Gå til innhold

Legge inn bud på ny bolig uten finansieringsbevis?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var kø før påske for å få tilstandsrapport, vet ikke hvor du bor, men det var sånn her i Oslo, par ukers ventetid. Megler kan gi verdivurdering, men tror de også krever tilstandsrapport etter de nye reglene. 

Anonymkode: 6e7bc...bcc

Trenger ikke tilstandsrapport for å få e-takst, vi fikk e-takst like før påske.

Videoannonse
Annonse
Gjest bienvilleparish
Skrevet

Bare søk digitalt så får du svar i løpet av neste virkedag 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 800 i ek i huset men kun 200 bli regnet som Ek så lenge vi ikke har solgt huset så de 800 blir frigjort. Mellom finansiering er vanskelig nå.

Anonymkode: 9ed18...481

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har aldri solgt et hus før og trenger litt innføring i hvordan dette fungerer 😅 Saken er at jeg eier leilighet, men har sett løst etter enebolig i noen år, til meg og barna. Har kommet over et veldig lovende hus jeg skal på visning på allerede på tirsdag 😁 mtp prisen det ligger ute for forventer jeg budrunde og salg allerede på onsdag, som da vil si at jeg ikke rekker innom banken og søkt om nytt lån og finansieringsbevis før det pga jobb på mandag. Er det noe problem? Jeg har jo et lån nå, vet hvor mye tilsvarende boliger i gata går for, og jeg har satt meg et tak på evt bud på huset (taket nå er det samme som lånet jeg kunne ha fått for 4 år siden. Valgte å kjøpe for 1 mill lavere enn innvilget). 

Så spørsmålet er egentlig om det er "trygt" å legge inn bud uten finansieringsbevis? Og er det i det hele tatt mulig? Megler ringer vel kanskje banken for å sjekke at alt er på stell? 

Har prøvd å Google, og lest litt om mellomfinansiering, men blir ikke kjempeklok. Kjøper ikke hus på impuls altså, men annonsen kom litt brått på meg rett før helgen. 

Anonymkode: 73ec9...94f

Du kan by så mye du vil men budet vil være med forbehold om finansiering og vil bli ansett som verdiløst om noen med finansiering i orden kommer med lavere bud omså.

Anonymkode: bae71...a92

• Liker 1
Skrevet

Du kan legge inn et bud med forbehold om finansiering. Er ikke sikkert de godtar det, men det er mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...