Gå til innhold

Musikk til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe musikk til barn til jul. Barna er 7-10 år. De ønsker ikke barnslig musikk... :forvirret:

Noen som kan komme med tips til meg...:klø: :)

Tenkte iallefall på "Hits for Kids nr ?"- siste utgave :)

(helgarderer meg litt - der er vel litt av det meste...?! ;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hits for kids er vel safe, skulle jeg tro. Unger i den alderen liker ofte listepop.

På den annen side... kjenner en 9-åring som digger CC Cowboys, så man vet jo aldri. :ler:

Skrevet

Ja hvorfor ikke gi noe norsk musikk, Jokke, Dum dum, CC etc. Noen av tekstene er vel ikke helt stuereine, men ikke verre enn det de intetanende går og synger på på engelsk. Eller hva med Øystein Sunde? Det er jo artig musikk som ikke er direkte barnemusikk.

Skrevet (endret)

Mine barn på 21 mnd, 4 år og 6 år liker:

* Scooter

* Lasgo

* Milk Inc

* E-type

* Crazy Frog

* Solid Base + mange andre grupper.

Så de liker dance/trance/pop musikk.

De har barnecd`er ( med norske sanger/norsk musikk ), men de har ikke hørt mye på dem og de synes også denne type musikk er kjedelig.

De vil ha musikk med fart i :)

"Hits for kids" vil nok passe veldig fint. Det har falt i smak her hjemme ihvertfall.

Endret av Kittykat
Skrevet

Hva med Ravi & DJ Løvv? (er det forresten èn eller to v`er??)

Skrevet

Crazy Frog, ja. Kjenner en hel del barn som elsker den. Og Schnappi. ;)

Skrevet

Mange små barn liker klassisk musikk. Holbergsuitten av Grieg eller De fire årstidene av Vivaldi kan anbefales.

Skrevet

Ravi og DJ Løv er ikke noe som egner seg for barn syns jeg i allefall. Mange tekster der som går på "kanten" av hva barn trenger å høre er min mening.

Ellers går det på typ VG lista musikk her til barna på 10 og snart 8.

Gjest nevèsta
Skrevet

Hva med noen av Idol-deltakerne? Idol tror jeg mange barn har fulgt med på og kjenner godt. Det var ikke få barn i klassen som kom med idol-effekter da det var på tv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...