AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 Spis mindre enn du forbrenner. Tadaaa! Anonymkode: a1e78...8dc 16
Teardrop Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 Spise mindre kalorier enn du bruker. Kaloriunderskudd. 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 Drikk masse vann, sov godt, spis nok proteiner, beveg deg så mye som mulig, lugg 500-1000 kalorier i underskudd om dagen. Mulig man ikke raser ned «nok» med dette, men det funker og er sunt. Da holder du vekta etterpå også, eller det er mer sannsynlig at du gjør det enn om du kjører harde slankekurer hvor du sulter deg selv. Anonymkode: 67657...7fd 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spis mindre enn du forbrenner. Tadaaa! Anonymkode: a1e78...8dc Det har jeg gjort i over 6 måneder, funker utrolig dårlig på meg… Forstår bare det ikke! Anonymkode: c4e8a...5b4 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #6 Skrevet 23. april 2022 Teardrop skrev (3 minutter siden): Spise mindre kalorier enn du bruker. Kaloriunderskudd. Det har jeg gjort i over 6 mnd, fortsatt ingen virkning, samtidig som jeg går turer, og er mye i bevegelse. Forstår det bare ikke Anonymkode: c4e8a...5b4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #7 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har jeg gjort i over 6 mnd, fortsatt ingen virkning, samtidig som jeg går turer, og er mye i bevegelse. Forstår det bare ikke Anonymkode: c4e8a...5b4 Teller du kalorier da, ut i fra hva du skal ha ift vekt og høyde? Dersom du veier maten og likevel ikke går ned, så kan det være lurt å ta en tur til legen. Anonymkode: 5f6fd...c34 6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #8 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Teller du kalorier da, ut i fra hva du skal ha ift vekt og høyde? Dersom du veier maten og likevel ikke går ned, så kan det være lurt å ta en tur til legen. Anonymkode: 5f6fd...c34 Bruker en app hvor jeg legger inn hva jeg får i meg, og hva jeg bør holde meg unna. (Kaloriteller) ! Ja trur kanskje det er best, blir så oppgitt at det funker på så mange iløpet av kort tid, og ingen virkning på meg i 6 måneder med dette Anonymkode: c4e8a...5b4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #9 Skrevet 23. april 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det har jeg gjort i over 6 måneder, funker utrolig dårlig på meg… Forstår bare det ikke! Anonymkode: c4e8a...5b4 Da spiser du for mye. Du følger mest sannsynlig fysikkens lover du også. Anonymkode: a1e78...8dc 24 5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #10 Skrevet 24. april 2022 Klart det ikke "funker dårlig på deg" å ha kaloriunderskudd. Kaloriunderskudd betyr jo bare at du spiser mindre enn du forbrenner. Om du ikke går ned i vekt så spiser du ikke lite nok til å få et kaloriunderskudd. Anonymkode: 933c1...f6f 13
Natta1980 Skrevet 24. april 2022 #11 Skrevet 24. april 2022 (endret) det er umulig å rase ned i vekt. en kilo = 7700 kalorier. dvs du må leve på 1000-1400 kalorier dagen (svært lite) for å i det hele tatt klare å gå ned 1 kg i uka. og 1 kg i uka er det dem maks anbefaler. men trener du daglig, kan du spise mer kcal så klart. trening eller fysisk aktivitet anbefales ved vektreduksjon. Endret 24. april 2022 av Natta1980 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #12 Skrevet 24. april 2022 Eneste som raser ned i vekt er folk som er fysisk eller psykisk syke, eller har perioder hvor ting er veldig tøft. Det går man fort opp igjen når helsa/situasjonen blir bedre. Altså ingenting å ettertrakte. For at man skal gå ned i vekt må man spise sunt og ligge i kaloriunderskudd over tid. For å øke forbrenningen hjelper styrketrening da muskler krever mye energi, både for å bygge og vedlikeholde. Spis stort sett mat laget fra bunn av med rene råvarer. Tell kalorier. Ligg i kaloriunderskudd hver dag. En kilo fett er mellom 7000-7500 kalorier, noen mer. Få i deg nok proteiner, fett og masse grønnsaker. Rent kjøtt, gjerne hvitt kjøtt, fisk og skalldyr. Hold deg mest mulig unna halvfabrikata, prossesert mat, sukker, alkohol osv. Mørk sjokolade inneholder krom som hjelper mot søtsug f.eks. Fint alternativ til annet usunt. Kanskje kroppen din er i ubalanse, så det kan ta tid før du ser noen resultater. Men fortsett å ha tro på prosessen, hold deg konsistent og hold motivasjonen oppe. Minst mulig produkter med hormonforstyrrende stoffer som i shampoo, hudprodukter, rengjørings midler etc. Ut i frisk luft og sol. Gjør ting som gir deg glede. Få nok søvn. Ikke masse stress da stress kan gjøre vektnedgang vanskelig. Pass på å få deg deg nok vitaminer og mineraler. Med en enkel blodprøve hos legen kan man sjekke nivåene av vitaminer. Ha små delmål. Ikke fokuser på hovedmålet, da blir ting for tungt og demotiverende. Mål cm i stede for vekt. Skal du veie deg, vei deg gjerne fredager og ta gjerne bilder av deg selv så det er enklere å se endringene. Er du kvinne så husk at rundt menstruasjon er det normalt å gå opp i vekt. Trener du styrke er det normalt å gå opp i vekt. Spiser du raske karbohydrater som hvete og sukker, går du opp i vekt. Men det er ikke fett du legger på deg så lenge du ligger i kaloriunderskudd, så ta det helt med ro 😊 Skaff deg en treningsklokke hvor du ser ca antall kalorier forbrent. Bruk en app hvor du loggfører all mat, olje, smør, eventuelt tran osv. Spis regelmessig og "riktig" så du holder blodsukkeret stabilt. Fortsett sånn så går du ned i vekt 😀 Anonymkode: 128f3...eb6 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #13 Skrevet 24. april 2022 Spise få kilokalorier, naturligvis. Hvis du også sørger for å forbrenne mer gjennom å holde deg i aktivitet, går det enda raskere. Anonymkode: 45d03...ff8 2
Anciol Skrevet 24. april 2022 #14 Skrevet 24. april 2022 Få legen din til å skrive resept på Mysimba , fantastisk pille, har gått ned 10 kg på 3 uker;) 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #15 Skrevet 24. april 2022 Du burde ikke «rase raskt ned i vekt». Legg deg på et moderat underskudd (300-500 kcal i minus) og ta det som en livsstilsendring. Det tar lengre tid å gå ned enn opp i vekt og det må du bare innse. Anonymkode: c66a7...2fe
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #16 Skrevet 24. april 2022 8 minutter siden, Anciol said: Få legen din til å skrive resept på Mysimba , fantastisk pille, har gått ned 10 kg på 3 uker;) Hvilen bmi hadde du i utganspunktet ? Anonymkode: d0549...f95
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #17 Skrevet 24. april 2022 Natta1980 skrev (11 timer siden): det er umulig å rase ned i vekt. en kilo = 7700 kalorier. dvs du må leve på under 1000 kalorier dagen for å gå ned 1 kg i uka. og 1 kg i uka er det dem anbefaler. trener du en time daglig, kan du spise 1500 kcal. Å hallo i luken! Vær så snill og aldri uttale deg om dette igjen. Blir seriøst forbanna av at det finnes mennesker som sitter og "gir råd" som er direkte helsefarlig på nett. Slutt bare slutt. Anonymkode: c7ebb...89f 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #18 Skrevet 24. april 2022 Anciol skrev (14 minutter siden): Få legen din til å skrive resept på Mysimba , fantastisk pille, har gått ned 10 kg på 3 uker;) Tipper du var ganske stor i utgangspunktet siden du fikk utskrevet slike piller. Dersom man bare er litt overvektig, rundt 5-10 kilo, får man ikke skrevet ut slike piller, i hvert fall ikke om legen er seriøs. Hva mener du med å rase ned, ts? Hvor mange kilo vil du gå ned, hvor god tid har du? Anonymkode: 56cec...9b4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #19 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å hallo i luken! Vær så snill og aldri uttale deg om dette igjen. Blir seriøst forbanna av at det finnes mennesker som sitter og "gir råd" som er direkte helsefarlig på nett. Slutt bare slutt. Anonymkode: c7ebb...89f Rapporter det, jeg gjorde det Anonymkode: 912d0...ffd 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #20 Skrevet 24. april 2022 Hvorfor gir dere råd til et menneske som vi ikke vet noe om? Det kan være sykelighet inni bildet og noen som absolutt ikke bør gå ned i vekt. Tenk dere om før dere "gir råd". Anonymkode: f490c...2fe 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå