uflaks også, i forhold til hvor elastisk huden er. Men om du allerede har heng blir det vel heng også etter vektnedgang. Anonymkode: b14f9...295 Ja, det er vel urealistisk å håpe på at det ikke blir et problem 😕 Er 30, så har ikke alderen på min side lenger. Karma91 skrev (10 minutter siden): Veldig forskjellig fra person til person. Kan vel sammenligne det med gravide etter å ha født barn. Hos noen forsvinner det meste etter kort tid, hos andre lengre eller aldri. Men ja, man kan operere vekk hud om det ikke løser seg av seg selv. Tenk nå heller på at du vil få en bedre helse av å gå ned å ta et overfladiske som det kommer deretter Ja, det er ikke et alternativ å ikke jobbe med vekta. Jeg bare prøver å ha realistiske forventninger. Anonymkode: 7f9cb...c54
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 Etter vektnedgang på 45 kilo, og ett barn, er den knudrete. For mye hud, men ikke heng når jeg står. Varierer veldig fra person til person tror jeg. Anonymkode: 56cab...151
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 Karma91 skrev (15 minutter siden): Veldig forskjellig fra person til person. Kan vel sammenligne det med gravide etter å ha født barn. Hos noen forsvinner det meste etter kort tid, hos andre lengre eller aldri. Men ja, man kan operere vekk hud om det ikke løser seg av seg selv. Tenk nå heller på at du vil få en bedre helse av å gå ned å ta et overfladiske som det kommer deretter Jeg må bare si at mye heng på mage og hud etter operasjon IKKE nødvendigvis er bare et "overfladisk" problem. Jeg har fått store helse- og mobilitetsproblemer som følge av nettopp hengehud fra magen. Dyrt er det også. Hadde jeg visst det jeg vet i dag, hadde jeg aldri prøvd å gå ned. Det hadde vært langt bedre for helsa mi å la være. Anonymkode: 6ccb9...55e
Karma91 Skrevet 24. april 2022 #7 Skrevet 24. april 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det er vel urealistisk å håpe på at det ikke blir et problem 😕 Er 30, så har ikke alderen på min side lenger. Ja, det er ikke et alternativ å ikke jobbe med vekta. Jeg bare prøver å ha realistiske forventninger. Anonymkode: 7f9cb...c54 Kommer vel også Ann på hvor fort du går ned Rask slanking gir ofte mer hud
SPOCA Skrevet 24. april 2022 #8 Skrevet 24. april 2022 Jeg har gått ned over 90 kg, og det er en del heng på magen, men ikke voldsomt. Jeg kunne tenkt meg å fjerne det etterhvert, men det er levelig slik det er nå. Jeg har hatt en veldig langsom vektnedgang, og det har nok hatt en del å si, for jeg har generelt lite løshud. Nå har jeg, men ikke så mye som man skulle tro etter en slik vektnedgang. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #9 Skrevet 24. april 2022 Veide 120 kg. Gått ned til 95. Ingen heng ennå. Har jeg brukt 1 år på å gå ned. Kan hende jeg får heng, men det overlever jeg. Tenker at noe vil henge uansett og bare være forberedt 🙂 Anonymkode: 186ee...4b6
Karma91 Skrevet 24. april 2022 #10 Skrevet 24. april 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg må bare si at mye heng på mage og hud etter operasjon IKKE nødvendigvis er bare et "overfladisk" problem. Jeg har fått store helse- og mobilitetsproblemer som følge av nettopp hengehud fra magen. Dyrt er det også. Hadde jeg visst det jeg vet i dag, hadde jeg aldri prøvd å gå ned. Det hadde vært langt bedre for helsa mi å la være. Anonymkode: 6ccb9...55e Jo men hva er mye? 100kg er ikke så veeeldig mye når man er 1,63.. er ikke så veldig langt over bmi grensa til fedme. Vil tippe det tilnærmet likt meg å jeg var ganske lik hun unge youtubern i 16 ukers helvette sån kroppsmessig (før jeg ble gravid) Man kan vel søke om å få dekket noe av slike operasjoner økonomisk også av helsemessige grunner eller?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #11 Skrevet 24. april 2022 Karma91 skrev (4 minutter siden): Jo men hva er mye? 100kg er ikke så veeeldig mye når man er 1,63.. er ikke så veldig langt over bmi grensa til fedme. Vil tippe det tilnærmet likt meg å jeg var ganske lik hun unge youtubern i 16 ukers helvette sån kroppsmessig (før jeg ble gravid) Man kan vel søke om å få dekket noe av slike operasjoner økonomisk også av helsemessige grunner eller? Ja, hvis man blir mer eller mindre normalvektig, noe man ofte ikke blir med stort nok heng. Dessuten er operasjon utelukket hvis hudproblemene blir store nok. Jeg mener ikke å skjemme noen, men jeg synes ikke noe om at folks bekymringer om mageheng avfeies som rent kosmetiske, derfor nevnte jeg at problemene kan være langt større enn som så. Anonymkode: 6ccb9...55e
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #12 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg må bare si at mye heng på mage og hud etter operasjon IKKE nødvendigvis er bare et "overfladisk" problem. Jeg har fått store helse- og mobilitetsproblemer som følge av nettopp hengehud fra magen. Dyrt er det også. Hadde jeg visst det jeg vet i dag, hadde jeg aldri prøvd å gå ned. Det hadde vært langt bedre for helsa mi å la være. Anonymkode: 6ccb9...55e Uff, så trasig 😕 Du mener at du fikk problemer etter å ha operert henget? Eller misforstår jeg nå? Anonymkode: 7f9cb...c54
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #13 Skrevet 24. april 2022 Karma91 skrev (11 minutter siden): Jo men hva er mye? 100kg er ikke så veeeldig mye når man er 1,63.. er ikke så veldig langt over bmi grensa til fedme. Vil tippe det tilnærmet likt meg å jeg var ganske lik hun unge youtubern i 16 ukers helvette sån kroppsmessig (før jeg ble gravid) Man kan vel søke om å få dekket noe av slike operasjoner økonomisk også av helsemessige grunner eller? Mja, har BMI 37ish så det er jo fedme klasse 2 da. Men for all del, det kunne vært verre. Ts Anonymkode: 7f9cb...c54
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #14 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Uff, så trasig 😕 Du mener at du fikk problemer etter å ha operert henget? Eller misforstår jeg nå? Anonymkode: 7f9cb...c54 Nei, av å ha heng. Jeg er ikke operert. Anonymkode: 6ccb9...55e
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #15 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mja, har BMI 37ish så det er jo fedme klasse 2 da. Men for all del, det kunne vært verre. Ts Anonymkode: 7f9cb...c54 Det er neppe nok til å få kjempestort heng, med mindre all vekta ligger på magen eller du er ekstremt uheldig med hudkvaliteten. Anonymkode: 6ccb9...55e
Karma91 Skrevet 24. april 2022 #16 Skrevet 24. april 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, hvis man blir mer eller mindre normalvektig, noe man ofte ikke blir med stort nok heng. Dessuten er operasjon utelukket hvis hudproblemene blir store nok. Jeg mener ikke å skjemme noen, men jeg synes ikke noe om at folks bekymringer om mageheng avfeies som rent kosmetiske, derfor nevnte jeg at problemene kan være langt større enn som så. Anonymkode: 6ccb9...55e Nei, så klart ikke. Nå svarte jeg jo jeg utifra opplysningene hun oppga og jeg ser ikke helt får meg at med hens overvekt at det er nok til å skape så veldig store problemer. Men jeg kan jo så klart ta feil im no guru 😛
Karma91 Skrevet 24. april 2022 #17 Skrevet 24. april 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Mja, har BMI 37ish så det er jo fedme klasse 2 da. Men for all del, det kunne vært verre. Ts Anonymkode: 7f9cb...c54 Ja, jeg hadde bmi 35 det er fremdeles ikke den størrelsen folk rygger bak og ser veldig ned på. Men Sunt er det ikke. Merka jo fort det selv da jeg fikk svangerskaps diabetes å måtte mer eller mindre slanke meg mens jeg var gravid xD
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #18 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, av å ha heng. Jeg er ikke operert. Anonymkode: 6ccb9...55e Åja, beklager, det stod "Jeg må bare si at mye heng på mage og hud etter operasjon IKKE nødvendigvis er bare et "overfladisk" problem." i originalkommentaren din, men det skulle vel stå etter vektnedgang. Uansett, takk for at du deler. Er problemene dine kroniske altså? Vet du om noe sted jeg kan lese mer om risiko for sånt? Anonymkode: 7f9cb...c54
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #19 Skrevet 24. april 2022 Har gått ned ca. 58 kg. Har ingen løs hud, men jeg var 19, så var enda ung. I tillegg spiller gener en stor rolle. Også hvor fort man går ned, eksfoliering, hvor mye vann man drikker osv. Anonymkode: e7f35...ff7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå