AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Kunne du vurdert å bært fram et donorbarn som søsken pga frykt for flere barn med diagnose? Anonymkode: 3dcb4...eda
Lorieen Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 Nøyaktig hva mener du dette søskenet skal donere til autisten? 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 I frykt for at dere har noe arvelig mener du? Det finnes eksempelvis tester man kan ta via ultralydklinikken i danmark, feks bærertesten der tester for 274 ulike sykdomsfremkallende genfeiler som kan gå i arv, noen av de har tilknytning til autisme. Anonymkode: 19ee2...852
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 Ta gentest av foreldrene, ikke sikkert det er generisk. Anonymkode: c0b5c...142
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 Lorieen skrev (2 minutter siden): Nøyaktig hva mener du dette søskenet skal donere til autisten? Mener vell å få barn ved hjelp av donor, for å unngå de samme genene som søskenet antar jeg? Altså bruke annen mann. Men det kan da like godt komme fra mors gener som fars.. Jeg hadde ikke droppet min man og funnet en donor for noe slikt Anonymkode: 4a34a...f78
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #6 Skrevet 23. april 2022 Lorieen skrev (Akkurat nå): Nøyaktig hva mener du dette søskenet skal donere til autisten? 😅 Jeg mener å bli gravid med donoregg/donorsæd pga stor risiko for at autisme ligger i genene til foreldrene. Samtidig et stort ønske om flere barn, men aller helst friske barn. (Risiko for sykt barn er selvsagt alltid til stede) Anonymkode: 3dcb4...eda
Lorieen Skrevet 23. april 2022 #7 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): 😅 Jeg mener å bli gravid med donoregg/donorsæd pga stor risiko for at autisme ligger i genene til foreldrene. Samtidig et stort ønske om flere barn, men aller helst friske barn. (Risiko for sykt barn er selvsagt alltid til stede) Anonymkode: 3dcb4...eda Åja sånn! Da er jeg med. 🙈 Vanskelig problemstilling - mange par som har et barn med autisme har jo friske barn også. Det KAN være arvelig, men det trenger slett ikke være det. Men forskning viser at om et par har et barn med autisme, er sjansen for at samme par får et autistisk barn markant forhøyet i senere svangerskap. Vet om et par som har seks barn (to jenter og fire gutter), der to av guttene er autistiske. Den yngste er hardere rammet enn den eldste av dem. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #8 Skrevet 23. april 2022 Foreldre til barn med andre syndrom og kromosomfeil kan også få flere barn med samme handicap ved senere graviditeter. Anonymkode: b77b8...3f8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #9 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 😅 Jeg mener å bli gravid med donoregg/donorsæd pga stor risiko for at autisme ligger i genene til foreldrene. Samtidig et stort ønske om flere barn, men aller helst friske barn. (Risiko for sykt barn er selvsagt alltid til stede) Anonymkode: 3dcb4...eda Hvis det er snakk om arvelige gener fordi man er gift med søskenbarnet sitt (eller foreldrene dine er søskenbarn) så ville beg personlig vurdert donor ja. Anonymkode: ca9cb...0de
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #10 Skrevet 23. april 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ta gentest av foreldrene, ikke sikkert det er generisk. Anonymkode: c0b5c...142 Finnes det gentest for autisme? Anonymkode: ec57c...355
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #11 Skrevet 23. april 2022 Jeg hadde ikke vurdert ha donorsæd eller egg for å unngå autisme, nei. Jeg er nok ikke så redd for den diagnosen. Det er mye autisme i min familie og de er en vellykket gjeng jeg elsker av hele mitt hjerte. Men jeg kunne kanskje gjort det for andre diagnoser, så forstår deg om du bare har dårlige erfaringer med autisme. Har dere noe autisme eller ADHD i familien? Eller trekk? Autisme er arvelig, men det kan også poppe opp i familier uten noen trekk. Så man kan også få autistiske barn med donorsæd. Anonymkode: 7f027...daa
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #12 Skrevet 23. april 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Finnes det gentest for autisme? Anonymkode: ec57c...355 Nei Anonymkode: 07558...a0a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #13 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (På 23.4.2022 den 23.04): Nei Anonymkode: 07558...a0a Jo man kan ta bærertester som viser enkelte gener som gir autismetrekk. Men man kan ikke teste for alt. Anonymkode: 19ee2...852
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #14 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo man kan ta bærertester som viser enkelte gener som gir autismetrekk. Men man kan ikke teste for alt. Anonymkode: 19ee2...852 Horizon test → Screeningtest af op til 274 genetiske sygdomme (ultralydklinikken.dk) Blant annet fragilt x syndrom som er svært arvelig, og det er kun kvinner som er bærere. Vi tok testen for 274 gener. Anonymkode: 19ee2...852
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå