AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Flere som har det slik? Når solen står på og vi har mange vinduer, varmen og sol som gjør at alt støv synes. Mister helt motivasjon til å rydde, tørke støv og støvsuge. Må i såfall lukke ned persienner, men varmen er der. Anonymkode: 4f9c3...9e9 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 Omvendt, først da ser jeg det og går igang. Anonymkode: 5ad5b...aa2 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Omvendt, først da ser jeg det og går igang. Anonymkode: 5ad5b...aa2 Får på en måte lyst å ta rengjøringen, men pga solen så er det som om det ikke hjelper fordi alt blir synlig. Da kjenner jeg på en frustrasjon. Anonymkode: 4f9c3...9e9 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Får på en måte lyst å ta rengjøringen, men pga solen så er det som om det ikke hjelper fordi alt blir synlig. Da kjenner jeg på en frustrasjon. Anonymkode: 4f9c3...9e9 Skjønner hva du mener. Vinduer blir aldri perfekt i godvær. Det går greit Anonymkode: 5ad5b...aa2
Diamant20 Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 Jeg er ute på dagen og rydder om kvelden når det er kaldt ute😝
GammelKaktus Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 Når vi først har fint vær så bruker jeg ikke dagen inne på å rydde og fikse da er jeg ute, ingen som gjør jobben for meg uansett så jeg kan like gjerne vente til kvelden kommer. 😄 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #7 Skrevet 24. april 2022 Det skjer ikke hvis jeg ikke er HELT nødt at jeg driver inne når sola står på. Ikke fordi jeg må " nyte godværet" men fordi jeg blir svett og umotivert når det er varmt inne. Så derfor foretrekker jeg en kald sommer. Anonymkode: 948b9...5db 1
Rararara Skrevet 24. april 2022 #8 Skrevet 24. april 2022 Er så klar for sol og vår nå, så da får husarbeid være husarbeid. Tar en skikkelig runde på verandaen så den er klar for sommeren iallefall 🌞😊
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #9 Skrevet 24. april 2022 Lettere å holde rent enn å gjøre rent. Derfor vasker jeg huset hver uke og skifter på senger. Rundvask av tak og vegger annethvert år. Vinduer vasker jeg 4 ganger i året, samtidig tar jeg en ryddesjau i skuffer og skap og rundvasker kjøkken og bad. Benker, bord, kjøleskap og søppel-skap tørkes hver dag. Da unngår jeg at vi gror ned i skitt og jeg unngår å irritere meg over hvor skittent alt er når sola steker, fordi jeg har faste rutiner for når det tas, og det støvet som kommer i mellomtiden får bare være der. Kampen mot støvet vil man aldri vinne men man kan holde det i sjakk ved å ha noenlunde rutiner for vasken. Ikke bruker jeg særlig tid på det heller. Storvaskene 4 ganger i året gjør jeg på en helg, er ikke verre enn å sjekke værmeldingen så unngår jeg å stå inne i godvær. Persienner finnes ikke her, maken til støvsamler finnes ikke. Og neimen om jeg stenger ute naturlig dagslys! Anonymkode: 7b4fa...1ca 1
Cordelia Skrevet 24. april 2022 #10 Skrevet 24. april 2022 (endret) Hater det. Støvet flyr rundt i lufta, og en får følelsen at en uansett ikke får med seg alt. Endret 24. april 2022 av Cordelia 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #11 Skrevet 24. april 2022 Når solen først kommer hit, gidder jeg ikke å bruke tid på husarbeid. Da vil jeg heller bruke dagen ute. Husarbeidet kan vente til det blir dårlig vær igjen. Anonymkode: 7305a...aa0
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #12 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Når solen først kommer hit, gidder jeg ikke å bruke tid på husarbeid. Da vil jeg heller bruke dagen ute. Husarbeidet kan vente til det blir dårlig vær igjen. Anonymkode: 7305a...aa0 Synes det blir mer skittent inne på sommerstid enn ellers faktisk. Det har med at vi går mer ut og inn av huset. Særlig hvis vi skal grille og/eller har besøk ute. Inn for å hente kopper og kaffe. Eller frem og tilbake med grillmat og det som hører med. Gjøre istand tilbehør til grillmaten osv. Så spesielt på kjøkken blir der mye rot. Bor ikke alene, så det er flere som bidrar til rot. Har jeg vært mye ute i sol og hage, så er jeg gjerne sliten for å ta meg av alt husarbeid på kvelden. Har også hund som drar med seg rusk og rask iblant. Skal ikke klage på finvær, men synes det blir mer å rydde inne. 😜 Anonymkode: 4f9c3...9e9
sommermor Skrevet 25. april 2022 #13 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Synes det blir mer skittent inne på sommerstid enn ellers faktisk. Det har med at vi går mer ut og inn av huset. Særlig hvis vi skal grille og/eller har besøk ute. Inn for å hente kopper og kaffe. Eller frem og tilbake med grillmat og det som hører med. Gjøre istand tilbehør til grillmaten osv. Så spesielt på kjøkken blir der mye rot. Bor ikke alene, så det er flere som bidrar til rot. Har jeg vært mye ute i sol og hage, så er jeg gjerne sliten for å ta meg av alt husarbeid på kvelden. Har også hund som drar med seg rusk og rask iblant. Skal ikke klage på finvær, men synes det blir mer å rydde inne. 😜 Anonymkode: 4f9c3...9e9 Her spiser vi sjelden i hagen. Da det er for tungvindt å dra alt opp og ned trappen.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #14 Skrevet 25. april 2022 sommermor skrev (20 minutter siden): Her spiser vi sjelden i hagen. Da det er for tungvindt å dra alt opp og ned trappen. Griller vi så sitter vi stort sett ute og spiser på sommeren. Er jo en del av kosen med med finværet det synes jeg. Men kosen ødelegges litt av alt som følger med som må ryddes og vaskes. Vi slipper å bære ned trapper, men vi har ikke altan og altandør. Så vi må ut hoveddør som er i samme etasje som kjøkken. Utenfor hoveddør har vi et stort uteområde. Er ikke såå langt fra kjøkken og ut, men må gjennom en korridor og entre. Har en type «handlekurv» som jeg bærer ting ut med. Hjelper litt. Elsker vår og sommer, men liker bare ikke husarbeid når det er finvær. 😂 Anonymkode: 4f9c3...9e9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå