Gå til innhold

Når en mann bruker ord som fascinert og betatt, hva mener han

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne ha noen tanker om denne samtalen. Samtalen var på slutten av et besøk hjemme hos meg. Dette er en nær venn, vi har kjent hverandre lenge men tilbrakt mer og mer tid sammen i det siste, vi har også kysset...

Han ga meg en god klem og holdt godt rundt meg... Så ser han meg dypt i øynene og sier "jeg er så fascinert av deg... Og veldig betatt!"

Jeg svarte "hva legger du i det?" 

Da Ser han på meg og sier "jeg kjenner vel ikke på forelskelse, det er ikke sånn at jeg har sluttet å spise eller er helt sprø i hodet, men jeg tenker mye på deg og er veldig fascinert"... 

Jeg ble litt skuffet for å være ærlig, hadde håpet han kjente på forelskelse. Men i stedet sa han det han sa... 

Jeg vet ikke hva jeg skal legge i det. Jeg var forøvrig ærlig med han om at jeg har følelser for han... Sa ikke forelsket jeg heller men at jeg "har følelser for han"... Da smilte han og ble glad. 

Så nå går jeg her og lurer på om han var redd, feig, i forsvar eller om han bare er "betatt"... Hvor har jeg ham tror dere? 

Anonymkode: bb159...896

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er betatt. Ikke noe å lure på det. 

Anonymkode: 98d53...22f

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en opptakt til forelskelse da. Forhåpentligvis. 

Anonymkode: 25201...480

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Men altså, mannen sier ting som utvilsomt er udelt positive, og du ber ham utdype hva han egentlig mener? Det kan aldri gå bra - og i hans sted hadde jeg sukket litt oppgitt inni meg og sannsynligvis også sagt ting som ikke klang så godt som forventet. Å tigge etter bekreftelse faller sjelden heldig ut.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

At han er i forstadiet av dypere forelskelse.

Det er 100% positivt 😅

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Det han forbinder med forelskelse, er det nok mange som ikke kjenner på, medmindre det er ulykkelig kjærlighet.  Så dit kommer han kanskje aldri? 

Anonymkode: acfbc...e0d

AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (51 minutter siden):

Men altså, mannen sier ting som utvilsomt er udelt positive, og du ber ham utdype hva han egentlig mener? Det kan aldri gå bra - og i hans sted hadde jeg sukket litt oppgitt inni meg og sannsynligvis også sagt ting som ikke klang så godt som forventet. Å tigge etter bekreftelse faller sjelden heldig ut.

Jeg vet det, og jeg er så lei meg for at jeg spurte han inngående hva han mente/følte men jeg er helt utsultet på kjærlighet og ble litt higen på bekreftelse. Dumt av meg :( Og enda dummere at jeg ble så lei meg for at han ikke kjente seg forelsket pr nå :( Jeg hadde håpet så på det også.....sukk....Kan godt tenkes det han sier er positivt, som dere skriver her, men jeg hadde hoppet i taket av glede om han sa han var forelsket, jeg....Betatt og fascinert er fint det også, altså....men likevel litt skuffet, jeg. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det han forbinder med forelskelse, er det nok mange som ikke kjenner på, medmindre det er ulykkelig kjærlighet.  Så dit kommer han kanskje aldri? 

Anonymkode: acfbc...e0d

Nei det er sant faktisk....Godt poeng. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han ga meg en god klem og holdt godt rundt meg... Så ser han meg dypt i øynene og sier "jeg er så fascinert av deg... Og veldig betatt!"

Hadde blitt superhappy om en jeg var interessert i sa dette til meg. Heller litt mer innhold enn bare "jeg er forelska i deg". Høres mye bedre ut med det han sa. 

Og du må roe deg ned litt og slappe av :) Dette er ikke noe annet enn BRA !!! 

Anonymkode: 8cb9d...4e3

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er veldig positivt. Er dere på dater’n? Eller er det kompis? Kan høres ut som om han allerede er i et forhold…?

Anonymkode: d4ef6...baf

AnonymBruker
Skrevet

Når han svarer slik må du gå ut fra at han verken er blitt eller er iferd med å bli forelsket i deg. Han liker deg nok godt, men hvis det ikke er vennskap du er ute etter, skal du ikke bruke for mye tid på fyren.

Anonymkode: a4ecc...03e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde blitt superhappy om en jeg var interessert i sa dette til meg. Heller litt mer innhold enn bare "jeg er forelska i deg". Høres mye bedre ut med det han sa. 

Og du må roe deg ned litt og slappe av :) Dette er ikke noe annet enn BRA !!! 

Anonymkode: 8cb9d...4e3

Er det sant, hadde du det? Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke klarer glede meg, kanskje fordi jeg hadde forventet at han var forelsket? Og at for meg er det "mye større"? Jeg stresser litt med dette, er nesten lei meg faktisk....Kanskje det er bra, men det var bare så vondt at den man er interessert i, ser meg dypt i øynene og sier "jeg er nok ikke forelsket ..." Søren og!!! Var ikke det jeg ville høre...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er veldig positivt. Er dere på dater’n? Eller er det kompis? Kan høres ut som om han allerede er i et forhold…?

Anonymkode: d4ef6...baf

Kompis, kjent hverandre i mange år. Blitt mye mer close siste tiden, bruker mye tid sammen og har vært litt kosete....

Hvorfor syns du det høres ut som han er i et forhold?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når han svarer slik må du gå ut fra at han verken er blitt eller er iferd med å bli forelsket i deg. Han liker deg nok godt, men hvis det ikke er vennskap du er ute etter, skal du ikke bruke for mye tid på fyren.

Oi, det er du den første til å si...og det er jo det jeg frykter. At han "bare" er betatt og fascinert....Du tror altså ikke det er opptakten til noe, som de andre her sier....?

Skrevet

Betatt er bra. Det er mer enn vennskap. Ha is i magen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har aldri brukt ordet betatt om en venn, det er da ikke vanlig?

• Liker 3
Skrevet

Det kribler litt da, og det er jo vanlig å uttrykke seg litt forsiktig i starten, så man ikke skremmer bort.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Oi, det er du den første til å si...og det er jo det jeg frykter. At han "bare" er betatt og fascinert....Du tror altså ikke det er opptakten til noe, som de andre her sier....?

Jeg tror den intuisjonen du selv gir uttrykk for, er riktig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror den intuisjonen du selv gir uttrykk for, er riktig.

Min intuisjon er en ting, frykt er noe annet. Intuisjonen forteller meg at han er full av følelser men ikke våger sette ord på det, han er litt redd, litt i forsvar, litt usikker...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har aldri brukt ordet betatt om en venn, det er da ikke vanlig?

Vel, uttrykk som «fascinert» og «betatt» er jo honnørord uten særlig innhold; særlig når han uoppfordret understreker at han ikke mener å si at han er forelsket. Men det er selvfølgelig vanskelig å vite uten mer kontekst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min intuisjon er en ting, frykt er noe annet. Intuisjonen forteller meg at han er full av følelser men ikke våger sette ord på det, han er litt redd, litt i forsvar, litt usikker...

Hvorfor skulle han være redd? Er det ikke snakk om en voksen mann?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...