AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Vil bare dele i tilfelle dette kan hjelpe andre. Etter å ha droppet melk, sukker og diverse kosthold omlegging så har det fortsatt ikke roet seg, piller og kremer og tusenvis ned i dass. Så dro vi på hytta i påsken og kassen med solo super, som er min yndlingsbrus, ble stående igjen hjemme. Etter 3 dager så huden min så klar ut at selv familien min kommenterte det. Etter en uke var den nesten kvisefri. Da jeg kom hjem drakk jeg et glass brus og allerede dagen etter hadde jeg 4 nye små kviser fordelt på nese og panne. Har ikke drukket brus siden og huden min har klarnet veldig opp! Etter masse googling så ser jeg at det er mange andre som reagerer sånn på kunstig søtning også, verstingene er visst de sukkerfrie cola og Pepsi pga koffeininnholdet også. Anonymkode: 8fa0f...baf
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 hadde ikke hudproblemer av kunstig søtstoff, men veldig urolige tarmer. Trodde lenge bare det var stressrelatert. Men det virker som om hovedårsaken var aspartam og co. Har det ihvertfall mye bedre. Anonymkode: dea01...9c3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): hadde ikke hudproblemer av kunstig søtstoff, men veldig urolige tarmer. Trodde lenge bare det var stressrelatert. Men det virker som om hovedårsaken var aspartam og co. Har det ihvertfall mye bedre. Anonymkode: dea01...9c3 Så jævlig! Så det dukket opp om problemer med mage og tarm også når jeg googlet. Jeg merket aldri noe på magen eller noe men ansiktet mitt og ryggen så ikke ut. Anonymkode: 8fa0f...baf
Gjest isary Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 Har ingen problemer med søtningsstoffer. Og jeg hadde problemer med kviser en lang periode.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 isary skrev (25 minutter siden): Har ingen problemer med søtningsstoffer. Og jeg hadde problemer med kviser en lang periode. Ikke alle har det heldigvis, men kanskje noen ser det og får løsningen på sine kviseproblemer Anonymkode: 8fa0f...baf 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 Huden min reagerer hvis jeg spiser mye sitrus, eller for eksempel drikker mye appelsinjuice. Solo super inneholder vel appelsin/sitrus, så det kan jo være det? Anonymkode: 02622...d2d 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #7 Skrevet 24. april 2022 Kunstig søtning brytes ikke ned i kroppen og prøver å finne andre veier å komme ut på. Siden det ikke brytes ned kan det også ligge å irritere tarmene også. Jeg tåler heller ikke kunstig søtning jeg får rastløse bein søvnproblemer av det, gikk vekk alle gangene jeg slutta med en gang. Anonymkode: 92ceb...580
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #8 Skrevet 24. april 2022 Er heller sannsynlig at det er sitrus eller noe annet du har inntatt. Er så ekstremt lite søtning i brus, at det er tilnærmet usannsynlig å få bivirkninger av det Anonymkode: a9877...2fa 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #9 Skrevet 24. april 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kunstig søtning brytes ikke ned i kroppen og prøver å finne andre veier å komme ut på. Siden det ikke brytes ned kan det også ligge å irritere tarmene også. Jeg tåler heller ikke kunstig søtning jeg får rastløse bein søvnproblemer av det, gikk vekk alle gangene jeg slutta med en gang. Anonymkode: 92ceb...580 😂 fiber brytes heller ikke ned, men prøver ikke å komme ut gjennom huden. Tull det du skriver. Anonymkode: a9877...2fa 6
nisselue Skrevet 24. april 2022 #10 Skrevet 24. april 2022 On 4/23/2022 at 6:49 PM, AnonymBruker said: Vil bare dele i tilfelle dette kan hjelpe andre. Etter å ha droppet melk, sukker og diverse kosthold omlegging så har det fortsatt ikke roet seg, piller og kremer og tusenvis ned i dass. Så dro vi på hytta i påsken og kassen med solo super, som er min yndlingsbrus, ble stående igjen hjemme. Etter 3 dager så huden min så klar ut at selv familien min kommenterte det. Etter en uke var den nesten kvisefri. Da jeg kom hjem drakk jeg et glass brus og allerede dagen etter hadde jeg 4 nye små kviser fordelt på nese og panne. Har ikke drukket brus siden og huden min har klarnet veldig opp! Etter masse googling så ser jeg at det er mange andre som reagerer sånn på kunstig søtning også, verstingene er visst de sukkerfrie cola og Pepsi pga koffeininnholdet også. Anonymkode: 8fa0f...baf Duh. Det gjelder alt av mat og drikke, og problemet er at folk nekter å tro det før de prøver selv. Som om det skulle være rart at kroppen reagerer på at man putter i den ting som kun har "laboratorienavn" og ikke "matnavn" - for å si det litt enkelt.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #11 Skrevet 24. april 2022 2 minutter siden, nisselue said: Duh. Det gjelder alt av mat og drikke, og problemet er at folk nekter å tro det før de prøver selv. Som om det skulle være rart at kroppen reagerer på at man putter i den ting som kun har "laboratorienavn" og ikke "matnavn" - for å si det litt enkelt. Naturlige tilsetningsstoffer er ikke nødvendigvis noe bedre enn syntetiske tilsetningsstoffer. Det er ingen gitt sammenheng mellom naturlig og helsefremmende, og kunstig og helseskadelige egenskaper. Anonymkode: a9877...2fa 1
nisselue Skrevet 24. april 2022 #12 Skrevet 24. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Naturlige tilsetningsstoffer er ikke nødvendigvis noe bedre enn syntetiske tilsetningsstoffer. Det er ingen gitt sammenheng mellom naturlig og helsefremmende, og kunstig og helseskadelige egenskaper. Anonymkode: a9877...2fa Syntetiske stoffer kan være identiske med naturlige. Det er selvfølgelig ikke de jeg da snakker om. Derav brukte jeg heller ikke ordene "syntetisk" eller "naturlig" da det ikke var hva jeg snakket om. Skal man se slik på det er jo granitt også naturlig. Likevel ikke noe anbefalt i kosten.
nisselue Skrevet 24. april 2022 #13 Skrevet 24. april 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: 😂 fiber brytes heller ikke ned, men prøver ikke å komme ut gjennom huden. Tull det du skriver. Anonymkode: a9877...2fa Så fordi fiber ikke brytes ned så kan man spise alt som ikke brytes ned? En god eksemplifisering av min første post om at folk ikke tror det før de forsøker selv.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #14 Skrevet 24. april 2022 Jeg slet med anspent kropp og en vanvittig stiv nakke som ga hodepine i seks måneder. Så kuttet jeg ut brus med kunstig søtningsmiddel etter å ha lest om aspartam. Etter en uke slappet nakken av og hodepinen var borte. Anonymkode: aad47...8b7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #15 Skrevet 24. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg slet med anspent kropp og en vanvittig stiv nakke som ga hodepine i seks måneder. Så kuttet jeg ut brus med kunstig søtningsmiddel etter å ha lest om aspartam. Etter en uke slappet nakken av og hodepinen var borte. Anonymkode: aad47...8b7 Placebo effekt Anonymkode: a9877...2fa 1 2
nisselue Skrevet 24. april 2022 #16 Skrevet 24. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Placebo effekt Anonymkode: a9877...2fa Hmm... Så hvis du mener kroppen er fullt ut kapabel til å sortere ut de tingene den trenger og la de andre tingene passere, hvordan er det da mulig å bli forgiftet?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #17 Skrevet 24. april 2022 1 minutt siden, nisselue said: Hmm... Så hvis du mener kroppen er fullt ut kapabel til å sortere ut de tingene den trenger og la de andre tingene passere, hvordan er det da mulig å bli forgiftet? Man kan bli forgiftet av toksiske stoffer, ikke av søtningsmidler i den dosen som finnes i norske matvarer. Finnes ikke noe som er testet så mye som søtningsmidler, og tendensen er enstemmig - det er ikke toksisk eller farlig Anonymkode: a9877...2fa 1
nisselue Skrevet 24. april 2022 #18 Skrevet 24. april 2022 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker said: Man kan bli forgiftet av toksiske stoffer, ikke av søtningsmidler i den dosen som finnes i norske matvarer. Finnes ikke noe som er testet så mye som søtningsmidler, og tendensen er enstemmig - det er ikke toksisk eller farlig Anonymkode: a9877...2fa Et stoff klassifiseres som giftig dersom det skal en tilstrekkeligt liten mengde til for å gjøre skade. Utover det er alt giftig. Selv vitaminer. Men om vi later som det du skrev er sant, hvordan mener du det er fysisk mulig at stoffer kan være toksiske mens samtidig at kroppen bare lar ting den ikke trenger passere igjennom? De toksiske stoffene - de kroppen ikke trenger - de ville jo bare passere igjennom, ville de ikke? For logikken din her virker til å være at dersom søtningsmidler ikke er bra for oss vil de bare passere igjennom tarmen. EDIT: Får jeg legge til at "gir kviser og gusten hud" ikke klassifiserer under "farlig". Endret 24. april 2022 av nisselue
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #19 Skrevet 24. april 2022 22 minutter siden, nisselue said: De toksiske stoffene - de kroppen ikke trenger - de ville jo bare passere igjennom, ville de ikke? Kroppen skiller seg av med det, og aspartam er ikke toksisk Anonymkode: a9877...2fa 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #20 Skrevet 24. april 2022 Med all den forskning som er gjort på aspartam (inkludert dermatolgiske effekter), er sannsynligheten for at TS legger skylden på feil trigger langt større enn at acnen skyldes aspartam. Anonymkode: a9877...2fa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå