Gå til innhold

Oppblåst mage hele tida. Anbefaling imot det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter så med SINNSSYKT oppblåst mage hele tida. UANSETT HVA JEG SPISER så blir jeg skikkelig oppblåst. 
Noen som har hatt det problemet? Hva drikker dere eller tar imot det?

Anonymkode: 65de5...1fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Konstant ost mage er en flere lite kjente symptomer ved cøliaki. Så kan være verdt å ta en test.

Anonymkode: 727e5...54f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut erter, kål og løk og se om det blir bedre.

Anonymkode: e219f...744

AnonymBruker
Skrevet

Prøv probiotika? 

Anonymkode: 3f10d...cb0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med det samme, og har prøvd så mye forskjellig at jeg ikke skjønner annet enn at det må være psykisk utløst hos meg. Jeg har ingen allergier eller intoleranser, har gode spisevaner, prøvd ymse eliminasjonsmetoder, spiserytmer etc. Det er noe dritt.

Anonymkode: 3863f...933

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sliter med det samme, og har prøvd så mye forskjellig at jeg ikke skjønner annet enn at det må være psykisk utløst hos meg. Jeg har ingen allergier eller intoleranser, har gode spisevaner, prøvd ymse eliminasjonsmetoder, spiserytmer etc. Det er noe dritt.

Samme her. Jeg har slitt med dette helt siden ungdomsårene, og vært til utallige utredninger og prøvd alt mulig føler jeg. Ingenting hjelper og jeg har ingen påviste allergier eller intoleranser :( 

Anonymkode: 70d40...07c

Skrevet

Har samme problem pga ibs. Enkelte dongeribukser kan jeg kun bruke på formiddagen, de er for stramme utover kvelden. 🙈

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde dette nylig. Der magen står rett ut. Men den står rett ut på et punkt også selv om jeg trekker inn magen. Og keisersnittet (mange år gammelt) ser ut som har fått brokk. Men, melkeholdige produkter eller aspartam gjør magen helt oppblåst til meg. Kan se 8 mnd gravid ut til tider selv om jeg er slank og tynn. Hjelper avføringsmidler? 

Anonymkode: f02d6...381

AnonymBruker
Skrevet

Du må prompe oftere

Anonymkode: c4c09...e86

AnonymBruker
Skrevet

Dette, fås reseptfritt på apotek. Jeg har gått fra en oppblåst og smertefull mage til en mage som fungerer helt optimalt. Rett og slett et vidundermiddel. Vær obs på at det kan ta et par-tre uker før virkningen er total.

Alflorex® til behandling av symptomer på IBS 30 kapsler

Anonymkode: b0f59...10a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med dette i flere år, tatt gastroskopi og alt. Endte opp med en IBS diagnose uten at det hjelper så mye lowfodmap er ikke for meg og jeg sliter ikke med diare og slikt heller. Problemet mitt er at jeg får mye luft og kan prompe litt, sjelden jeg har løs mage.

Men det jeg har funnet ut for min del er at gjær ikke er for meg det reagerer jeg på så om jeg må ha brød så blir det bakeribrød bakt på surdeig. Ellers så reagerer jeg på linser og slikt, da blir det helt ekstremt så noe veganer/vegetar liv for meg kommer aldri til å skje. Har dette cøliaki genet så er er litt forsiktig med gluten men gjæren er hovedproblemet mitt foreløpig.

Ellers så liker magen min alt av frukt og grønt og bevegelse, magen blir nok og påvirket av ytre faktorer som stress og slikt men har jeg gjær og slikt unna kostholdet mitt så går det ganske så greit.

Anonymkode: 95168...059

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har samme problem, må ha klær (bukser og skjørt i mange forskjellige størrelser fordi den vanlige størrelsen plutselig ikke går over magen. Ser høygravid ut og har smerter. Har tidvis mye diaré og kvalme. Legene finner ingenting. Jeg har prøvd lav Foodmap, glutenfritt og laktosefritt, probiotika, visiblin og diverse men gravidmagen kommer helt uavhengig av hva jeg spiser

Anonymkode: 0dd3b...d72

AnonymBruker
Skrevet

Trist å lese at det er så mange som sliter så mye med dette.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sliter med samme selv, og det er pga matinntaket. På morgen er magen flat og "tom", mens etter noen måltider, spesielt middag står den rett ut, og er ofte vond.

Jeg har ibs. Og vet jeg reagerer på flere ting, som erter, bønner, melbakst (brød, boller, rundstykker ect). Pasta, og sikkert flere ting jeg ikke kommer på. Eneste som fungerer er streng lavkarbo, men det er ikke noe jeg trives med. Så er bare om å kutte ned på de verste tingene jeg reagerer på.

Anonymkode: 2967a...f95

Skrevet

Du kan prøve å kutte ut mat med komplekse karbohydrater (altså de karbohydrater som ikke er sukker), det er fermentering av ufordøyde komplekse karbohydrater som skaper tarmgass. Hvit ris er forøvrig den type kompleks karbohydrat som er enklest å fordøye, og kan substituere f.eks. potet til middag. Dyreprodukter, inkludert meieriprodukter, har lite komplekse karbohydrater. Bare vær sikker på om du ikke har laktoseintoleranse dersom du konsumerer meieriprodukter med laktose. Fortykningsmidler som xanthan og carageenan er en type karbohydrat som visse folk er veldig sensitive for, og kunstige søtstoffer kan også være verdt å holde til et minimum.

Om en ikke er interessert i å holde seg til en svært begrenset diett så kan det likevel være smart å prøve i noen dager til en ukes tid, for å se om det gir betydelige forbedringer. Dersom ting blir bedre så kan man derfra legge til en og en ny matvare om gangen til sin diett, for å finne ut nøyaktig hva slags mat som skaper mest problem og hva som er ok.

AnonymBruker
Skrevet

For min del hjalp det å kutte ned på karbohydratene.

Anonymkode: d54f3...16b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette, fås reseptfritt på apotek. Jeg har gått fra en oppblåst og smertefull mage til en mage som fungerer helt optimalt. Rett og slett et vidundermiddel. Vær obs på at det kan ta et par-tre uker før virkningen er total.

Alflorex® til behandling av symptomer på IBS 30 kapsler

Takk. Disse er bestilt fra Farmasiet. Bestilte 2 pakker med gratis frakt. Deilig hvis jeg har nå funnet noe som virker! 

AnonymBruker
Skrevet
Djungelvrål skrev (4 minutter siden):

Takk. Disse er bestilt fra Farmasiet. Bestilte 2 pakker med gratis frakt. Deilig hvis jeg har nå funnet noe som virker! 

Håper de fungerer for deg også, jeg har anbefalt disse til flere, alle med stort hell. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Håper de fungerer for deg også, jeg har anbefalt disse til flere, alle med stort hell. 

De fungerer dessverre ikke for alle. Jeg hadde null effekt, men bra det funker for deg! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Djungelvrål skrev (1 time siden):

Hehe, jeg bestilte også disse fra Farmasiet nå nettopp. Vi får krysse fingrene. Liten innsats, potensielt stor gevinst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...