AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #21 Skrevet 24. april 2022 Jeg er slankeoperert. I forkant av operasjon måtte jeg gå ned en del kilo. Gikk da på knekkebrød kuren og måtte ligge på rundt 1200 kcal pr dag. Gikk ned en del kilo på noen uker. Så den var effektiv når det var snakk om bare noen uker. Anonymkode: de21a...8a4 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #22 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor gir dere råd til et menneske som vi ikke vet noe om? Anonymkode: f490c...2fe Da kan man jo aldri gi råd og tips om noe som helst på anonyme nettfora. Anonymkode: 56cec...9b4 2
Anciol Skrevet 24. april 2022 #23 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tipper du var ganske stor i utgangspunktet siden du fikk utskrevet slike piller. Dersom man bare er litt overvektig, rundt 5-10 kilo, får man ikke skrevet ut slike piller, i hvert fall ikke om legen er seriøs. Hva mener du med å rase ned, ts? Hvor mange kilo vil du gå ned, hvor god tid har du? Anonymkode: 56cec...9b4 Ja jeg var litt for stor , men jobber med nedgang i vekt med å spise forsiktig
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #24 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det har jeg gjort i over 6 måneder, funker utrolig dårlig på meg… Forstår bare det ikke! Anonymkode: c4e8a...5b4 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det har jeg gjort i over 6 mnd, fortsatt ingen virkning, samtidig som jeg går turer, og er mye i bevegelse. Forstår det bare ikke Anonymkode: c4e8a...5b4 Da gjør du det er ikke riktig og inntar mere kalorier enn du forbrenner. Anonymkode: 0005f...f3e 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #25 Skrevet 24. april 2022 Veier du maten eller logger du basert på hvor mye du tror du spiser? Hva er målene dine (vekt og høyde) og hvor mange kcal spiser du om dagen? Anonymkode: 62c98...d0e 1
Natta1980 Skrevet 24. april 2022 #26 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Å hallo i luken! Vær så snill og aldri uttale deg om dette igjen. Blir seriøst forbanna av at det finnes mennesker som sitter og "gir råd" som er direkte helsefarlig på nett. Slutt bare slutt. Anonymkode: c7ebb...89f helsefarlige råd har jeg aldri gitt. sier at det er umulig å rase ned i vekt for da vil du måtte leve på et minimum med kcal. lær deg norsk før du raser med frekke kommentarer 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #27 Skrevet 24. april 2022 Natta1980 skrev (12 timer siden): det er umulig å rase ned i vekt. en kilo = 7700 kalorier. dvs du må leve på under 1000 kalorier dagen for å gå ned 1 kg i uka. og 1 kg i uka er det dem anbefaler. trener du en time daglig, kan du spise 1500 kcal. Dette stemmer ikke og er helsefarlig. Ikke anbefaler de 1 kg vektnedgang i uken heller, men mellom 0.5-1 kg. Du kan fint spise 1500 kcal hver dag og gå ned i vekt, men du må ikke trene. Man må regne på sin BMR og trekke fra kalorier på den. Jeg må spise 2600 kcal til dagen for å vedlikeholde vekten. Spiser jeg 2000 kcal til dagen skal jeg i teorien gå ned 0.5 kilo i uken. Så må du justere etter hvert som vekten går nedover og vedlikeholdskaloriene synker. Skulle jeg holdt meg under 1000kcal til dagen så er det 1) utrolig demotiverende 2)helseskadelig. Anonymkode: 795be...d50 2
Natta1980 Skrevet 24. april 2022 #28 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette stemmer ikke og er helsefarlig. Ikke anbefaler de 1 kg vektnedgang i uken heller, men mellom 0.5-1 kg. Du kan fint spise 1500 kcal hver dag og gå ned i vekt, men du må ikke trene. Man må regne på sin BMR og trekke fra kalorier på den. Jeg må spise 2600 kcal til dagen for å vedlikeholde vekten. Spiser jeg 2000 kcal til dagen skal jeg i teorien gå ned 0.5 kilo i uken. Så må du justere etter hvert som vekten går nedover og vedlikeholdskaloriene synker. Skulle jeg holdt meg under 1000kcal til dagen så er det 1) utrolig demotiverende 2)helseskadelig. Anonymkode: 795be...d50 jeg ordla meg kanskje feil. jeg mener IKKE at man skal spise under 1000 kalorier, (man bør spise minst 1200 dagllg) men at regnestykket blir sånn for meg i hvert fall som skal ha 2000 kcal, hvis jeg skal gå ned 1kg i uka, og at noe mer enn det er vanskelig og ikke å anbefale. men trener jeg i tillegg, kan jeg spise ca 500kcal mer. og sånn gjør jeg det, litt mosjon, og 1500kcal.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #29 Skrevet 24. april 2022 Natta1980 skrev (3 timer siden): jeg ordla meg kanskje feil. jeg mener IKKE at man skal spise under 1000 kalorier, (man bør spise minst 1200 dagllg) men at regnestykket blir sånn for meg i hvert fall som skal ha 2000 kcal, hvis jeg skal gå ned 1kg i uka, og at noe mer enn det er vanskelig og ikke å anbefale. men trener jeg i tillegg, kan jeg spise ca 500kcal mer. og sånn gjør jeg det, litt mosjon, og 1500kcal. Hvis du kun trenger 2000 kacl for og opprettholde vekten er du høyst sannsynlig ganske normal vektig i utgangspunktet. Et voksent menneske trenger rundt 30-35 kcal PER KG KROPPSVEKT for og opprettholde, men så må man justere etter egene forhold som aktivitetsnivå. Ta meg som veier 77 kg trenger i utgangspunktet rundt 2500 kcal for og ikke gå ned i vekt, men så trener jeg styrke 5 ganger i uka, går tur med bikkja på 1 time om dagen og har aktiv jobb så forbrenner opp mot 3500 kacl og kan derfor spise opp mot dette uten og legge på meg. Når jeg går ned i vekt legger jeg meg stort sett på et underskudd som tilsvarer 250-500 kacl dagen max og fokuserer på og få i meg høyt protein inntak og nok karbo/fett. Og komme med råd om at noen skal ligge på 1000 kacl om dagen er VILT og helseskadelig. Og ikke minst vil det potensielt bli slukt rått av noen som er usikre, unge eller noen som ikke forstår hvor jævlig det du beskriver kommer til å bli. Det er blant annet slike idiot kommentarer på nette som fører en drøss unge inn i spiseforstyrrelser. Anonymkode: c7ebb...89f 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #30 Skrevet 24. april 2022 Natta1980 skrev (3 timer siden): jeg ordla meg kanskje feil. jeg mener IKKE at man skal spise under 1000 kalorier, (man bør spise minst 1200 dagllg) men at regnestykket blir sånn for meg i hvert fall som skal ha 2000 kcal, hvis jeg skal gå ned 1kg i uka, og at noe mer enn det er vanskelig og ikke å anbefale. men trener jeg i tillegg, kan jeg spise ca 500kcal mer. og sånn gjør jeg det, litt mosjon, og 1500kcal. Dette også NEI. man kan spise ned mot 1500 men da er du tilsynelatende 50 kg og sitter rolig hele dagen. Anonymkode: c7ebb...89f 3
NoshitsherlockNO Skrevet 24. april 2022 #31 Skrevet 24. april 2022 Kaloriunderskudd. Er det eneste som fungerer i lengden. Jeg har gått ned 40 kilo de to siste årene. Jeg loggfører mat i lifesum for å finne ut inntak og har pulsklokke som måler hva jeg forbrenner. Det beste er å spise like mange kalorier som du hvileforbrenner. Det vil si for en kvinne i 25-35 årene ca 1400-1600 kalorier per dag. Drikk mye vann. Beveg deg. Unngå raske karbohydrater og småspising. Det finnes dog ingen quickfix. Du må legge om kostholdet og livsstilen. 2
Natta1980 Skrevet 24. april 2022 #32 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis du kun trenger 2000 kacl for og opprettholde vekten er du høyst sannsynlig ganske normal vektig i utgangspunktet. Et voksent menneske trenger rundt 30-35 kcal PER KG KROPPSVEKT for og opprettholde, men så må man justere etter egene forhold som aktivitetsnivå. Ta meg som veier 77 kg trenger i utgangspunktet rundt 2500 kcal for og ikke gå ned i vekt, men så trener jeg styrke 5 ganger i uka, går tur med bikkja på 1 time om dagen og har aktiv jobb så forbrenner opp mot 3500 kacl og kan derfor spise opp mot dette uten og legge på meg. Når jeg går ned i vekt legger jeg meg stort sett på et underskudd som tilsvarer 250-500 kacl dagen max og fokuserer på og få i meg høyt protein inntak og nok karbo/fett. Og komme med råd om at noen skal ligge på 1000 kacl om dagen er VILT og helseskadelig. Og ikke minst vil det potensielt bli slukt rått av noen som er usikre, unge eller noen som ikke forstår hvor jævlig det du beskriver kommer til å bli. Det er blant annet slike idiot kommentarer på nette som fører en drøss unge inn i spiseforstyrrelser. Anonymkode: c7ebb...89f les posten min igjen. jeg har aldri rådet noen til å spise 1000kcal om dagen, jeg forklarte at det ikke går an å rase ned i vekt om du så spiser under 1000kcal om dagen, 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #33 Skrevet 24. april 2022 Natta1980 skrev (4 minutter siden): les posten min igjen. jeg har aldri rådet noen til å spise 1000kcal om dagen, jeg forklarte at det ikke går an å rase ned i vekt om du så spiser under 1000kcal om dagen, Da ville jeg redigert den, for jeg tolket det også slik at du mente ekstrem lavkalori Anonymkode: 912d0...ffd
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #34 Skrevet 24. april 2022 Natta1980 skrev (5 minutter siden): les posten min igjen. jeg har aldri rådet noen til å spise 1000kcal om dagen, jeg forklarte at det ikke går an å rase ned i vekt om du så spiser under 1000kcal om dagen, Vell da vet jeg ikke hva annet du mente og få frem i kommentaren din. Da det virker til at vi er flere som tolket den som meg, og da vil det også være stor fare for at noen som er ung/usikker/eller uviten vil tolke det slik. Tenke seg om hvordan man fomulerer seg er dagens lekse 😁 Anonymkode: c7ebb...89f
Natta1980 Skrevet 24. april 2022 #35 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dette også NEI. man kan spise ned mot 1500 men da er du tilsynelatende 50 kg og sitter rolig hele dagen. Anonymkode: c7ebb...89f det er i hvert fall sånn jeg går ned 0.5-1 kg i uka. har slanket meg av og på i 20 år. spiser jeg mer enn 1700kcal per dag står vekten stille den uka, og er er svært overvektig. 1
Natta1980 Skrevet 24. april 2022 #36 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vell da vet jeg ikke hva annet du mente og få frem i kommentaren din. Da det virker til at vi er flere som tolket den som meg, og da vil det også være stor fare for at noen som er ung/usikker/eller uviten vil tolke det slik. Tenke seg om hvordan man fomulerer seg er dagens lekse 😁 Anonymkode: c7ebb...89f vel, klokka var vel midt om natta, og hjernen litt trøtt regner dog med at ts ikke er helt bortkommet.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #37 Skrevet 24. april 2022 Jeg har gått ned ca 4 kg på en mnd nå ved å spise lavkarbo. Det er omtrent som å banne i kirka å snakke om lavkarbo her, men det er det som fungerer for meg. Jeg teller ikke kalorier og er sikkert ikke i underskudd der, men jeg er i underskudd på karbohyrater og det gjør at jeg går ned i vekt. Passer på å få i meg vitaminer og vann og spiser riktig mat (kjøtt, fisk, ost, bacon, skinke, reker etc) som fungerer bra for meg. Anonymkode: eb13d...bab 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #38 Skrevet 24. april 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har gått ned ca 4 kg på en mnd nå ved å spise lavkarbo. Det er omtrent som å banne i kirka å snakke om lavkarbo her, men det er det som fungerer for meg. Jeg teller ikke kalorier og er sikkert ikke i underskudd der, men jeg er i underskudd på karbohyrater og det gjør at jeg går ned i vekt. Passer på å få i meg vitaminer og vann og spiser riktig mat (kjøtt, fisk, ost, bacon, skinke, reker etc) som fungerer bra for meg. Anonymkode: eb13d...bab Dersom du går ned (altså i fett, ikke bare vann og drit), så er du i kaloriunderskudd, jo. Anonymkode: a1e78...8dc 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #39 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har gått ned ca 4 kg på en mnd nå ved å spise lavkarbo. Det er omtrent som å banne i kirka å snakke om lavkarbo her, men det er det som fungerer for meg. Jeg teller ikke kalorier og er sikkert ikke i underskudd der, men jeg er i underskudd på karbohyrater og det gjør at jeg går ned i vekt. Passer på å få i meg vitaminer og vann og spiser riktig mat (kjøtt, fisk, ost, bacon, skinke, reker etc) som fungerer bra for meg. Anonymkode: eb13d...bab Alt fungerer så lenge man ligger i underskudd. Men hvis dette er dine første 4 uker med omlegging av kost har du etter all sannsynlighet gått ned 2-4 kg i væske. Se på det litt som når mange sier de gikk opp i vekt i løpet av en ferie, de gikk opp i vekt men høyst sannsynlig ikke i fett prosent. Eller kvinner med sin syklus kan ofte variere en del kg ila mnd, i vann. Eller man har forstoppelse og driter, plutselig 1 kg lettere gitt. Varig vektnedgangan må ses på som et prosjekt over tid hvor man ligger litt i underskudd over tid. Hva dietten måtte hete eller hvilken mat man spiser er bortimot irrelevant, dåg vil man ikke føle seg så fresh om dietten består av melkesjokolade og potetgull men ned i vekt vil du fortsatt gå. Anonymkode: c7ebb...89f
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #40 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det har jeg gjort i over 6 mnd, fortsatt ingen virkning, samtidig som jeg går turer, og er mye i bevegelse. Forstår det bare ikke Anonymkode: c4e8a...5b4 Har vekten din endret seg noe disse 6månedene? Hvis den har stått stille samtidig som du har telt kalorier så har du jo fått et veldig riktig bilde av hva som er ditt vedlikeholdsbehov. Legg deg feks 400kcal under det du spiser daglig nå. Vi er mange kvinner som må ganske lavt i inntak for å gå ned i vekt, selv for kun 0,5kg i uken. Ikke hør på hva andre trenger og mener, du sitter med fasiten for din kropp. Det hjelper jo ikke å bare telle, du må ligge lavt nok hver dag. Mange overvektige ligger jo allerede i et kalorioverskudd fordi de går sakte men sikkert opp i vekt (er jo derfor man plutselig føler seg for stor og vil ned). Derfor trenger man både å redusere inntaket ned slik at man ikke går mer opp (vedlikeholder den vekten man har), men også redusere ytterligere slik at man kommer i underskudd. Derfor er det ofte ikke nok å bare kutte noen få 100 daglig. Anonymkode: d6692...03e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå