Skid_raw Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 (endret) Jeg blir helt paff når jeg leser mange av trådene som opprettes på subforaet Singelliv og dating. Er folk virkelig blitt så virkelighetsfjerne at alt blir tolket som uvanlig og fjernt? Enda verre er det å lese svarene. Det er så mange sure, fordømmende, diskriminerende og nedverdigende svar mange klarer å lire av seg. For eks. er det en tråd om røde flagg i forhold til dating. Det er fint at folk kan advare og dele sine erfaringer, men er alt virkelig røde flagg? Jeg får inntrykk av normal menneskelig atferd blir gjort om til noe sykt eller uvanlig. Jeg leste for noen måneder siden et innlegg skrevet av en kvinne som stusset over om det var noe rart med mannen hennes siden han likte å bygge Lego med barnet deres. Altså come on! Er det positivt at den mannen fremdeles har barnet i seg og kan leke sammen med barnet? Bare trenger like mye en myndig voksen som setter grenser som at det kan leke sammen med mor og far. Og alle disse innleggene om lengden på penis? Er det seriøst så mange der ute som er så usikre på seg selv at de må ha bekreftelse på en nettside om penisen er lang nok? Og ikke minst alle trådene der det er tydelig at trådstarter har det vanskelig og trenger råd/tips og får servert usakligheter av en annen dimensjon. Hvor er det blitt av tidene der man godtok at folk flest har bagasje med seg og at hvert individ har en historie? Her på KG virker det som at mange søker etter partnere som ikke har noen riper i lakken. Hva med de som har klart seg i livet til tross for trøblete oppvekst? Hva med de som mestre depresjonen sin bedre og bedre? Eller de som har angstproblemer i sosiale sammenhenger, men som blant få virkelig skinner og viser at de har flere sider? Eller de som pådro seg gjeld pga. dumme avgjørelser, men som har lært og ordnet opp i livene sine? Fortjener ikke alle disse menneskene en ny sjanse? Hvorfor er det rart at noen personer ikke har profil på Facebook eller andre sosiale medier? Mange ønsker ikke å dele om seg selv på internett og liker privatlivet. Hvorfor må nødvendigvis slikt være mistenksomt? Jeg trøster meg med at medlemmene på KG ikke representerer storsamfunnet og det folk flest tenker. Men det er likevel skremmende å lese hva enkelte får seg til å skrive på nettforaer. Endret 23. april 2022 av Skid_raw 3
herzeleid Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 Det handler nok mye om at det er tilstrekkelig mange med vanskelig forhold til det andre kjønn og dårlige datingopplevelser at nesten uansett hva du poster så vil noen føle at det treffer akkurat deres erfaring og "advare". At det samme er relativt normalt og noe en finner igjen i gode forhold kommer ikke i samme grad frem fordi folk i slike forhold ikke har samme behovet for å "advare". Så er nok mange av "advarslene" først og fremst et utløp for egne vonde følelser og antipatier, heller enn et ektefølt ønske om å hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå