AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Hei! Jeg og mannen har en vektforskjell på ca 50 kg. Ingen av oss er spesielt tynne eller tykke, vi har bare en helt ulik kroppsbygging 😊 Forøvrig er det ikke dette jeg ønsker kommentarer på. Den siste sengen vi hadde frem til ifjor sommer (kontinental), ble ødelagt etter kun få år på grunn av store ujevnheter i madrassen og et "søkk" i midten, om dere skjønner hva jeg mener. Dette var en dyr Jensen-seng som vi fikk ny på garantien, men det var et fælt styr med e-poster frem og tilbake, dokumentering, leie av varebil osv, og hele prosessen tok vel omtrent et halvt år 🤯 Denne sengen bestemte vi oss for å selge videre til fordel for en ny kontinentalseng med forskjellige fasthetsgrader på hver madrass (hard/ekstra hard) Men til min store skrekk merker jeg nå at det samme begynner å skje IGJEN! Etter mindre enn et år! Jeg ligger omtrent i en nedoverbakke fordi madrassen heller sånn nedover mot der mannen min ligger. Våkner med veldig vondt rygg hver morgen og kjenner jeg bare har lyst å rive av meg alt håret i ren frustrasjon 😅 Jeg orker bare ikke tanken på den lange prosessen med å benytte meg av garantien en gang til! Nå skal det sies at mannen min ligger heldigvis godt, da.. Jeg kan da umulig være den eneste som har opplevd dette? Noen kloke hoder der ute som har funnet en løsning på dette?? Hilsen frustrert jente som snart bytter ut sengen med sofaen.. Anonymkode: ee02f...635
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 Dette er rart. Vi har ca 40 kg forskjell men vi har ikke ødelagt senger pga det. Anonymkode: 7cfe0...2e8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 Hadde ca 50 kg forskjell mellom meg og eksen, vi brukte å snu madrassen (eller altså, vri den) sånn at slitasjen ble litt jevnere fordelt. Hadde ikke ulik fasthet da, vet ikke hvordan det blir med å vri den i så tilfelle. Anonymkode: 3e23f...ab0 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 Vi hadde samme problem da vi hadde kontinentalseng en liten stund, men den var det mye annet feil med også så det kan hende det ikke var vektforskjellen i det hele tatt. Vi har endt opp med hver vår rammemadrass og en felles overmadrass. Det funker, selv om rammemadrasser jo ikke ser så veldig lekkert ut. Kunne tenke meg å oppgradere etterhvert, så spent på om du får flere svar her! Anonymkode: bdc0d...e97
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 Vi bytter på hvilken side av sengen vi sover i Anonymkode: 20a2e...0ff
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #6 Skrevet 23. april 2022 Hadde dette problemet med en ikea seng vi kjøpte da vi var studenter, jeg endte alltid opp i gropa og med skikkelig vondt rygg. Nå har vi tempur madrasser (en hver) og selv om det er to madrasser så er det ingen grop! Ikke kjenner jeg noe bevegelse når han beveger seg heller. (Vi testet i butikk med en felles madrass). Anbefales. Men var vanskelig å finne ut hvilken type man ønsket seg. Anonymkode: e935d...486
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #7 Skrevet 23. april 2022 Hm…. Men har dere en stor felles madrass da? Isåfall er jo det den åpenbare grunnen. Vi har nå Wonderlandseng som er separat sokkel og madrass - og så felles overmadrass. Men om en person veier mye mindre vil det jo dras ned fra hver side hos den tyngre personen. Dess større vektforskjell, dess mer «dragning»? Ville jeg tenkt? Personlig plages jeg mest av at hver minste bevegelse fra den andre merkes GODT uansett merke seng, så neste gang går jeg for to helt fullstendig separate og setter noen millimeter fra hverandre. Anonymkode: af93b...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #8 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 😊🤯til fordel for en ny kontinentalseng med forskjellige fasthetsgrader på hver madrass (hard/ekstra hard) Anonymkode: ee02f...635 Jeg forstår at dere har nå 2 separate madrasser. Dere må ha 2 separate rammer og for at det skal fungere. 2 separate madrasser på 1 ramme kommer ikke til å fungere. En sånn fiksa problemet hos oss ,2 separate rammer (kobla sammen da) ,2 separate madrasser ,medium og hard. Altså jeg nesten kjenner ikke når mannen er i senga. Anonymkode: db461...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #9 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg forstår at dere har nå 2 separate madrasser. Dere må ha 2 separate rammer og for at det skal fungere. 2 separate madrasser på 1 ramme kommer ikke til å fungere. En sånn fiksa problemet hos oss ,2 separate rammer (kobla sammen da) ,2 separate madrasser ,medium og hard. Altså jeg nesten kjenner ikke når mannen er i senga. Anonymkode: db461...6bf Enig! I tillegg kan ikke mannen din legge seg mot midten eller over på din del. Spesielt han må passe på å holde seg o midten av sin del, for å unngå å ødelegge din madrass. Anonymkode: fd7d4...126
exictence Skrevet 23. april 2022 #10 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi bytter på hvilken side av sengen vi sover i Anonymkode: 20a2e...0ff Dette kan dere gjøre. Jeg er alene i dobbeltseng, og bytter på hvor jeg skal ligge
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #11 Skrevet 23. april 2022 I vår familie er vi høye, og en høy trent mann veier jo 110 kg pluss pluss Vi har derfor ALLTID delte madrasser. I en skikkelig seng skal en stor person ikke påvirke den ved siden av. Viktig å også bytte ut madrasser ofte nok. Jeg liker veldig myke madrasser, så kan mannfolket sove på den "planken" de vil 😅 Anonymkode: a4a7e...51b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #12 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg forstår at dere har nå 2 separate madrasser. Dere må ha 2 separate rammer og for at det skal fungere. 2 separate madrasser på 1 ramme kommer ikke til å fungere. En sånn fiksa problemet hos oss ,2 separate rammer (kobla sammen da) ,2 separate madrasser ,medium og hard. Altså jeg nesten kjenner ikke når mannen er i senga. Anonymkode: db461...6bf Vi har en slik, men keg kjenner likevel alt av bevegelser. Superirriterende. Dvs: trekket til de øverste er ett stort…..mulig det er problemet. Anonymkode: af93b...fcf
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #13 Skrevet 23. april 2022 Dette problemet fikk vi også etter et par år med en seng som hadde 2 madrasser og slik som på bildet over. Jeg veier ca.66 kg og mannen veier litt over 100 kg. Vi byttet til en seng med en hel madrass og hel ramme. Rett og slett fordi jeg var dritt lei av at det ble en grop i madrassen uansett om man hadde overmadrass eller ei. Det sklei fra hverandre hele tiden.. Mulig det ikke er slik på alle senger, men jeg følte at uansett hva man gjorde ble det er stort gap og i tillegg en grop inn mot midten. Vi har hatt denne nye sengen i 3 år og merker ikke at det er noen grop enda. Jeg snur om på madrassen kanskje hver 3. gang jeg skifter sengetøy for å variere litt i tilfelle. Det er en sengeramme fra ikea, men madrassen og overmadrass er fra bohus. Anonymkode: 293bf...d3a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #14 Skrevet 23. april 2022 Har opplevd at den tyngste sin madrass får grop, og at det blir et "fjell" i midten, men aldri at det heller. Men her er det 1 madrass i bunn samt 2 separate madrasser med felles overmadrass.. Vi byttet ut madrassen med grop, men ble ikke noe bedre, og "fjellet" i midten er der fortsatt. Tror gropen også er gjennomgående dessverre 🤣 Anonymkode: 6476e...281
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #15 Skrevet 24. april 2022 Vi har veltforskjell på ca 80-90kg, en seng med en stor ramme, to madrasser og overmadrass - Jensen. Ikke skjedd her og sengen er 10 år gammen. Anonymkode: bb054...955
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå