AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Noen som har hørt om dette ?. Jeg var hos legen. Han vet ikke om ivf forsøket mitt. Forsøket endte ikke i graviditet. Hadde veldig optimisme etter innsett av fryseforsøk av embryo i utlandet, men det gikk ikke slik vi håpet på. Men i etterkant av ivf innsettet følte jeg meg dårlig på flere måter. Hjertebank, sliten, og uvel. Tok blodprøver hos fastlegen. Han påviste vitamin B9 mangel. Noe som er vanlig hos gravide, sa han. Han påviste også B12 mangel. Noen som har hørt om det er vanlig ? Jeg må nå ta sprøyte en gang i uken for B12 og i tillegg ta tabelletter for B9 mangelen. Jeg fikk også veldig kløe, vondt lukt og utflod fra underlivet etter ivf innsettet. Tror det var progresjonen. Fikk av fastlegen medisinkur for bakteriell vaginose. Da ga det seg. Anonymkode: 43670...436
Laura80 Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 Jeg tror ikke ivf i seg selv vil gi vitaminmangler. B12 er ofte noe man mangler dersom man feks er plaget med magen slik at man ikke helt tar opp b12 på vanlig måte. B12 finnes feks i kjøtt, melk, egg og ost. Spiser man for ensidig kosthold/ lite av det kan det forekomme mangel. B12-mangel er ganske «vanlig», kjenner mange som mangler det og går på Sprøyter eller tabletter. (Ingen av de jeg kjenner har tatt ivf, kjenner også menn) B9 er folat og mange kvinner kan mangle det. Det anbefales jo å ta folat før du blir gravid. Folat finnes i spinat, egg, sitrusfrukter, brokkoli og bønner. Spiser man lite av dette kan man mangle folat. Det er også kjent at disse vaksinene kan gi mangler i vitaminer og mineraler fordi det tærer på immunforsvaret. Også covid i seg selv kan det samme, fordi influensaer/sykdom kan tære på lagrene våre. Så kan komme av det også. Ikke godt å vite. Men kjenner ikke til at ivf medisinene skal gi bivirkning av vitaminmangel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå