Gå til innhold

Nevnes tidligere sex ofte med ny person?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med en som har mange forhold bak seg. Disse nevnes ofte, gjerne 1-2 ganger pr uke. Jeg er litt sjalu og blir urolig av dette.

Noen er han venn med på face og noen chatter han med fortsatt. Er jeg helt koko som føler uro over dette? 

Snakker dere om fortiden og hva partner gjorde seksuelt med andre? Hvor vanlig er det? 

Dette blir et uromoment i vårt forhold og jeg ønsker ikke å være sjalu/usikker. Vet han liker meg og er med meg, men jeg innbiller meg at gamle ekser fortsatt flørter og sender sexmeldinger osv. Vet jeg må jobbe med meg selv her. 

Anonymkode: 94c29...6e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Disse nevnes ofte, gjerne 1-2 ganger pr uke

En veldig umoden og hensynsløs praksis.  Hva med at du sier i fra, litt hardt? Du skal ikke bare jobbe med deg selv for å godta, men for å endre dynamikken i forholdet. Fortsett å være en dørmatte, og du blir den neste eksen han snakker om. 

Anonymkode: 3445c...f23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske teit, og sosialt uintelligent av han, å dra opp dette så ofte. 

At du syns det er ubehaglig er nok helt normalt. Om du skal jobbe med deg selv, tenker jeg det er mye lurere å jobbe med å stole på dine egne følelser, og setter gode grenser for deg selv. 

Anonymkode: 2522f...f82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg aldri opplevd i noen av mine sunne relasjoner. Ingen av de jeg kategoriserer som oppegående og empatiske menn sa noe som helst i den gata. Jeg kunne selv aldri forestilt meg å snakke om hva jeg gjorde med tidligere sexpartnere. Prøver å snakke minst mulig om ekser og holder de helst på avstand. Min nåværende kjæreste har også fortalt at han vil ikke høre noe om hva jeg gjorde seksuelt før han. Så det er ikke bare en kvinneting. Menn vil heller ikke høre slikt. 

Det eneste unntaket var denne ene fyren jeg var kjæreste med i 20-årene. Og det var klart det var skikkelig ubehagelig. Det skapte alle slags tanker i hodet mitt. Det forholdet varte ikke. Bla. Fordi jeg ble en utgave av meg selv som jeg ikke likte. Sjalu og usikker. Det gikk ikke over. Han fortsatte å si hensynsløse ting men så sa han at det var min egen skyld. At jeg burde skjerpe meg og slutte å være så sjalu. Først i ettertid har jeg forstått hva slags dust han var. Gaslighting kaltes det han holdt på med.

Starten av et forhold er som to kokker som prøver å lage en kjempefin og god kake sammen. Å prate om sex med ekser er som å dryppe små dråper med bitterhet inn i røren. Noen dråper kan man kanskje tåle men blir det for mye så smaker hele kaken ekkelt og til slutt blir den uspiselig. Da er det ikke bare-bare å begynne på nytt.

Han fyren der må ta seg hardt sammen om han vil være i et sunt og langvarig forhold. Slik oppfører man seg bare ikke. Frekt og hensynsløst er det. Han prøver sikkert å tøffe seg fordi han tror han fremstår som kul mens egentlig er det bare helt dust.

Anonymkode: 3b275...6d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det blir ikke tatt opp som tema med mindre en av partene spør spesifikt (sånn typ - har du prøvd dette i senga før e.l.).

Å stadig nevne ekser eller tidligere seksuell praksis er uhøflig og skaper bare dårlig stemning. Hva i all verden vil han oppnå med det? Prøver han å provosere deg, eller tror han du blir imponert? Uansett er det et skikkelig dårlig karaktertrekk!

Du må bare si ifra - ikke si at du blir sjalu eller såret, gi beskjed om at du er fullstendig uinteressert i å vite om hans tidligere partnere, spør eventuelt om hvorfor han har trang til å bringe dem opp. Føler han seg usikker i forholdet med deg? Eller ønsker han å provosere? 

Ellers ville jeg bare revurdert hele mannen...  

Anonymkode: ddcd7...937

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, det blir ikke tatt opp som tema med mindre en av partene spør spesifikt (sånn typ - har du prøvd dette i senga før e.l.).

Å stadig nevne ekser eller tidligere seksuell praksis er uhøflig og skaper bare dårlig stemning. Hva i all verden vil han oppnå med det? Prøver han å provosere deg, eller tror han du blir imponert? Uansett er det et skikkelig dårlig karaktertrekk!

Du må bare si ifra - ikke si at du blir sjalu eller såret, gi beskjed om at du er fullstendig uinteressert i å vite om hans tidligere partnere, spør eventuelt om hvorfor han har trang til å bringe dem opp. Føler han seg usikker i forholdet med deg? Eller ønsker han å provosere? 

Ellers ville jeg bare revurdert hele mannen...  

Anonymkode: ddcd7...937

enig

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er sammen med en som har mange forhold bak seg. Disse nevnes ofte, gjerne 1-2 ganger pr uke. Jeg er litt sjalu og blir urolig av dette.

Noen er han venn med på face og noen chatter han med fortsatt. Er jeg helt koko som føler uro over dette? 

Snakker dere om fortiden og hva partner gjorde seksuelt med andre? Hvor vanlig er det? 

Dette blir et uromoment i vårt forhold og jeg ønsker ikke å være sjalu/usikker. Vet han liker meg og er med meg, men jeg innbiller meg at gamle ekser fortsatt flørter og sender sexmeldinger osv. Vet jeg må jobbe med meg selv her. 

Jeg anser en person som direkte tilbakestående hvis hun begynner å legge ut/fortelle detaljer om tidligere sex og sexpartnere til meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mannen min og jeg prater aldri om fortiden vår eller hva vi har gjort seksuelt med andre med mindre vi spør hverandre. Kan fint snakke om det uten sjalusi - om det er noe jeg ber om å få høre om eller lurer på. Vi har dog vært ilag i 10 år og er ganske trygge i forholdet vårt, men hadde nok også reagert om han pratet om det uten at jeg ba om det tidlig i forholdet. 

Syns det er litt rart at han snakker så ofte om det - og lurer på i hvilken sammenheng det kommer frem? Bare helt ut av det blå? Han høres veldig umoden ut, nesten som at han skryter over dette? 

Ville sagt ifra at jeg ikke syns det var komfortabelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...