Gå til innhold

Første natt i juniorseng: romstere rundt i huset?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, min sønn har nettopp fylt 2 og har i natt sin første natt i juniorseng.

Om dagen følger jeg så og si alltid med ham, han er ikke lenge alene i et rom.

Jeg er nå litt nervøs på hva han kan finne på nå som han kan klatre ut av senga og vandre fritt rundt i huset😱 Det er ikke aktuelt å lukke døren hans siden luften blir så dårlig.

Så jeg lurer egentlig på:

Er det vanlig at de små drar på eventyrferd på natta i mørket? Klatrer på stuebord, i skap etc... eller vil de da oftest romstere på rommet sitt eller komme inn på soverommet til foreldrene?

Hva er deres erfaringer?

Anonymkode: a7362...364

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke tro på at min treåring skulle klare å holde senga da han fikk ny seng da han var to, men det gikk overraskende bra! Tok vel godr over et halvår før han skjønte at han faktisk kunne gå ut av senga selv, han lå heller og ropte på oss da han våkna. Nå går han ut av senga selv, men alltid inn til oss når han våkner. Er vel en gang han har forsøkt å gå ned i stua, men da har vi hørt han på babycallen og oppdaget det.

Anonymkode: 723e8...958

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine har aldri romsterert i huset. Om de våkner kommer de inn til oss.

Anonymkode: a296b...a79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du på babycall? Jeg hører om gutten min står opp.

Anonymkode: 44c0f...bc5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du på babycall? Jeg hører om gutten min står opp.

Babycallen vår må stå med ledning i stikkontakten for å ikke slå seg av, så ville ikke ha den i rommet lenger når han nå da kan leke med ledningen og kontakten... Rommet vårt er ved siden av, så vi hører jo litt, men hører jo mye mer med babycall. Kanskje jeg må skaffe en som ikke trenger å stå i kontakten 😬

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Babycallen vår må stå med ledning i stikkontakten for å ikke slå seg av, så ville ikke ha den i rommet lenger når han nå da kan leke med ledningen og kontakten... Rommet vårt er ved siden av, så vi hører jo litt, men hører jo mye mer med babycall. Kanskje jeg må skaffe en som ikke trenger å stå i kontakten 😬

Kan du ha den i rommet utenfor soverommet hans, eller er han så stille at han kan snike seg forbi? 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vinduet kan stå på lufting, da kan døren være igjen?

Anonymkode: 46e58...0b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har ikke en sånn babygrind som kan stå i spenn mellom dørkarmen? Det brukte vi den første tiden

Anonymkode: e07e4...dd5

• Liker 2
Skrevet

Vi har grind i trappa så han kommer seg ikke lengre enn dit. Har igjen de andre dørene i andre etasje, så vi hører om han går inn på noen andre rom også. Stortsett går han rett inn til oss for å vekke oss, eller blir i senga si til vi kommer inn :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi har babycall på før vi legger oss. Den må også stå med ledning i konstant, men det går fint. Gutten vår har gått ut av senga selv 3 ganger på kvelden etter han begynte med stor seng. Altså 3 ganger totalt siden han begynte. Alle 3 gangene hørte vi han på babycallen og møtte han på veien. På morgenen så står han opp selv, men kommer alltid inn til oss.

Anonymkode: a92ef...c55

AnonymBruker
Skrevet

Vi måtte ta av sida på sprinkelsengen når eldste var 15 mnd, da klatret hun over, så litt yngre når hun fikk tilgang på å gå ut av senga selv. Hun vandret, og vandrer fortsatt (nå 3 år) rett inn til oss. Hadde babycall på frem til 2,5 år ca, men hun har aldri gått ut av senga for å leke eller gått noen andre steder enn til oss (i stua om hun har hørt oss der på kvelden, men som regel soverommet ila natta).

Anonymkode: bab27...616

AnonymBruker
Skrevet

Vår brukte også lang tid på å skjønne at han kunne gå ut av sengen etter vi fjernet en side på sprinkelsengen. Når han våkner nå kommer han rett inn til oss

Anonymkode: 1cd6d...0d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...