AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Skrevet 24. april 2022 Det kommer opp meldinger med samsungplanenten på mobilen om noe virusgreier. "Simkortet kan sperres" eller lignende sto det nettopp. Varseltrekanter, utropstegn.... Hva gjør jeg? Installerte nylig antivirus fra mcAfee.. så senere på nett at dette er dårlig antivirus, så jeg vurderer norton istedet. Aldri opplevd noe sånt på mobilen før, første gang jeg ordna med antivirus... Anonymkode: 86f9b...564
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 Det er egentlig ikke et virus men ondsinnede varsler som vises i kalenderen din så et antivirusprogram vil ikke kunne fjerne varslene, hvis du går inn på lenkene som vises i kalenderen så er sjansen stor for at det faktisk blir installert virus. Du kan logge inn på Google kontoen din fra en PC og fjerne disse varslene. Jeg anbefaler å abonnere på Malwarebytes siden det blokkerer slike hendelser i første omgang, Norton og McAfee er ikke like effektive og spesielt ikke gratisversjonene. Last ned Malwarebytes fra Google Play og kjør full scan, fullversjonen er gratis en periode men hvis du vil abonnere så koster det bare 15kr mnd. Anonymkode: fdce6...2dd
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #3 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er egentlig ikke et virus men ondsinnede varsler som vises i kalenderen din så et antivirusprogram vil ikke kunne fjerne varslene, hvis du går inn på lenkene som vises i kalenderen så er sjansen stor for at det faktisk blir installert virus. Du kan logge inn på Google kontoen din fra en PC og fjerne disse varslene Jeg anbefaler å abonnere på Malwarebytes siden det blokkerer slike hendelser i første omgang, Norton og McAfee er ikke like effektive og spesielt ikke gratisversjonene. Last ned Malwarebytes fra Google Play og kjør full scan, fullversjonen er gratis en periode men hvis du vil abonnere så koster det bare 15kr mnd. Anonymkode: fdce6...2dd Det er ikke i kalenderen. Kommer opp som "tips fra android" jeg klikka inn på lenken. Ble forvirra, for jeg slo på antivirus på mobilen og lasta ned McAfee samtidig. Jeg betalte ca 300 kr for ett år med McAfee. Hvordan fjerne varslene? Nå er det sikkert virus på mobilen. Skal laste ned malwarebytes. Bør jeg da bare slette McAfee? Er kun malwarebytes nok? Er helt grønn på dette området jeg.. Anonymkode: 86f9b...564
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #4 Skrevet 24. april 2022 Har ikke mobil bank, så fikk ikke til å skaffe malewarebytes. Vanlig bank id kom ikke opp som alternativ.. Anonymkode: 86f9b...564
trøndermann38 Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 Det er ikke virus med mindre du trykker på linken. Malwarebytes fikser det der og det er gratis. Trenger ikke mobil bank for det 1
Karma91 Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 Kan være en shady app du har lastet ned også, problemet vil da løses ved å slette den appen 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #7 Skrevet 24. april 2022 trøndermann38 skrev (46 minutter siden): Det er ikke virus med mindre du trykker på linken. Malwarebytes fikser det der og det er gratis. Trenger ikke mobil bank for det Jeg trykka på linken...🙈 Da jeg skulle laste ned malwarebytes sto d at d er gratis i en mnd, men måtte legge til betalingskort og bekrefte via mobilbank. Anonymkode: 86f9b...564
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #8 Skrevet 24. april 2022 Er det mulig mcAfee-appen skaper (mer) trøbbel..? Fikk mail fra mcAfee om at det hadde vært noe "tyveri" av passordet mitt på et nettsted. Passordet vistes i mailen. Nå kommer det opp mlder via samsung Internett der varsler fra snap, instagram osv kommer: "aktiver mcAfee antivirus" Og "advarsel!" "Tips fra android Du kan ga virus" Anonymkode: 86f9b...564
trøndermann38 Skrevet 24. april 2022 #9 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trykka på linken...🙈 Da jeg skulle laste ned malwarebytes sto d at d er gratis i en mnd, men måtte legge til betalingskort og bekrefte via mobilbank. Anonymkode: 86f9b...564 Da har du gjort noe feil, har hatt malwarebytes i mange år uten å betalt
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #10 Skrevet 24. april 2022 trøndermann38 skrev (24 minutter siden): Da har du gjort noe feil, har hatt malwarebytes i mange år uten å betalt Altså via appstore. Man kan velge å sette det på telenorfaktura, legge til kortinfo osv. Jeg pleier alltid å trykke "hopp over" når jeg laster ned apper. Men det gikk ikke nå. Er det en annen måte å få malwarebytes på mobilen? Anonymkode: 86f9b...564
trøndermann38 Skrevet 24. april 2022 #11 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Altså via appstore. Man kan velge å sette det på telenorfaktura, legge til kortinfo osv. Jeg pleier alltid å trykke "hopp over" når jeg laster ned apper. Men det gikk ikke nå. Er det en annen måte å få malwarebytes på mobilen? Anonymkode: 86f9b...564 Last ned fra google play
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #12 Skrevet 24. april 2022 trøndermann38 skrev (12 minutter siden): Last ned fra google play Play butikk ja. Anonymkode: 86f9b...564
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #13 Skrevet 24. april 2022 Lasta ned på nytt, dropper premium som må betales etter en mnd. Ser ut som at det går nå.. Takk @trøndermann38 Anonymkode: 86f9b...564
trøndermann38 Skrevet 24. april 2022 #14 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Lasta ned på nytt, dropper premium som må betales etter en mnd. Ser ut som at det går nå.. Takk @trøndermann38 Anonymkode: 86f9b...564 Bare hyggelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå