Gjest Sukvita Skrevet 4. november 2005 #1 Del Skrevet 4. november 2005 Vi er to damer som har lyst til å starte en nettbutikk, men ingen av oss har en anelse om hva vi kan selge. Derfor spør vi dere her inne, for vi regner med dere bruker litt tid på Internett Hva ville dere satset på, om dere var oss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2005 #2 Del Skrevet 5. november 2005 Min første tanke når jeg leste dette innlegget var at dere begynner i feil ende. Bør dere ikke heller finne et produkt eller en nisje dere har tro på, og kan tenke dere å arbeide med. Når det er identifisert, kan dere vurdere salgskanal: butikk, intenettbutikk, telefonsalg, messer etc. Det viktigste er at dere har tro på det dere selger og har evne til å fornye dere og presentere spennende idéer innen dette området. Husk: Internett er bare en salgskanal - det vil ikke generere mersalg av seg selv. Når det er sagt har jeg kanskje noen tips likevel. Jeg vil satset på ting som : - lett kan visualiseres på Internett. F.eks. bok, CD, undertøy, sminke. - har egenskaper som er lett å vurdere ut fra tekst/bilde/lydklipp. F.eks. det er lettere å se om en stålskei vil fungere enn om en brødbakemaskin. En vil gjerne prøve en brødbakemaskin før en skal kjøpe. - er av et merke som også andre butikker selger slik at en kan kikke på produktet i butikk før en bestiller hos dere - har en form som gjør at den ikke krever dyr spesialemaballasje - ikke så lett kan gå i stykker under frakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2005 #3 Del Skrevet 5. november 2005 Min første tanke når jeg leste dette innlegget var at dere begynner i feil ende. Bør dere ikke heller finne et produkt eller en nisje dere har tro på, og kan tenke dere å arbeide med. Når det er identifisert, kan dere vurdere salgskanal: butikk, intenettbutikk, telefonsalg, messer etc. Det viktigste er at dere har tro på det dere selger og har evne til å fornye dere og presentere spennende idéer innen dette området. Husk: Internett er bare en salgskanal - det vil ikke generere mersalg av seg selv. Når det er sagt har jeg kanskje noen tips likevel. Jeg vil satset på ting som : - lett kan visualiseres på Internett. F.eks. bok, CD, undertøy, sminke. - har egenskaper som er lett å vurdere ut fra tekst/bilde/lydklipp. F.eks. det er lettere å se om en stålskei vil fungere enn om en brødbakemaskin. En vil gjerne prøve en brødbakemaskin før en skal kjøpe. - er av et merke som også andre butikker selger slik at en kan kikke på produktet i butikk før en bestiller hos dere - har en form som gjør at den ikke krever dyr spesialemaballasje - ikke så lett kan gå i stykker under frakt ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2005 #4 Del Skrevet 5. november 2005 Det var det første jeg tenkte på også: dere begynner helt i feil ende. Første bud er jo å ha et produkt/nisje man virkelig har tro på i markedet. Det å starte selve butikken er siste leddet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 6. november 2005 #5 Del Skrevet 6. november 2005 Enig med de andre, finn ut hva dere ønsker å selge/formidle - så finner dere ut hvordan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 6. november 2005 #6 Del Skrevet 6. november 2005 Elementært, så langt som dere hittil har tenkt: Matbutikker selger mat, Klesbutikker selger klær, Nettbutikker selger...ja, nemlig: Nett. Værsågod, en helt gratis idé! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 7. november 2005 #7 Del Skrevet 7. november 2005 Er det ikke veldig mange nettbutikker da? Slik at det blir mage om beinet. Da er det vel viktig å finne noe å selge som folk trenger og som ikke så mange andre selger på nett fra før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #8 Del Skrevet 7. november 2005 Først må dere finne ut hva dere vil selge - så hvordan dere vil selge det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå