AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Jeg fødte på SUS og opplevde oppholdet på barselavdelingen som helt grusom. Både på grunn av lokalet ( må dele rom), men også på grunn av ufyselig oppførsel av de litt eldre jordmødrene.. det er stor sansynligheten for keisersnitt - ergo blir jeg plassert på barselavdelingen igjen.. ville dere søkt plass på et annet sykehus- og hvordan går man da frem? UL har vært på fødepolyklinikken på SUS. alternativt : kan man kreve enerom og at navngitte jordmødre ikke får ha ansvaret for deg? Anonymkode: cf8a5...9f8
Drizzt Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 Du kan fint sende et brev og forklare at du hadde svært negative opplevelser sist på grunn av det og det og at for å føle deg trygg neste gang ønsker du ikke at navn, navn og navn er med. Men det enkleste er vel å søke plass på et annet sykehus. Hvis SUS ikke vil eller kan tilrettelegge for deg.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 Jeg sogner til ahus, men søkte kalnes. Anonymkode: 941f0...0ae
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 Det er fritt sykehusvalg, søke kan du gjøre selv også via sykehusets hjemmeside eller ved å kontakte de. Kreve enerom kan du ikke, be om å få annen jordmor kan du. Jeg hadde ikke byttet sykehus, man møter med stor sannsynlighet på andre jordmødre enn første gang uansett og opplevelsen av barsel kan bli annerledes denne gangen i en positiv vending eller dårlig et annet sted også. Jeg og alle mine venninner har feks født ved samme sykehuset og alle hadde vidt forskjellige erfaringer, jeg hadde også selv to forskjellige opphold ved mine fødsler der. Anonymkode: 4ff03...3f0
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 Det er det eneste sykehuset i Stavanger. I så fall må du til Haugesund. Orker du og kjøre et par timer inkl. ferje?? Anonymkode: 114a9...fa5 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #6 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er det eneste sykehuset i Stavanger. I så fall må du til Haugesund. Orker du og kjøre et par timer inkl. ferje?? Anonymkode: 114a9...fa5 Ja - om jeg så måtte gått på høygravid på egne ben.. Kan man velge andre fylket? Flekkefjord er lettere å komme til og har hørt at det er en fin plass å føde.. må presisere at det ikke var jordmor på føden, men jordmor på barselavdelingen som oppførte seg ugreit... tror SUS hadde gjort lurt i å kurse de eldre litt.. både i det å lytte til pasienten og ikke minst i barn og mors behov.. en heks der inne mente at jeg burde la barnet sove i egen seng på annet rom osv..sånn skikkelig 80- tallsholdninger. de yngre sa stikk motsatt. At det var fint at jeg lot barnet ligge på brystet og de hjalp meg med å sette seng inntil veggen for å ha en trygg side å ha barnet på.. Anonymkode: cf8a5...9f8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #7 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja - om jeg så måtte gått på høygravid på egne ben.. Kan man velge andre fylket? Flekkefjord er lettere å komme til og har hørt at det er en fin plass å føde.. må presisere at det ikke var jordmor på føden, men jordmor på barselavdelingen som oppførte seg ugreit... tror SUS hadde gjort lurt i å kurse de eldre litt.. både i det å lytte til pasienten og ikke minst i barn og mors behov.. en heks der inne mente at jeg burde la barnet sove i egen seng på annet rom osv..sånn skikkelig 80- tallsholdninger. de yngre sa stikk motsatt. At det var fint at jeg lot barnet ligge på brystet og de hjalp meg med å sette seng inntil veggen for å ha en trygg side å ha barnet på.. Anonymkode: cf8a5...9f8 Om det var det verste du opplevde tror jeg du bør gå litt i deg selv i første omgang.. Du står fritt til å velge om du vil følge råd du får på sykehuset. Og søk deg til Flekkefjord da. Anonymkode: 0dc81...78f 2
mingus Skrevet 23. april 2022 #8 Skrevet 23. april 2022 De gamle jordmødrene på SUS er noen ordentlige burugler. Støtter deg i det!
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #9 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Om det var det verste du opplevde tror jeg du bør gå litt i deg selv i første omgang.. Du står fritt til å velge om du vil følge råd du får på sykehuset. Og søk deg til Flekkefjord da. Anonymkode: 0dc81...78f Var mye mer fra samme de samme kjerringene, og med fasilitetene.. følte bare for å presisere at de jordmødrene på føden ikke bidrog til den jævlige opplevelsen, og at SUS har mye å hente på å kurse særlig den eldre garde ... Anonymkode: cf8a5...9f8 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #10 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Var mye mer fra samme de samme kjerringene, og med fasilitetene.. følte bare for å presisere at de jordmødrene på føden ikke bidrog til den jævlige opplevelsen, og at SUS har mye å hente på å kurse særlig den eldre garde ... Anonymkode: cf8a5...9f8 Må legge til at jeg ikke spurte om alder... alder baseres kun på utseende -så det kan godt hende at det ikke er den eldste, og at noen av de «hyggelige unge» bare så unge ut.. Anonymkode: cf8a5...9f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå