AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Vi ønsker å få flere barn, men grunnet de første månedene med førstemann så er jeg rett og slett livredd for å utsette oss for det samme igjen. uten å gå i detaljer så var det sykdom hos barnet som gjorde ting utfordrende, og jeg slet en del med flashbacks når ting roet seg igjen. Ting er veldig bra nå, så det er kun skrekken for å måtte gå gjennom det samme igjen som stopper meg. Hvem kan man prate med om dette? Noen andre med dårlige erfaringer som likevel ble gravide på nytt senere? Anonymkode: 98d55...ebb
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 Førstemann hadde ingen sykdommer, men syntes allikevel det var beintøft. En typisk klistremerkebaby, skulle Amme konstant, ville ikke i vogn, bilstol eller bæresele. Sov 20 min på dagtid,hvor jeg gjerne brukte en time med bæring for å oppnå denne søvnen. 2-3 timer for å sove på kvelden. Lang og jævlig fødsel. Livredd da jeg ble uplanlagt gravid med nummer to. Fikk jevnlig oppfølging av jordmor i form av samtaler gjennom hele svangerskapet. Fødsel nummer to kan ikke sammenlignes og babyen har vært en sann drøm! Nærmer seg året nå, og er alene med begge ungene. Fortsatt mye lettere enn det var med Førstemann. Blid, fornøyd, sover godt! Anonymkode: 5d523...32a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 Jeg er i samme båt. Redd for grusom fødsel, redd for nye store skader, redd for ny depresjon. Jeg har tenkt at når det nærmer seg tidspunkt for prøving hvis vi skulle gjort det igjen så tar jeg en prat med jordmoren jeg gikk til i svangerskapet. Sortere tankene litt. Kanskje det hadde vært nyttig for deg også? Anonymkode: 805c9...b64
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg er i samme båt. Redd for grusom fødsel, redd for nye store skader, redd for ny depresjon. Jeg har tenkt at når det nærmer seg tidspunkt for prøving hvis vi skulle gjort det igjen så tar jeg en prat med jordmoren jeg gikk til i svangerskapet. Sortere tankene litt. Kanskje det hadde vært nyttig for deg også? Anonymkode: 805c9...b64 Ja, det er såpass mye pågang her i kommunen at jeg er ganske sikker på at de ikke tilbyr samtaler til jordmor med mindre man er gravid… Skal absolutt forhøre meg tilfelle jeg når gjennom. Anonymkode: 98d55...ebb
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Førstemann hadde ingen sykdommer, men syntes allikevel det var beintøft. En typisk klistremerkebaby, skulle Amme konstant, ville ikke i vogn, bilstol eller bæresele. Sov 20 min på dagtid,hvor jeg gjerne brukte en time med bæring for å oppnå denne søvnen. 2-3 timer for å sove på kvelden. Lang og jævlig fødsel. Livredd da jeg ble uplanlagt gravid med nummer to. Fikk jevnlig oppfølging av jordmor i form av samtaler gjennom hele svangerskapet. Fødsel nummer to kan ikke sammenlignes og babyen har vært en sann drøm! Nærmer seg året nå, og er alene med begge ungene. Fortsatt mye lettere enn det var med Førstemann. Blid, fornøyd, sover godt! Anonymkode: 5d523...32a Så utrolig bra for deg og dere! hørtes veldig fint ut å kunne få ekstra samtaler i svangerskapet, det er nok noe jeg kommer til å få bruk for. Så er det bare å komme seg dit at man faktisk ta steget for å bli gravid.. hadde vært best med et lite uhell som du forteller om. Anonymkode: 98d55...ebb
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 Du kan jo snakke med fastlegen. Når det gjelder sykdom, vet du kanskje noe om sannsynligheten for at det kan skje igjen? Jeg har nå min tredje klistremerkebaby. Den hater bilstol, liker ikke vogn og vil ikke ligge alene. Aksepterer bæretøy, men jeg føler meg likevel utrolig låst da jeg må være i bevegelse. Sovingen skjer oppå eller inntil meg. Jeg hadde et sterkt håp om at det skulle bli enklere denne gangen, og at det skulle bli enklere å komme seg ut og møte andre. Ser ut som jeg blir ensom denne gangen også. Fødselen gikk bedre. Førstemann baner vei. Anonymkode: db49c...8ad 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #7 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, det er såpass mye pågang her i kommunen at jeg er ganske sikker på at de ikke tilbyr samtaler til jordmor med mindre man er gravid… Skal absolutt forhøre meg tilfelle jeg når gjennom. Anonymkode: 98d55...ebb Åja 😕 Jeg forhørte meg her jeg bor og det var ikke noe problem, men det er sikkert forskjeller i kapasitet ja. Anonymkode: 805c9...b64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå