AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Jeg var jobbintervju her om dagen. Siste de spurte meg var: Hvis du kunne vært et dyr, hva kunne du vært? Begrunn gjerne, fordi det hjelper oss å forstå hvem du er! Haha, jeg ble litt paff! Jeg sa rett ut at jeg ikke kjenner dyr så veldig godt pga at jeg er redd så mange dyr og heller ikke hatt dyr hjemme, men bare for å si noe så sa jeg fugl, pga de kan fly, jeg skulle gjerne ønsket å kunne fly😅 Noen som har fått dette spm? Hva var dere svart? Anonymkode: b48d4...b24 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 Har ikke fått det heldigvis for mitt svar hadde garantert vært dovendyr hvis jeg ikke hadde fått tenkt meg om, tror ikke det hadde vært til min fordel akkurat. Anonymkode: ddef3...429 14
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #3 Skrevet 24. april 2022 Jeg tror jeg måtte svart en blanding av mange ulike dyr og at det kan variere fra situasjon til situasjon. Synes spørsmålet er litt tåpelig, egentlig, ingen er jo den samme personen hele tiden. Anonymkode: 9e2c9...39a 9
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #4 Skrevet 24. april 2022 Hybelkanin fordi jeg er lojal og blir til jobben er gjort Anonymkode: 5b530...99a 28 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hybelkanin fordi jeg er lojal og blir til jobben er gjort Anonymkode: 5b530...99a 😂😂👍 Anonymkode: 3d979...a1f
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg var jobbintervju her om dagen. Siste de spurte meg var: Hvis du kunne vært et dyr, hva kunne du vært? Begrunn gjerne, fordi det hjelper oss å forstå hvem du er! Haha, jeg ble litt paff! Jeg sa rett ut at jeg ikke kjenner dyr så veldig godt pga at jeg er redd så mange dyr og heller ikke hatt dyr hjemme, men bare for å si noe så sa jeg fugl, pga de kan fly, jeg skulle gjerne ønsket å kunne fly😅 Noen som har fått dette spm? Hva var dere svart? Anonymkode: b48d4...b24 Hahaha! Anonymkode: 8df87...f4f
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #7 Skrevet 24. april 2022 Huff jeg er glad jeg ikke har fått det spørsmålet. Hadde nok svart et menneske (vi er jo dyr vi og). Hvis jeg absolutt måtte si et annet tror jeg at jeg hadde sakt katt fordi de har så mye frihet. Anonymkode: c0fad...039
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #8 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg var jobbintervju her om dagen. Siste de spurte meg var: Hvis du kunne vært et dyr, hva kunne du vært? Begrunn gjerne, fordi det hjelper oss å forstå hvem du er! Haha, jeg ble litt paff! Jeg sa rett ut at jeg ikke kjenner dyr så veldig godt pga at jeg er redd så mange dyr og heller ikke hatt dyr hjemme, men bare for å si noe så sa jeg fugl, pga de kan fly, jeg skulle gjerne ønsket å kunne fly😅 Noen som har fått dette spm? Hva var dere svart? Anonymkode: b48d4...b24 Barnehagespørsmål hører ikke hjemme på et intervju. Uprofesjonelt. Ærlig talt. Hva du svarer på dette eller ikke svarer gir faktisk ikke arbeidsgiver noe som helst relevant eller konkret informasjon som de kan forstå noe av. Særlig ikke hvis du blir paff og overrasket over spørsmålet, som 95% av kandidatene blir, ettersom svaret da blir helt random og lite gjennomtenkt. Neste gang du får et slik spørsmål, så still gjerne samme spørsmål tilbake til dem etter at du har svart. "Jeg er en giraff, liker å strekke meg ekstra langt og nyter ofte tilværelsen. Enn dere, hvilke dyr er dere som arbeidsgiver?" Eller så kan du spørre hvilken bil dem er. Eller noe annet helt tullete. Bare for å illustrere hvor forbanna tullete spørsmålet deres var, og da sette arbeidsgiver i en "klemme". Jeg garanterer deg at de ikke er forberedt på å få samme spørsmål tilbake, og må da også gå i tenkeboksen i noen sekunder. Kontraspørsmål er lov! Anonymkode: f4edf...6ea 14 3
missmcbeal Skrevet 24. april 2022 #9 Skrevet 24. april 2022 (endret) Åh herregud.... så teit. Tror jeg hadde blitt såpass provosert at jeg kunne funnet på å si at "Da vil jeg beskrive meg selv som en katt, for jeg finner meg ikke i å bli kommandert rundt og herset med. Som motsetning til en hund, som hopper når eieren sier hopp" eller noe. Nå ønsker de seg sikkert hunder da, de ønsker vel at noen skal si at de er som en hund, fordi de er lojale mot eieren eller noe. Endret 24. april 2022 av missmcbeal 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #10 Skrevet 24. april 2022 Jeg ville ha vært en ugle🦉 De er smarte og sky. Anonymkode: ea61e...9d5 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #11 Skrevet 24. april 2022 Hadde reist meg og sagt at vi runder av her. Anonymkode: df451...d73 10 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #12 Skrevet 24. april 2022 missmcbeal skrev (1 time siden): Åh herregud.... så teit. Tror jeg hadde blitt såpass provosert at jeg kunne funnet på å si at "Da vil jeg beskrive meg selv som en katt, for jeg finner meg ikke i å bli kommandert rundt og herset med. Som motsetning til en hund, som hopper når eieren sier hopp" eller noe. Dette! Toskete spørsmål, direkte useriøst, med mindre det var snakk om jobb i en dyrehage. Anonymkode: 902ce...e52 5
Gjest Nimbus2000 Skrevet 24. april 2022 #13 Skrevet 24. april 2022 (endret) Jeg hadde svart gjøk fordi den ikke bygger rede, men i stedet legger egg i andres rede og fjerner ett av de opprinnelige eggene som lå i redet. 🐦 Endret 24. april 2022 av Nimbus2000
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #14 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette! Toskete spørsmål, direkte useriøst, med mindre det var snakk om jobb i en dyrehage. Anonymkode: 902ce...e52 Synes spørsmålet ville vært upassende for en jobb i en dyrehage også! AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde reist meg og sagt at vi runder av her. Anonymkode: df451...d73 Dette bør vi alle bli flinkere til. Vi må slutte å la oss overkjøres på intervjuer, og heller la dem invitere kandidatene til verdifulle toveissamtaler som begge parter får noe ut av. "Hvilket dyr er du?", runger det arroganse, kunnskapsløshet og respektløshet av. Et slikt spørsmål sier egentlig ganske mye om arbeidsgiveren og den som stiller det. Vil du jobbe med slike folk og slik ledelse? Jeg stemmer nei. Kandidaten har egentlig all makt i intervjuet. Det er arbeidsgiveren som søker etter kandidaten, egentlig, og ikke motsatt. Anonymkode: f4edf...6ea 7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #15 Skrevet 24. april 2022 Hvilken arbeidsplass er det som spør om noe så tåpelig?? Anonymkode: 03dfe...4a1 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #16 Skrevet 24. april 2022 Syntes det var et fint spørsmål, jeg. Problemet er bare at mennesker i dag ikke forstår seg på dyr, så de har ingen forutsetning for å kunne svare på et sånt spm. De vet knapt forskjell på løve og tiger. Kan ingenting om dyrenes natur og språk. Jeg tror jeg ville ha svart noe sånt: Ulv. Familie er viktig for meg. Jeg er mistenksom og analyserende til folk, slipper få personer innpå meg, men de som slipper inn beskytter jeg. Det er viktig for meg å være med å dra lasset, og at mine kolleger ser på meg som en ressurs. Jeg er med å feller byttet for vårt felles beste. Jeg er også intuitiv og følende. Anonymkode: 88047...240 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #17 Skrevet 24. april 2022 Håper dette var intervju til en lavstatusjobb. Flaut Anonymkode: d61b5...0b8 3
AnnePåLande Skrevet 24. april 2022 #18 Skrevet 24. april 2022 Merkelig spørsmål 😅 Vet ikke hvordan jeg hadde reagert selv, men hadde sikkert blitt paff som deg, ts. Hadde sikkert sagt at jeg er mest lik katter. De kommer og går når de vil. Så hadde jeg sagt takk for meg. 1
AnnePåLande Skrevet 24. april 2022 #19 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Syntes det var et fint spørsmål, jeg. Problemet er bare at mennesker i dag ikke forstår seg på dyr, så de har ingen forutsetning for å kunne svare på et sånt spm. De vet knapt forskjell på løve og tiger. Kan ingenting om dyrenes natur og språk. Jeg tror jeg ville ha svart noe sånt: Ulv. Familie er viktig for meg. Jeg er mistenksom og analyserende til folk, slipper få personer innpå meg, men de som slipper inn beskytter jeg. Det er viktig for meg å være med å dra lasset, og at mine kolleger ser på meg som en ressurs. Jeg er med å feller byttet for vårt felles beste. Jeg er også intuitiv og følende. Anonymkode: 88047...240 Vet ikke helt om du ville blitt ansatt med det svaret der.. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #20 Skrevet 24. april 2022 Hadde svart at jegkunne for eksempel vært en Mantisreke, verdens eldste fortsatt eksisterende krepsdyr. Den har overlevd ca. 5 masseutryddelser og kan åpne en stengt musling med å slå med de ekstremt kraftige klørne sine mot skallet. Klørne har også en innebygd fjærlignende mekanikk som gjør at slagene kommer med så stor kraft at det skaper vakuum. Resultatet er at byttet svimeslås av trykkbølgen. Så får jeg håpe de er like interessert i zoologi som meg. Anonymkode: 250cd...122 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå