Gå til innhold

Bortekamper og utgifter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør dere det kjøring av unger til bortekamper? Tenkte da på utgiftene. Noen kjører ikke pga de ikke har bil og noen kjører aldri pga grunner jeg ikke vet. Nå som de er blitt eldre har de kamper lengere unna. Noen ganger må de ta ferje. Med ferie og bom blir det 400 kr tur retur og så kommer bensin utenom. Noen har elbil men ikke alle. 

Lurer på om det er vanlig å dele på utgiftene? Om de som sitter på betaler litt. 

Anonymkode: ec936...e87

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjører alltid, og aldri vært med på at noen betaler. Forstår tanken om at alle burde bidra, men tenker at siden barna mine uansett måtte kommet seg dit, og det ikke er dyrere for meg om flere kommer seg dit samtidig så får det bare være. Selv ville jeg tilbudt meg å betale, men det er vel typisk for de som alltid kjører også. 

Anonymkode: 6b9e2...57a

AnonymBruker
Skrevet

Dekker ikke idrettslaget noe av reiseutgiftene?

Når jeg selv spilte fotball (seniornivå) hadde laget fergekort og dekket bompenger. Bensin spleiset vi på / hver sin gang å kjøre.

Anonymkode: 96d03...615

AnonymBruker
Skrevet

Lager kjørelister

Anonymkode: b1737...2c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her dekkes ingenting, ingen kjørelister, ingen lagvis samkjøring. (Ikke alle er fra samme bygd/skoler, men 3 ulike med avstand på opp til 5 km. Kamper lengst unna er 1,5 time (ingen bomring/ferge) Noen kjører alltid, andre aldri.   Hadde det vært større avstander/dyrere så hadde det nok kanskje måttet til en del av lagkassen. Men lagene har så mange foreldre som er mer interessert i å følge barna enn å bry seg om hva det koster.  Jeg må likevel innrømme at jeg sluttet å kjøre på enkelte barn hvor foreldrene virket uinteressert og heller kjører barn hvor foreldre gjør en innsats for lagene.  Min yngste som er 13 har ingen i bygda/skolen på laget så vi må alltid kjøre.

Anonymkode: caad5...21f

• Liker 1
Gjest Krokanrullene
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi kjører alltid, og aldri vært med på at noen betaler. Forstår tanken om at alle burde bidra, men tenker at siden barna mine uansett måtte kommet seg dit, og det ikke er dyrere for meg om flere kommer seg dit samtidig så får det bare være. Selv ville jeg tilbudt meg å betale, men det er vel typisk for de som alltid kjører også. 

Anonymkode: 6b9e2...57a

Enig her. Vi kjører så ofte og tar med andre barn, så jeg tenker det jevner seg ut for vår del. Bedre at alle kommer seg på kamp, enn at jeg skal kreve inn penger når vi likevel skal dit 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan gjør dere det kjøring av unger til bortekamper? Tenkte da på utgiftene. Noen kjører ikke pga de ikke har bil og noen kjører aldri pga grunner jeg ikke vet. Nå som de er blitt eldre har de kamper lengere unna. Noen ganger må de ta ferje. Med ferie og bom blir det 400 kr tur retur og så kommer bensin utenom. Noen har elbil men ikke alle. 

Lurer på om det er vanlig å dele på utgiftene? Om de som sitter på betaler litt. 

Hos oss har idrettslaget betalt selve fergeturene på alle biler som kjører til og fra kamper. Da er bilene fylt opp med spillere. Alle foreldre blir satt opp på kjøreliste så ingen med sertifikat slipper unna, må bytte med andre om det er en vanskelig dag. Drivstoff betaler foreldrene selv.

Anonymkode: 7cee4...d46

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hos oss har idrettslaget betalt selve fergeturene på alle biler som kjører til og fra kamper. Da er bilene fylt opp med spillere. Alle foreldre blir satt opp på kjøreliste så ingen med sertifikat slipper unna, må bytte med andre om det er en vanskelig dag. Drivstoff betaler foreldrene selv.

Anonymkode: 7cee4...d46

Det har jeg ikke hørt noe om. Blir det for dumt å spørre lagleder om det? Tror de fleste har bra økonomi, men vi har det trangt. Så utgifter på 500 kr på en kamp er mye for oss 

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at dere har foreldremøter for å bli enige om disse tingene?

Kjenner jeg gruer meg til kampsesongen begynner neste uke, blir første året som fotballmamma her til sønnen min i 3.klasse. Gjennomsnittlig 2 kamper i uka, 50 % av dem er borte-kamper, sent ettermiddag i ukedager. 4 timer kjøring pr vei på det lengste. 

For min del kjenner jeg enormt press over dette. Med småsøsken i barnehage og en mann som ofte jobber kveld, blir det forferdelig sent å skulle ta med småsøsken på borte-kamper. En annen ting er utgiftene. Trener unngår og utsetter foreldremøter også så det har vi heller aldri hatt, så noe snakk om kjørelister får man jo uansett ikke mulighet til. 

Anonymkode: d0a5d...7e7

AnonymBruker
Skrevet

Vi har både Spond og Facebookgruppe for mine barns lag. Hadde det vært så store kostnader hadde jeg tatt opp kostnadaspektet der når det ikke er foreldremøter og lagledere som tar ansvar.    Er det andre utfordringer som gjør at man ikke alltid kan kjøre så hadde jeg vært åpen på det, men da hadde jeg vært den som alltid stiller med kakebaking/vafler til f.eks kiosk.  Det er ofte større forståelse for at man alltid står for kostnader og vil dele eller at man ikke alltid kan kjøre på grunn av jobb/søsken.    Det er snylterne som aldri bidrar som mange reagerer på.   Min eldste går i 10. klasse og det er foreldre der jeg aldri har sett og som aldri er med på dugnad heller.

Anonymkode: caad5...21f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...