Gå til innhold

Fortelle eksens nye dame at han har vært utro?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min greier ikke være alene, og da jeg gjorde det slutt i fjor (pga langvarig psykisk mishandling, seksuelle overgrep og alkoholmisbruk), fant han seg en ny dame umiddelbart etterpå. Det er hans måte; han skyver alle vonde følelser ned og unngår å være alene. 
Nå nekter han meg å treffe sønnen min på bursdagen hans med mindre jeg samtidig hilser på denne dama. Det hun ikke vet, er at eksen min flere ganger har hatt sex med meg i fjor sommer - mens de var sammen. Han klagde over at han ikke ble like tent på henne som på meg. 
Jeg vet det er slemt, men mår han ikke kan respektere at jeg ikke har lyst til å treffe den nye dama, har jeg lyst til å fortelle henne et og annet. Dette med psykisk mishandling har vel eksen finnet en eller annen historie rundt om at jeg er psyk eller noe. Men at han har vært utro er fullstendig sant og kan ikke benektes. 

Anonymkode: 110ae...4be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi var forresten gift/sammen i 15 år og har flere barn sammen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hils på dama, og vær glad for at han har fått ny dame. Du vet ikke hvilken kapasitet han kan få til å finne på jævelskap ovenfor deg om han blir singel. At han har dame gjør at han må begrenset slikt mye mer enn om han blir singel, for å fremstå som ok ovenfor henne.

Anonymkode: baa7f...792

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du lage drama? Er du ikke mor?

Anonymkode: 06994...1ef

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Jeg ville sett litt bort ifra utroskapen. Det er vondt, men ikke farlig at noen er utro. Hva angår vold og seksuelle overgrep stiller saken seg annerledes, og man bør muligens informere. Sånne situasjoner er vanskelige. Noen ganger må man beskytte seg selv, og dermed ikke advare. Andre ganger er det riktig å advare, men da må det være trygt nok for deg. Jeg ville i første omgang alliert meg med krisesenteret eller politiet, anmeldt det du opplevde av vold og seksuelle overgrep (hvis du kjenner at du kan klare å stå i en slik prosess), og så fått råd fra profesjonelle om hvorvidt og eventuelt hvordan du bør gå fram for å advare henne. Jeg tenker at det kan være viktig at hun vet om at han har en historikk med vold og overgrep, slik at hun kan komme seg ut før hun blir det neste offeret. Men du bør ha kontakt med krisesenter/politi hvis du skal gjøre det, for å forhindre at det oppstår farlige situasjoner når du melder ifra. Voldsutøvere er ustabile og ting kan eskalere hvis man avslører dem. Så vær forsiktig. Ikke tenkt hevn. Tenk på din egen og den andre kvinnens sikkerhet oppi dette. 

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet

Hva får deg til å tenke han er så fantastisk med denne nye dama ift hvordan han var med deg?? Hun har vært sammen med ham i over ett år, og hun må ha funnet ut hvordan han er for lengst. Det er jo egentlig henne det er synd på nå og hun må hjelpes til å komme seg vekk😣

Jeg ville sagt det som det er. Si at du ble utsatt for psykisk mishandling av ham da dere var sammen. Og at han har fortsatt med dette etter det ble slutt. At han var utro mot henne med deg i fjor, at du syns dette er vanskelig og at du angrer veldig. Fortell at han nå vil presse deg mentalt til å treffe henne for at du skal få se sønnen din, noe du har problemer med pga utroskapen.

Forhåpentligvis blir dette ‘toppen av det hele som gjør at hun rømmer. Du trenger sikkert heller ikke frykte at han spille på at DU er den psykisk ustabile. Hun vet jo selv hvordan HAN er.

Anonymkode: 93a9a...4d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eksen min greier ikke være alene, og da jeg gjorde det slutt i fjor (pga langvarig psykisk mishandling, seksuelle overgrep og alkoholmisbruk), fant han seg en ny dame umiddelbart etterpå. Det er hans måte; han skyver alle vonde følelser ned og unngår å være alene. 
Nå nekter han meg å treffe sønnen min på bursdagen hans med mindre jeg samtidig hilser på denne dama. Det hun ikke vet, er at eksen min flere ganger har hatt sex med meg i fjor sommer - mens de var sammen. Han klagde over at han ikke ble like tent på henne som på meg. 
Jeg vet det er slemt, men mår han ikke kan respektere at jeg ikke har lyst til å treffe den nye dama, har jeg lyst til å fortelle henne et og annet. Dette med psykisk mishandling har vel eksen finnet en eller annen historie rundt om at jeg er psyk eller noe. Men at han har vært utro er fullstendig sant og kan ikke benektes. 

Du gjorde det slutt pga langvarig psykisk mishandling og seksuelle overgrep. Allikevel valgte du å ligg emed ham gjentatte ganger, i stedet for å takke høyere makter for at han hadde funnet seg en ny dame... 

Jeg hadde ikke latt meg presse, da hadde jeg heller feiret sønnen min dagen ette. Blir neppe så innmari god stemning i den bursdagen uansett... 

Anonymkode: c7954...0b3

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Dere var gift i 15 år, sannsynligheten for at han tenner mer på deg enn henne er forsvinnende liten, og var garantert en måte for å fortsatt ha kontroll over deg på, ved å ha sex med deg. Han har tydeligvis fortsatt makt over deg når du vil ødelegge et forhold du bør være sjeleglad for at han er i. Har ei venninne i litt samme situasjon, og jeg skjønner ikke hvordan dere tenker? Bør dere ikke bare være lettet over at de har gått videre?

Anonymkode: 29a12...40d

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Da vil jeg spørre deg. Du vet han ikke er en bra fyr og du aner ikke hbem dama er og hvordan hun er. Hun kommer til å passe på din sønn mye, hvis han er en gi F fyr. Så du vil nok vite hvem hun er. Vil du virkelig lage drama rundt dama som mest sannsynlig kommer til å være din sønn sin eneste trygghet når han er hos faren sin? Hvis hun er istand til det da? Nei her tenker jeg du bør være mer taktisk og praktisk enn hevngjerrig iht tanke på din sønn og hans situasjon. Hvis ex din er gal, hvordan tror du det blir for din sønn om du kommer med hemlig heter til henne som fører til evige konflikter? Skal han sitte å høre på bråk, skal du skape sinne hos henne ovenfor din sønn? Høres ikke helt ut i vater selv egentlig 

Anonymkode: bcbab...390

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

La utroskapen ligge og ta heller muligheten han gir deg til å lage en relasjon med nydama. Hvis du får henne på tomannshånd kan du be henne gi deg en pling om hun havner i trøbbel. Dere er begge bedre tjent med en alianse enn hat.

Anonymkode: 82848...bac

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan han benekte utroskap. Du vet jo godt at han er i stand til å lyve. Trolig har han løyet til deg om hennes nivå om kåtskap også. 

Ikke legg deg oppi det nye forholdet hans, og gjør det som trengs i forhold til barnet. Det beste er nok å være supersaklig og nøktern. 

Anonymkode: 67dec...bf3

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hils på dama, og vær glad for at han har fått ny dame. Du vet ikke hvilken kapasitet han kan få til å finne på jævelskap ovenfor deg om han blir singel. At han har dame gjør at han må begrenset slikt mye mer enn om han blir singel, for å fremstå som ok ovenfor henne.

Anonymkode: baa7f...792

Nå har vi jo strengt tatt bare hørt den ene siden av saken her, og vi vet jo heller ikke hva som faktisk er reellt her. Det hele oser litt «kvinne skal ta hevn» så ville ikke nødvendigvis tatt alt som påstås her for god fisk.

Anonymkode: e641b...a92

• Liker 2
Skrevet

Ja det vil nok virkelig hjelpe på forholdet mellom deg / han / barna dine . 

eller ? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du gjorde det slutt pga langvarig psykisk mishandling og seksuelle overgrep. Allikevel valgte du å ligg emed ham gjentatte ganger, i stedet for å takke høyere makter for at han hadde funnet seg en ny dame... 

Anonymkode: c7954...0b3

Det er slike handlinger som bevitner at TS sine påstander om mishandling og seksuelle overgrep faller helt i grus.

Må si jeg begynner å bli mektig lei av disse påstandene fra kvinner som har vært fysisk og psykisk mishandlet, som har blitt utsatt for seksuelle overgrep m.m. - for deretter å ligge med personen etterpå.. 

ALLE med vettet i behold skjønner da at disse påstandene fra kvinnen ikke er sannferdige. Av de ytterst få kvinner jeg kjenner som har blitt utsatt for overgrep eller vold av sin partner og som endelig har kommet seg ut av forholdet de vil ha minst mulig med sin eks å gjøre. Kun det nødvendige i forbindelse med barna de har sammen. Ingen av de har seg med eksen. Absolutt ingen. 

At de kvinnene som kommer med slike påstander, for deretter å vedlikeholde en seksuell relasjon ikke forstår at deres påstander er null verdt forstår jeg meg ingenting av. 

Er det slik at du har blitt utsatt for vold og overgrep av din partner så anmelder man saken til politiet. 

Anonymkode: b974d...18a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er slike handlinger som bevitner at TS sine påstander om mishandling og seksuelle overgrep faller helt i grus.

Må si jeg begynner å bli mektig lei av disse påstandene fra kvinner som har vært fysisk og psykisk mishandlet, som har blitt utsatt for seksuelle overgrep m.m. - for deretter å ligge med personen etterpå.. 

ALLE med vettet i behold skjønner da at disse påstandene fra kvinnen ikke er sannferdige. Av de ytterst få kvinner jeg kjenner som har blitt utsatt for overgrep eller vold av sin partner og som endelig har kommet seg ut av forholdet de vil ha minst mulig med sin eks å gjøre. Kun det nødvendige i forbindelse med barna de har sammen. Ingen av de har seg med eksen. Absolutt ingen. 

At de kvinnene som kommer med slike påstander, for deretter å vedlikeholde en seksuell relasjon ikke forstår at deres påstander er null verdt forstår jeg meg ingenting av. 

Er det slik at du har blitt utsatt for vold og overgrep av din partner så anmelder man saken til politiet. 

Anonymkode: b974d...18a

Det stemmer ikke. Det er vanlig at det tar lang tid og flere omganger å endelig avslutte et forhold med traumebånd. 

Ts har et mindreårig barn med mannen, det er nok en faktor i å ikke anmelde. 

Anonymkode: 67dec...bf3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt tanken din da jeg har vært der selv. Men jeg tror du kommer mer seirende ut av det om du tar på deg en maske og fremstår blid og hyggelig og imøtekommende. 

Er veldig lett å bli sett på som bitter eks om du tar opp noe  og de kan knytte de sterkere sammen med en felles fiende. Og samarbeidet med ungene blir definitivt ikke bedre av det.

Hun finner nok ut hvordan han er tidsnok. 

Tenk på hva som er det beste for barna dine. Han kommer til å bruke de enda mer mot deg om du gjør noe. Og kanskje vil du da i fremtiden aldri få treffe barna på bursdagen deres om de fortsetter å være sammen? Kanskje vil hun da nekte at du skal komme i nærheten av deres hus? For alt du vet kan det hende denne dama blir i hans liv de neste 15 årene. Da er det lurt at du for din egen og barnas skyld gjør lure valg nå i kampens hete.

Hilsen en som har vært der du er❤️

Anonymkode: c4b78...f3d

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg finner ikke på dette med psykisk mishandling og seksuelle overgrep. Jeg var i samtale med mange psykologer før jeg gjorde det slutt. Selv parterapeuten på FVK sa at jeg måtte kontakte krisesenteret før jeg forlot han. Men det er som saft over her, han hadde ekstremt mye makt over meg etter 15 år. Det var vanskelig å innse hva han gjorde, og det tok lang tid før jeg greide å gå. I ettertid går jeg i traumeterapi og har fått påvist PTSD. 
Hun vet nok ikke hvordan han er ennå, fir han greide å skjule det for meg også lenge. Nå har han begynt på nytt, drikker mindre og er ikke sint så lenge hun er der. Så ja, jeg er glad for barnas skyld at han har henne fordi det midlertidig gjør han til en bedre far. Men når han vil tvinge meg til å møte henne, kommer de vonde følelsene tilbake. Jeg er ikke sjalu, men det at han byttet meg ut bare ved å knipse etter så mange år, ødela det aller siste jeg hadde av selvfølelse. 

ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor i all verden har du ligget med en som har mishandlet deg da dere hadde et forhold?

Anonymkode: ed6de...f34

AnonymBruker
Skrevet

At du i det hele tatt tenker tanken på å provosere en så ustabil fyr. Bare vær glad han har noen andre. 

Anonymkode: 7e802...320

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor vil du ikke hilse på den nye damen hans?

Hvorfor har du hatt sex med eksen din bak hennes rygg, når du gikk fra han på grunn av at han var så jævlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...