AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 når det står non-schengen på flyplasser, hva betyr det? betyr det at alle kort kan brukes der? union pay kan det benyttes i Norge generelt, eller kort systemet avvist i Norge? For på flyplass fungerer kortet, men i butikker i Norge blir kortet avvist. Anonymkode: d2275...f6a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 Det er derfor man bruker kredittkort i andre land, så slipper man tenke på sånne ting. Anonymkode: 5e203...788
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #3 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er derfor man bruker kredittkort i andre land, så slipper man tenke på sånne ting. Anonymkode: 5e203...788 men virker som norske bedrifter ikke aksepterer alle kort, for kinesere fungerer det med union pay, men Norge virker det som at de ikke godtar kortet... i nets sider så vedkjenner dem til union pay, allikevel fungerer det ikke. Anonymkode: d2275...f6a
klondrik Skrevet 24. april 2022 #4 Skrevet 24. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): når det står non-schengen på flyplasser, hva betyr det? betyr det at alle kort kan brukes der? union pay kan det benyttes i Norge generelt, eller kort systemet avvist i Norge? For på flyplass fungerer kortet, men i butikker i Norge blir kortet avvist. Non-schengen betyr vel bare at de som står utenfor schengen må innom passkontroll og følge de retningslinjer som gjelder for schengen, og det samme for oss som reiser inn i land som står utenfor schengen. Hvilke kredittkort man kan bruke i de forskjellige land har vel ikke noe å gjøre med schengen-avtalen? her gjelder de lokale reglene for bankene og jeg vil tro du kan gjøre transaksjoner i de fleste minibanker og mange butikk-kjeder i norden med UnionPay. Endret 24. april 2022 av klondrik
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 klondrik skrev (4 timer siden): Non-schengen betyr vel bare at de som står utenfor schengen må innom passkontroll og følge de retningslinjer som gjelder for schengen, og det samme for oss som reiser inn i land som står utenfor schengen. Hvilke kredittkort man kan bruke i de forskjellige land har vel ikke noe å gjøre med schengen-avtalen? her gjelder de lokale reglene for bankene og jeg vil tro du kan gjøre transaksjoner i de fleste minibanker og mange butikk-kjeder i norden med UnionPay. Union pay virker ikke i butikkene jeg har vært i. I Norge. Så da tipper jeg det gjelder hele eu Anonymkode: d2275...f6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå