Gå til innhold

Hvordan rase raskt ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har fortsatt ikke endret det korrekt. 

Korrekt formulering vil vær

" Hvis man skal gå ned 1kg kroppsvekt i uken, som er max anbefalt. Er man nødt og ha et UNDERSKUDD PÅ 1000KCAL DAGEN, dette betyr at via mat og aktivitet må man havne 1000 kcal under nåværende inntak. Hva som vil være det totale inntaket av kacl kan ingen av oss si noe om da det kommer ann på mange individuelle faktore. Det som er rett for meg er ikke nødvendigvis rett for deg. Du kan snakke med en lege eller kostholdsveileder hvis du trenger hjelp til utregning av hva du burde ligge på."

Anonymkode: c7ebb...89f

nå holder du opp! makan til herskesyke skal man lete lenge etter.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Natta1980 skrev (Akkurat nå):

nå holder du opp! makan til herskesyke skal man lete lenge etter.

Er det ikke det du mener da? For du mente ikke at man måtte leve på 1000-1400 kacl for å gå ned 1 kg i uken?

Det er jo det som jeg har markert vi har reagert på som du ikke har endret.

Skrevet

Har du prøvd å faste ts? Det er flere måter å gjøre det på, noen har et spisevindu fex 1200-2000.

Eller at man spiser svært lite to dager i uka fex. I en periode.

Det siste fungerte for meg. (Men jeg var ikke mye overvektig )Da får du et kaloriunderskudd over tid. 
Forutsetningen er at du spiser normalt, og ikke overspiser de dagene du spiser normalt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det ikke det du mener da? For du mente ikke at man måtte leve på 1000-1400 kacl for å gå ned 1 kg i uken?

Det er jo det som jeg har markert vi har reagert på som du ikke har endret.

slutt å bland deg inn i hva alle andre svarer. denne tråden dreier seg ikke om deg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har gått ned ca 4 kg på en mnd nå ved å spise lavkarbo.

Det er omtrent som å banne i kirka å snakke om lavkarbo her, men det er det som fungerer for meg.

Jeg teller ikke kalorier og er sikkert ikke i underskudd der, men jeg er i underskudd på karbohyrater og det gjør at jeg går ned i vekt. 

Passer på å få i meg vitaminer og vann og spiser riktig mat (kjøtt, fisk, ost, bacon, skinke, reker etc) som fungerer bra for meg. 

Anonymkode: eb13d...bab

Ikke får man lyst på masse dritt karbo heller, lavkarbo er bra.

Anonymkode: 52892...49e

AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Det har jeg gjort i over 6 måneder, funker utrolig dårlig på meg… Forstår bare det ikke! :( 

Anonymkode: c4e8a...5b4

Da har du ikke spist i et kaloriunderskudd. Du må nesten veie deg, måle deg og veie og måle mat i alle fall en periode slik at du vet at du faktisk er i underskudd. Mange overvurderer hvor mange kalorier de forbrenner ved trening (spesielt gruppetimer overestimerer hvor mange kalorier man forbrenner noe helt vilt, samme med f.eks apper som tar utgangspunkt i én type kropp og forbrenning) eller undervurderer hvor mye de faktisk spiser og ikke minst drikker. 

Forøvrig anbefaler jeg VARMT en time hos ernæringsfysiolog hvor du går gjennom spisevaner osv. for å finne en måte du kan spise og drikke på som gjør at du når vektmålet ditt på en sunn og trygg måte uten at du trenger å være miserabel og føle at det eneste du kan spise er et par salatblad her og der. Jeg investerte i en time+to oppfølgingstimer og det var verdt hver ei krone, har klart å gå ned 45 kilo og jeg føler ikke at jeg har sultet meg eller gått på tom tank på noe punkt.

Anonymkode: 71a0c...673

AnonymBruker
Skrevet
Natta1980 skrev (3 minutter siden):

slutt å bland deg inn i hva alle andre svarer. denne tråden dreier seg ikke om deg. 

Nei den handler ikke om meg. Men som en person som har gått igjennom det helvette spiseforstyrrelser er så ser jeg at endel av svarene i tråden blant annet ditt lett kan føre noen ned heeeeelt feil vei. For vi vet faktisk ikke hvem som lager slike tråder eller hvilke forutsetninger de har.. da er det rimelig trist at en av de første svarene i tråden ber ts spise mellom 1000-1400 kacl, dette uten at vi har noe informasjon om personen som tilsier at det er nok.

Anorexi here we come.

• 9 måneder senere...
Skrevet
Anciol skrev (På 24.4.2022 den 14.02):

Få legen din til å skrive resept på Mysimba , fantastisk pille, har gått ned 10 kg på 3 uker;)

Kan bare bekrefte. Man trenger også å bli aktiv, mosjonere eller trene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.4.2022 den 21.59):

Nei.

"Mye av kunnskapen vi har om fasting, kommer fra forsøk med dyr, og kan ikke nødvendigvis si noe om virkningen på mennesker. Studiene vi faktisk har på folk er gjerne små og kortvarige." 

det er snakk om gjærsopp og aper.

Æh. Nei. Har tusenvis av mennesker på faste som har blitt målt og undersøkt både her og der.  

Anonymkode: 68fc8...3a2

Skrevet

Enten spiser du for mange kalorier, eller så har du regnet ut feil iht hva du forbrenner. Evt en kombinasjon. 

Anonymkode: 3d193...ebe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...