AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Skrevet 24. april 2022 Hadde første menstruasjonsdag den 3-4 april. Husker ikke helt, men rundt der. Antok derfor at eggløsning kom til å skje en dag fra den 11-17 april. Hadde samleie den 16. Kun den ene gangen ila måneden vi har gjort det. Men i går og i dag opplever jeg noe av dette "seige" slimet folk beskriver. Kan jeg ha bomma på eggløsning? Eller kan dette slimet komme flere ganger ila måneden? Husker ikke helt om jeg hadde det i den perioden jeg tenkte eggløsningen kunne skje. Hvis det er nå jeg har eggløsning så kommer den jo ganske tett opp mot menstruasjon som skal komme en gang ila neste uke igjen. Og bør jeg vente til den 7 mai med å ta en graviditestest? Eller kan jeg slå meg til ro med at jeg ikke er gravid hvis mensen kommer neste uke? Anonymkode: 35e21...98d
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 Det skal jo litt til når du bare har hatt sex en gang og du ikke vet eksakt når du hadde eggløsning. Hvis planen er å følge eggløsning så må du loggføre og teste så du får en bedre oversikt. Anonymkode: 674fe...936 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #3 Skrevet 24. april 2022 Kan anbefale å teste for om man har eggløsning. Eller å ha sex alle dagene man tror eggløsning skal skje. Man har kun rundt 25% sjanse på å bli gravid hver mnd, og det er greit å kanskje sikre seg den ene eller andre veien at man kanskje treffer riktig 😅 Anonymkode: a90ef...8f6 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #4 Skrevet 24. april 2022 Du han ha hatt senere eggløsning. Ei jeg kjenner har av og til syklus på 45 dager, andre ganger 28 dager. Da kan jo eggløsning variere med hele 2 uker. Anonymkode: 492f7...084
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 Etter eggløsning får du ikke mer sånt slim. Da endrer utfloden seg til mer tykt, før det blir tynnere mot mensen. Men du kan ha slimete utflod flere ganger opp mot eggløsning. Tror nok du må kartlegge syklusen din bedre over noen ganger. Anonymkode: d07dd...cf9 1
Kassiopeia8 Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 Mitt inntrykk er at det slimet og eggløsning ikke nødvendigvis henger helt sammen. Hvis jeg skulle fulgt symptomene til kroppen min hadde jeg trodd eggløsning kom mye tidligere, mens når jeg bruker eggløsningstester ser jeg at jeg får veldig sen eggløsning. Anbefaler å teste for å få oversikt over syklusen, hvertfall hvis dere ikke har regelmessig sex gjennom hele syklusen. 1
Nataljia Skrevet 24. april 2022 #7 Skrevet 24. april 2022 Ok, må nok bli litt bedre kjent med kroppen min. Men utfloden er både tykk og sånn seigt slim. Men det stemmer ikke med når eggløsningen egentlig skulle vært som var ila den uka vi gjorde det. Men skjønner at for å lykkes så må man muligens gjøre det mer enn en gang. Skal kjøpe eggløsningstester tror jeg. Men når kan jeg teste meg? Er en uke siden samleie, mensen skal komme/ikke komme neste uke. Og på 7 mai er det 3 uker og skal i teorien gi et safe svar. Men hva om jeg får mensen? Helt forvirra.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #8 Skrevet 24. april 2022 Du kan teste for graviditet fra dagen du forventer mens. Har du regelmessige sykluser og forventer å få mensen f.eks 3 mai, så kan du teste da. Får du mensen, så er du jo ikke gravid og må prøve igjen neste måned. Hvis du ønsker å prøve eggløsningstester for å bli kjent med kroppen kan du starte med tester på syklusdag 10 (10 dager etter du fikk mensen sist). Anbefaler å bruke Premom-appen og legge inn bilde av testen der. Det "vanlige" rådet er jo å ha sex annenhver dag når man prøver å bli gravid. Siden sædcellene lever en stund etter utløsning, så skal man i teorien kunne treffe eggløsning da, selv om man ikke har sex hver dag eller akkurat på eggløsningsdagen. Anonymkode: d103c...155
Laura80 Skrevet 24. april 2022 #9 Skrevet 24. april 2022 Hvis eggløsning er forsinket vil også mensen forsinkes. Du vil ikke få mensen til samme tid dersom eggløsning kommer senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå