AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Del Skrevet 23. april 2022 Da mener jeg ikke at vi krangler. men nå har kjæresten begynt å passe på en venninnes hund ca 1 gang i måneden søt liten hund, jeg er ikke noe hunde gal da, men sist spurte jeg når jeg sov over om hunden kunne sove i gulvet med en pute elns siden jeg er litt ukomfortabel med hund i senga. Og vil gjerne kose litt med typen uten at en hund skal ligge mellom oss eller helt oppi oss. han mente han ble litt lei seg for han sov med hunden sist gang jeg ikke var hos han og overnattet. Men da sa jeg at jeg synes ikke hunder eller katter tilhører i senga.. da mente han at det er så koseligt å søtt, men jeg synes ikke det.. nå får jeg sikkert kommentarer som «da passer dere ikke for hverandre» , «best å slå opp da» men vi har det så utroligt bra sammen! Han mener han kommer til og over bevise meg at det er flott å ha hund i senga men dette er for meg samme som og overbevise at en gullfisk kommer til å snakke.. jeg ønsker senga skal være en plass meg og han kan få litt alene tid og kose uten at en hund skal hele tiden få hele oppmerksomhet.. når fleste hunder får mye oppmerksomhet utover dagen.. tanken for at jeg ser at jeg kan ha en veldig fin framtid med han. Men bare slikt med dyr i senga er en dealbreaker for meg. Trenger og få søvnen min uten at en hund skal vekke meg eller sniffe rundt og komme å slikke meg i ansiktet.. Anonymkode: 52586...a57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #2 Del Skrevet 23. april 2022 Det er en dealbreaker for meg. Hadde aldri akseptert et dyr i senga. Det er så disgusting som det kan bli! Anonymkode: e9ba0...a38 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #3 Del Skrevet 23. april 2022 Jeg skjønner deg så godt. Jeg ble sammen med en mann som hadde hunden i senga og jeg så ikke på det som noe problem helt til jeg så vinduskarmen der hunden pleide å hvile labbene når den så ut av vinduet. Fy fader det var skikkelig ekkelt. Hunden går jo ute og blir møkkete under beina. Å ha en hund i senga er som å gå og legge seg uten å vaske seg om man selv har gått barbeint ute. Jeg sa i fra til mannen jeg var sammen med at hvis han vil ha hunden i senga så var det ok for meg, men da sov jeg hjemme hos meg selv. Han valgte heldigvis meg. Og hunden hadde absolutt ikke vondt av å sove i sofaen. Jeg hadde nok valgt å sove hos meg selv de gangene kjæresten var hundepasser om jeg var deg. Man kan være glad i hunder uten at man liker å ha de i senga om natta. Anonymkode: 75571...f14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #4 Del Skrevet 23. april 2022 Dusjer han hunden rett før den skal få komme opp i senga? Hvis ikke.. Så er det utrolig ekkelt med tanke på møkk. Den har vel vært ute å gått på tur? Den tråkker rundt overalt i andre hunders piss og møkk. Det blir det samme som om du skulle gått med sko ute for å så gå videre opp i senga med skoene. Det er utrolig hvor mye dritt hunder kan få med seg inn via pelsen. Nå begynner flåtten å komme frem, og det er ikke særlig delikat å ha flått eller andre krypdyr i senga. Ja, det er kanskje kos.. men det er utrolig uhygienisk. Anonymkode: e7b1e...0ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #5 Del Skrevet 23. april 2022 Nei fysj🤮🤮🤮 Jeg elsker hunder, men de får ikke lov til å sove i min seng. Anonymkode: 0454a...8cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #6 Del Skrevet 23. april 2022 Dette burde dere da kunne bli enige om? Høres ikke ut som en så stor sak. Spesielt det å si at det for deg gjør det vanskelig med kos og sex med hunden i senga er ganske forståelig. Ingen av dere tar feil, det er ikke noe prinsipp som sier at det ene eller andre er riktig. Anonymkode: 84261...0d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #7 Del Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette burde dere da kunne bli enige om? Høres ikke ut som en så stor sak. Spesielt det å si at det for deg gjør det vanskelig med kos og sex med hunden i senga er ganske forståelig. Ingen av dere tar feil, det er ikke noe prinsipp som sier at det ene eller andre er riktig. Anonymkode: 84261...0d8 Nei synes heller ikke en hund får vondt av å sove i en fin og komfortabel hunde seng er mest mennesker som nokk gjør det pga sex og kos og ukomfortabel. Jeg vet at vi mennesker ikke er de mest reneste vesner i verden og da vil jeg ialfall ikke tenke hva en hund drar med seg i munnen, under potene og i pelsen.. til en seng Anonymkode: 52586...a57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #8 Del Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er en dealbreaker for meg. Hadde aldri akseptert et dyr i senga. Det er så disgusting som det kan bli! Anonymkode: e9ba0...a38 Samme her! Jeg hadde aldri sovet i samme seng med hunder, katter eller lignende. Det må jo være utrolig slitsomt å måtte skifte sengetøy daglig eller flere ganger om dagen.. Anonymkode: 4d401...f58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #9 Del Skrevet 23. april 2022 Jeg forstår egentlig han best jeg da. Her sover kattene med oss når de vil, vi synes bare det er koselig. Hele familien sover sammen🥰 Anonymkode: 1e6a0...cee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #10 Del Skrevet 23. april 2022 Hund og katt i sengen selvfølgelig!! Mine katter sover i sengen og jeg personlig hadde slått opp om en fremtidig kjæreste kom å ville «kaste de ut». For meg kunne han vært verdens beste drømmemann, han hadde fremdeles kommet langt under kattene mine. Så det er meg, kommer du til meg å sier nei kattene skal ikke være i sengen så er det du som taper på det, spiller ingen rolle hva argumenter du kommer med, men du må jo snakke med din kjæreste, det hjelper ikke at jeg hadde nektet eller at andre her hadde sluttet med hund i sengen, det kommer jo helt an på om det er noe han vil nedprioritere eller ikke, eller om du kan leve med det eller ikke. Anonymkode: de3f0...33e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #11 Del Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Samme her! Jeg hadde aldri sovet i samme seng med hunder, katter eller lignende. Det må jo være utrolig slitsomt å måtte skifte sengetøy daglig eller flere ganger om dagen.. Anonymkode: 4d401...f58 Trenger da ikke det? Hunden min sover i sengen. Spyler labbene og magen hans hver kveld. En gang i uka dusjer han hele kroppen, og da bytter jeg også på sengen. Anonymkode: 3680e...ad4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #12 Del Skrevet 24. april 2022 «Jeg ble sammen med en mann som hadde hunden i senga og jeg så ikke på det som noe problem helt til jeg så vinduskarmen der hunden pleide å hvile labbene når den så ut av vinduet. Fy fader det var skikkelig ekkelt. Hunden går jo ute og blir møkkete under beina. Å ha en hund i senga er som å gå og legge seg uten å vaske seg om man selv har gått barbeint ute.» «Dusjer han hunden rett før den skal få komme opp i senga? Hvis ikke.. Så er det utrolig ekkelt med tanke på møkk. Den har vel vært ute å gått på tur? Den tråkker rundt overalt i andre hunders piss og møkk. Det blir det samme som om du skulle gått med sko ute for å så gå videre opp i senga med skoene.» Hadde ikke hatt problemer med å gå barbeint ute og rett i sengen, jeg dusjer ikke hver kveld heller og kan gjerne legge meg i sengen med klær på. Man blir ikke syk av det, faktisk så får mennesker som vokser opp med dyr mye sterkere immunforsvar enn andre. Samfunnet er jo blitt helt ekstreme på hygiene, vi har aldri vært så rene som vi er idag. Hva skjedde etter nedstengningen og vi åpnet? Alle ble syk fordi immunforsvaret ikke var vandt med bakterier lengre. Det er ikke krise, det eneste som gjør det ekkelt er hvis dere lager dere tanker om at det er ekkelt, samme som at jeg kan kline med en mann hele dagen men NEKTER å bruke tannbørsten hans, jeg hadde ikke blitt syk av det og det hadde gått helt fint, men jeg synes tanken på det er ekkelt, i teorien hadde det jo gått helt fint. Litt dumt å være hysterisk på noe som ikke har en påvirkning i det hele tatt. Jeg har sovet med katt i sengen omtrent siden jeg ble født og har aldri vært noe særlig syk eller uren. «Det er utrolig hvor mye dritt hunder kan få med seg inn via pelsen. Nå begynner flåtten å komme frem, og det er ikke særlig delikat å ha flått eller andre krypdyr i senga.» Som skrevet så har jeg sovet med katt omtrent hele livet og ja det har skjedd at det har vært flått i sengen, men da snakker vi kanskje en gang hver 2.år.. Like stor sjanse for å få flått på seg via sofaen eller hvor som helst, det er veldig sjeldent flått flytter seg fra en katt for å bytte til deg, med mindre flåtten ikke har festet seg i huden enda, men det unngår man jo uansett om man går over katten og sjekker en gang for dagen, det bør man uansett. Andre dyr kan jeg ikke huske å ha sett. Men det skal sies at jeg på den tiden var veldig vandt med utekatter og ikke noe særlig redd for flått og andre krypdyr, det var liksom en del av livet og ikke noe farlig. Nå derimot bor jeg høyt oppe uten dyr og innekatter, og jeg merker at jo lengre jeg holder meg unna slikt jo eklere blir tanken på det. Det er ikke særlig delikat nei, men enten blir man vandt med det ellers så lærer man å sjekke pelsen før leggetid. Anonymkode: de3f0...33e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #13 Del Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skjønner deg så godt. Jeg ble sammen med en mann som hadde hunden i senga og jeg så ikke på det som noe problem helt til jeg så vinduskarmen der hunden pleide å hvile labbene når den så ut av vinduet. Fy fader det var skikkelig ekkelt. Hunden går jo ute og blir møkkete under beina. Å ha en hund i senga er som å gå og legge seg uten å vaske seg om man selv har gått barbeint ute. Jeg sa i fra til mannen jeg var sammen med at hvis han vil ha hunden i senga så var det ok for meg, men da sov jeg hjemme hos meg selv. Han valgte heldigvis meg. Og hunden hadde absolutt ikke vondt av å sove i sofaen. Jeg hadde nok valgt å sove hos meg selv de gangene kjæresten var hundepasser om jeg var deg. Man kan være glad i hunder uten at man liker å ha de i senga om natta. Anonymkode: 75571...f14 Jeg er glad i hunder og kan fint ha dem i sofaen og kose med meg og typen men i senga synes jeg det er tid for meg og typen og kose litt uten at vi skal ha en hund som legger seg mellom oss og ska ha mer kos der, da blir det fort slitsomt og masete, pluss uansett om det er en liten hund ønsker jeg ikke å bli vekket av en hunde tunge i ansiktet. Han mener hunder tilhører i senga med mennesker men det synes ikke jeg.. jeg ser hund som hund, hunden får heller ikke vondt av å lære å sove i en seng.. Anonymkode: 52586...a57 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 24. april 2022 #14 Del Skrevet 24. april 2022 Når vi hadde liten hund, så fikk den ligge i fotenden av senga, bortsett fra når vi skulle ha sex. Da satte jeg den i hundesenga. Så hoppet den opp i senga når vi ble rolige. Den pleide ikke vekke oss med slikking. Om dere ikke blir enige kan dere kanskje ha alenetid i senga uten hund, så kan han ha hunden på sin side av senga når dere skal sove? Hunden kan med fordel ha eget pledd eller pute å ligge på, oppi senga. Hadde denne tråden vært under «Kjæledyr», hadde det sikkert vært flere hundevennlige svar. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosagodis Skrevet 24. april 2022 #15 Del Skrevet 24. april 2022 Skjønner deg godt... Men katter og små hunder kan til nød logge i senga mi rett før jeg skal skifte på senga ( hvis de er rene og ikke røyter noe spesielt. Men hver dag i sengen nei takk... Jeg liker og ha det rent og pent hos meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 1. mai 2022 #16 Del Skrevet 1. mai 2022 Jeg har en hund som drømmer noe helt ekstremt om natten. Så for at jeg skal få sove, uten å bli vekket 100 ganger. Så sover han mest i sengen med meg. Da kan jeg bare legge en hånd på han, så stopper han. Om ikke så må jeg ut av sengen for å vekke han, for han hører ikke når jeg snakker til han, og han stopper ikke på 10-15 min 🙈 I natt kom han pipene fra gulvet, og opp i senga etter å ha drømt veldig. Det var nok en veldig skummel drøm, for han la seg helt opp i hals gropa mi, og der lå han resten av natten 😊 Ellers så kan jeg fint be han gå å legge seg i sofaen eller senga si om jeg ikke ha han i sengen. Skifter på senga 2 ganger i uken, dusjer han en gang i uken, og vasker poter hver gang vi kommer inn, samt tørker over pelsen med en mikrofiber klut pga at han har allergier. Så han er en ganske så ren hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #17 Del Skrevet 1. mai 2022 Per nå har jeg to hunder i senga. Den ene har alltid sovet der på mannens side. Har ett sengeteppe under lakenet og fleece oppå på hans side i fotenden. Jeg merker sjeldent at den er der. Den andre hunden har sovet i egen seng men er nå inne i sine siste dager så jeg bare må ha henne nær 😭 Anonymkode: bd574...1ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå