AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Og er dette noe absolutt alle gjør? Altså bestiller time hos fastlegen for HIV-test fordi man er i nytt forhold? Anonymkode: fd41e...519
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 Eh nei........ Anonymkode: 6577f...0c5 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 Har aldri hørt om noen som har gjort det i min krets. De fleste er dårlige på å sjekke seg for klamydia og mer vanlige sykdommer også, men det synes jeg er viktig å gjøre. Anonymkode: 3ecab...241 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har aldri hørt om noen som har gjort det i min krets. De fleste er dårlige på å sjekke seg for klamydia og mer vanlige sykdommer også, men det synes jeg er viktig å gjøre. Anonymkode: 3ecab...241 Alle sier at det er viktig å gjøre, men ingen gjør det. Logisk? Anonymkode: bb18d...911 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 Hiv dukker vel uansett ikke opp på eventuelle sånne tester uansett. må vel vente en stund før testen faktisk gir positivt utslag, selv om man har blitt smittet kort tid FØR testen blir tatt. Anonymkode: f77d4...1fd
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #6 Skrevet 23. april 2022 Jeg var min manns første partner så han testet seg ikke. Han ønsket å være forsiktig og spurte om jeg ville ha noe i mot å teste meg og det hadde jeg ikke. Hadde aldri testet meg før, så skadet nå ikke. Hadde ingen symptomer eller mistanke om noe. Usikker på om hiv også var med da. Alt var negativt heldigvis. Anonymkode: 375d3...47f 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #7 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hiv dukker vel uansett ikke opp på eventuelle sånne tester uansett. må vel vente en stund før testen faktisk gir positivt utslag, selv om man har blitt smittet kort tid FØR testen blir tatt. Anonymkode: f77d4...1fd Det er derfor jeg trodde mange bruker kondom i nytt forhold frem til HIV-testen er tatt og viser negativ. HIV er den mest alvorlige kjønnssykdommen. Klamydia og alt annet er reversibelt etter behandling. Anonymkode: fd41e...519 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #8 Skrevet 23. april 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Alle sier at det er viktig å gjøre, men ingen gjør det. Logisk? Anonymkode: bb18d...911 Jeg tester meg for klamydia+++ etter hver nye partner. Opplevde å bli smittet av klamydia etter sex med kondom, så jeg har lav terskel for å gjøre det. Anonymkode: 3ecab...241
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #9 Skrevet 23. april 2022 Jeg har pleid å sjekke:) Anonymkode: 6d5cc...c78 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #10 Skrevet 23. april 2022 Tror egentlig ikke leger vil prioritere å ta en hiv-test bare fordi noen er i nytt forhold, annet enn om der er faktorer som gjør at en sånn test kan være fornuftig. Anonymkode: 2239e...4fb 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #11 Skrevet 23. april 2022 Med mindre man er i en av risikogruppene, er det ekstremt lite sannsynlig at man har HIV. Har testet for kjønnssykdommer mellom partnere, men ikke HIV. Har kun blitt testet for det i forbindelse med svangerskap. Anonymkode: 37412...2fc 2
Gjest IKC Skrevet 23. april 2022 #12 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er derfor jeg trodde mange bruker kondom i nytt forhold frem til HIV-testen er tatt og viser negativ. HIV er den mest alvorlige kjønnssykdommen. Klamydia og alt annet er reversibelt etter behandling. Anonymkode: fd41e...519 HIV er ikke en sykdom som utvikler seg til AIDS i den vestlige verden lenger. Behandlingen er såpass bra at en kan leve et helt symptomfritt liv med HIV og det er også lite sannsynlig å smitte andre. Det finnes mange sykdommer jeg lett hadde valgt HIV fremfor!
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #13 Skrevet 23. april 2022 Så romantisk 😅 nei, det har jeg aldri gjort. Anonymkode: 181e5...5e7
Jr.Garcon Skrevet 23. april 2022 #14 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Og er dette noe absolutt alle gjør? Altså bestiller time hos fastlegen for HIV-test fordi man er i nytt forhold? Anonymkode: fd41e...519 Med ny partner så tester selvfølgelig begge seg for hiv før man har ubeskyttet sex ja. Det er utrolig enkelt å så slipper du å ende opp med hiv fordi hun hadde en gang for noen år siden hadde en eks som var glad i å pule horer, var bifil eller whatever. Hvem f bryr seg om at dama ikke har herpes eller klamydia 😂 hvis hun istedet har hiv. Hiv kan du ha symptomfritt i 10 år. Det er automatisk dumpegrunn hvis jeg kommer borti en dame som driter så jævlig i sin egen og min helse at hun bare krysser fingrene å regner med alt går bra. Snakk om å være blåst i hue. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #15 Skrevet 23. april 2022 Altså min erfaring er at det er ikke bare å valse inn og få en hiv test som en klamydia test,jeg har tatt en èn gang og legen min var ganske overrasket og spurte en rekke spørsmål om det i det hele tatt er mistanke osv. Det er 13 år siden så kanskje det er vanligere nå men likevel Anonymkode: 6577f...0c5 1
Jr.Garcon Skrevet 23. april 2022 #16 Skrevet 23. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Tror egentlig ikke leger vil prioritere å ta en hiv-test bare fordi noen er i nytt forhold, annet enn om der er faktorer som gjør at en sånn test kan være fornuftig. Anonymkode: 2239e...4fb Det er bare tull og en lege du da bør rapportere til helsemyndighetene. Du testes for hiv når du gir blod, men kjæresten din er det altså ikke så nøye med. Har du hatt ubeskyttet sex før og skal ha ubeskyttet sex med ny, så kan man kun vite helsetilstanden ved test. I dag finnes det også hurtigtester, et stikk i fingeren og praktiskt talt gratis for staten. Risikogruppen osv. Er noe som er en helt utdatert tankegang. Det er selvfølgelig umulig å vite hvem norske Eva har hatt sex med og ikke minst hvem Eva sine sexpartnere igjen har hatt sex med. Den samme legen som sier det er unødvendig hadde bare sagt "oi, nå hatt uflaks, men det finnes gode medisiner for hiv" hvis du testet positivt. Så det er jo galskap. Endret 23. april 2022 av Jr.Garcon
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #17 Skrevet 23. april 2022 Jr.Garcon skrev (4 minutter siden): Med ny partner så tester selvfølgelig begge seg for hiv før man har ubeskyttet sex ja. Det er utrolig enkelt å så slipper du å ende opp med hiv fordi hun hadde en gang for noen år siden hadde en eks som var glad i å pule horer, var bifil eller whatever. Hvem f bryr seg om at dama ikke har herpes eller klamydia 😂 hvis hun istedet har hiv. Hiv kan du ha symptomfritt i 10 år. Det er automatisk dumpegrunn hvis jeg kommer borti en dame som driter så jævlig i sin egen og min helse at hun bare krysser fingrene å regner med alt går bra. Snakk om å være blåst i hue. Så du drar til fastlegen og ber om en HIV-test ved nytt forhold? Anbefaler fastlegen å gjøre det? Jeg spør utelukkende for å lære.. Ts Anonymkode: fd41e...519
Jr.Garcon Skrevet 23. april 2022 #18 Skrevet 23. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så du drar til fastlegen og ber om en HIV-test ved nytt forhold? Anbefaler fastlegen å gjøre det? Jeg spør utelukkende for å lære.. Ts Anonymkode: fd41e...519 Jeg drar til fastlegen eventuelt privatklinikk å sier bare " jeg har fått ny partner, skal ha ubeskyttet sex og jeg ønsker av den grunn en hiv test og test for kjønnssykdommer". Så er det jo fullstendig uinteressant hva legen måtte mene om det. Men har aldri møtt en lege som er dum nok til å si "nei hiv test bør du ikke ta, ingen heterofile får hiv" eller lignende. Da hadde jeg selvfølgelig rapportert de. Har heller ubeskyttet sex med en dame med 200 tidligere partnere, som vet hun er testet og frisk enn en dame med 4, 8 eller 14 partnere som TROR hun er frisk. Endret 23. april 2022 av Jr.Garcon 2
Jr.Garcon Skrevet 23. april 2022 #19 Skrevet 23. april 2022 Hiv-hurtigtester kan også på samme måte som klamydia tester bestilles på nett. Hiv testen gir svar på 15 min, så det er veldig unødvendig å uvitende gå rundt å spre hiv. Men verdt å huske på at - som for alle hiv tester -må det være 2-3 måneder siden det mulige smittetidspunktet (sist du hadde ubeskyttet sex) for at man kan stole på et negativt svar. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #20 Skrevet 23. april 2022 Men hos lege er dette gratis. Det koster nok en del å bestille disse over nett? Jr.Garcon skrev (4 minutter siden): Hiv-hurtigtester kan også på samme måte som klamydia tester bestilles på nett. Hiv testen gir svar på 15 min, så det er veldig unødvendig å uvitende gå rundt å spre hiv. Men verdt å huske på at - som for alle hiv tester -må det være 2-3 måneder siden det mulige smittetidspunktet (sist du hadde ubeskyttet sex) for at man kan stole på et negativt svar. Anonymkode: fb034...e94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå