AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Skrevet 24. april 2022 Mannen min har så stor stolthet at det står i veien for mye. Et elsempel: Han var forelsket i en annen og dyrket dette i lang tid. Brukte mye tid på henne. Jeg hadde samtidig ofte gallesteinsanfall med smerter uten like, før jeg ble operert. Han lot meg ligge med disse smertene alene, mens han koste seg med forelskelsen sin. Jeg måtte kjøre i 40 min med voldsomme smerter uten at han tok seg fri fra jobb og kom hjem å hjalp meg. Mens han tok fri fra jobb for å være med henne. Jeg skjønte etterhvert hva som foregikk. Etter mye om og men innrømmet han det. Men han har aldri lagt seg flat, snakket om det eller skjønt hvor mye det plager meg. Og at stoltheten hans, at han aldri gjør noe feil eller tar feil, står til hinder for at vi kommer oss videre. Hver gang jeg tar opp dette, i håp om at vi kan snakke ut om det, vris samtalen enten over på meg eller at han går over i en slags offerrollen. Vi får aldri snakket ut om det. Dette gjelder mange ting, og dette var et eksempel. Jeg skjønner ikke hva mer jeg kan si og gjøre for at han skal kunne senke denne muren og svelge stoltheten hans? Jeg er ikke ute etter å ta han, men prate ut om ting. Det har jeg sagt flere ganger til han 😟 Anonymkode: 4890c...12d 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 Stolthet? Han virker bare ego. Hva ser du i ham? Hvorfor vil du ha dette forholdet? Anonymkode: 2fc7a...0ab 19 7
Serafina. Skrevet 24. april 2022 #3 Skrevet 24. april 2022 Omsorg og empati kan umulig være særlig fremtredende egenskaper hos mannen din. Så slem han var mot deg når du var syk. Er det mye som veier positivt som gjør at du vil fortsette samlivet med han fremover? 12 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #4 Skrevet 24. april 2022 Stolthet har ingenting med det her å gjøre. Han er egoist, mangler empati, og rett og slett ikke så glad i deg. Anonymkode: a271f...6eb 17 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 Han er narsisisst Anonymkode: 38e15...c4c 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 Hvorfor lever du med han fortsatt ? Anonymkode: cff8f...ad2 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #7 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Han er narsisisst Anonymkode: 38e15...c4c Dette må ta kaka over lettvinte stemplinger med narsissist-diagnose her på forumet. Dette har du ingen forutsetning for å si noe om. Anonymkode: c0e65...f96 5
Nymerïa Skrevet 24. april 2022 #8 Skrevet 24. april 2022 Når jeg (og tydeligvis flere) leser historia di så er det først og fremst mangel på omsorg som slår oss. Jeg får følelsen av at du prøver å få dette til å handle om stolthet fordi det setter han i et bedre lys, og er lettere å forholde seg til. Stolthet hadde vært et minimalt problem i forholdet deres hvis han hadde hatt omtanke for deg som person i utgangspunktet. 11 1 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #9 Skrevet 24. april 2022 Han bryr seg ikke om din helse og er utro? Eh jau.. Mulig du burde få mer stolthet og ryggrad Anonymkode: 2e686...832 10 2
Gjest O.G. Skrevet 24. april 2022 #10 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mannen min har så stor stolthet at det står i veien for mye. Et elsempel: Han var forelsket i en annen og dyrket dette i lang tid. Brukte mye tid på henne. Jeg hadde samtidig ofte gallesteinsanfall med smerter uten like, før jeg ble operert. Han lot meg ligge med disse smertene alene, mens han koste seg med forelskelsen sin. Jeg måtte kjøre i 40 min med voldsomme smerter uten at han tok seg fri fra jobb og kom hjem å hjalp meg. Mens han tok fri fra jobb for å være med henne. Jeg skjønte etterhvert hva som foregikk. Etter mye om og men innrømmet han det. Men han har aldri lagt seg flat, snakket om det eller skjønt hvor mye det plager meg. Og at stoltheten hans, at han aldri gjør noe feil eller tar feil, står til hinder for at vi kommer oss videre. Hver gang jeg tar opp dette, i håp om at vi kan snakke ut om det, vris samtalen enten over på meg eller at han går over i en slags offerrollen. Vi får aldri snakket ut om det. Dette gjelder mange ting, og dette var et eksempel. Jeg skjønner ikke hva mer jeg kan si og gjøre for at han skal kunne senke denne muren og svelge stoltheten hans? Jeg er ikke ute etter å ta han, men prate ut om ting. Det har jeg sagt flere ganger til han 😟 Anonymkode: 4890c...12d Hææææ? Hvorfor er denne fyren fremdeles mannen din? Eier du ikke stolthet?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #11 Skrevet 24. april 2022 Det kommer jo ikke fram i historien din om mannen i det hele tatt har avsluttet forholdet til hun andre, og om det i så fall hadde noe med deg å gjøre. Fra det du har skrevet kan historien like gjerne være at han fant seg noen andre som han likte bedre, men at det ikke forholdet av en eller annen grunn utviklet seg slik han ønsket, og dermed ble han hos deg mest fordi det er komfortabelt for han. Er du sikker på at denne fyren bryr seg om deg i det hele tatt? Anonymkode: 43f43...921 6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #12 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mannen min har så stor stolthet at det står i veien for mye. Et elsempel: Han var forelsket i en annen og dyrket dette i lang tid. Brukte mye tid på henne. Jeg hadde samtidig ofte gallesteinsanfall med smerter uten like, før jeg ble operert. Han lot meg ligge med disse smertene alene, mens han koste seg med forelskelsen sin. Jeg måtte kjøre i 40 min med voldsomme smerter uten at han tok seg fri fra jobb og kom hjem å hjalp meg. Mens han tok fri fra jobb for å være med henne. Jeg skjønte etterhvert hva som foregikk. Etter mye om og men innrømmet han det. Men han har aldri lagt seg flat, snakket om det eller skjønt hvor mye det plager meg. Og at stoltheten hans, at han aldri gjør noe feil eller tar feil, står til hinder for at vi kommer oss videre. Hver gang jeg tar opp dette, i håp om at vi kan snakke ut om det, vris samtalen enten over på meg eller at han går over i en slags offerrollen. Vi får aldri snakket ut om det. Dette gjelder mange ting, og dette var et eksempel. Jeg skjønner ikke hva mer jeg kan si og gjøre for at han skal kunne senke denne muren og svelge stoltheten hans? Jeg er ikke ute etter å ta han, men prate ut om ting. Det har jeg sagt flere ganger til han 😟 Anonymkode: 4890c...12d Du stiller spørsmål ved mannens stolthet, og bruker det imot han. Men hva med DIN stolthet? Hvorfor klamrer du deg fast til han når han er så egosentrert og "stolt" at det er motbydelig? Anonymkode: db0b0...d6e 8 5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #13 Skrevet 24. april 2022 Mannen har 0 respekt for deg. Og dette lever du i????? Anonymkode: d0281...392 6 1
got2go Skrevet 24. april 2022 #14 Skrevet 24. april 2022 Dette handler ikke om stolthet, dette handler om at mannen din er en tosk. 6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #15 Skrevet 24. april 2022 O.G. skrev (1 time siden): Hææææ? Hvorfor er denne fyren fremdeles mannen din? Eier du ikke stolthet? Skulle til å skrive det samme. Anonymkode: e2055...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #16 Skrevet 24. april 2022 Har du ingen stolthet? Han ga faen i deg mens du var syk, og du er fortsatt sammen med han, fordi...? Er du økonomisk avhengig av han? Kjærlighet går over. Man er ikke sammen med en drittsekk fordi man elsker en drittsekk. I et forhold er det ikke nok at man elsker vedkommende. Det skal være gjensidig respekt og trofasthet! Og god kommunikasjon! Og han skal elske DEG, ikke en annen! Anonymkode: d9ace...9f4 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #17 Skrevet 24. april 2022 Sånn jeg leser dette så er det du som mangler stolthet som fortsatt er sammen med han. Han er en drittsekk uten empati. Anonymkode: 3e037...539 8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #18 Skrevet 25. april 2022 Mannen min er ingen drittsekk, narsissist eller mangler empati og omsorg. Men den hendelsen var stygg av han og det vet han veldig godt selv, det er ikke det det står på. Men jeg har et behov for å snakke ut om det som skjedde, men det klarer ikke han og derfor synes jeg det er vanskelig å komme meg videre og det plager meg. Det står på stoltheten hans. Jeg står oppi situasjonen, kjenner han godt og meg selv 😊 I stede for å komme med påstander ut fra en enkel forklaring som er veldig kompleks, spør heller eller svar på det jeg spør om 😅 Ts Anonymkode: 4890c...12d 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #19 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (På 24.4.2022 den 6.21): Stolthet har ingenting med det her å gjøre. Han er egoist, mangler empati, og rett og slett ikke så glad i deg. Anonymkode: a271f...6eb Stolthet, som i at han er for opptatt av å framstå som noe annet enn han er. Litt mindre stolthet, og så hadde han kanskje tatt ansvar for sine feil. Anonymkode: f960a...45c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #20 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Mannen min er ingen drittsekk, narsissist eller mangler empati og omsorg. Men den hendelsen var stygg av han og det vet han veldig godt selv, det er ikke det det står på. Men jeg har et behov for å snakke ut om det som skjedde, men det klarer ikke han og derfor synes jeg det er vanskelig å komme meg videre og det plager meg. Det står på stoltheten hans. Jeg står oppi situasjonen, kjenner han godt og meg selv 😊 I stede for å komme med påstander ut fra en enkel forklaring som er veldig kompleks, spør heller eller svar på det jeg spør om 😅 Ts Anonymkode: 4890c...12d Du er en bra dame, som kan se han for mer enn en hendelse. Det er ikke greit det han har gjort, men så bra at du ser han som noe mer, og at det som er bra med han også blir tatt i betraktning. Det står enorm respekt av at du greier å se helheten, og ikke bare en feil! Mitt tips; selv om det kan framstå som kunstig, så kan det noen ganger være greit å skrive til hverandre på e-post. Da gir du han tid til å faktisk vurdere det du føler, når man prater om ting, så er det fort gjort at en av partene går rett i forsvarsposisjon, og da kommer man seg ikke videre. Anonymkode: f960a...45c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå