anonym 4545 Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Er vi i i ferd med å få svenske tilstander ? (div videoer på nett viser bl a steinkasting) 6
Gjest Krokanrullene Skrevet 23. april 2022 #2 Skrevet 23. april 2022 Nei. Men det var pøbler der som prøvde seg med steinkasting. Politiet tok kontroll, heldigvis.
AnonaymBruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 Nei, absolutt ikke. Jeg var der under hele demonstrasjonen i dag, og politiet hadde god kontroll. De reagerte veldig raskt på ulike hendelser og slo ned på det effektivt. For meg så det også ut som de hadde en fin balanse mellom kjeft og fysisk maktbruk. Hadde det eskalert mer så hadde de nok brukt mye mer makt. Bl. a. har de køller og div. annet som vi ikke så i bruk i dag, og de brukte relativt få gassgranater. 7 2 1
Apis Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 En ting er at Sian gidder bruke tid på å brenne Koranen, noe annet er hvorfor gidder disse motdemostrantene? Den beste demonstrasjonen mot demonstrantene kan gjøre er å ikke møte opp, da hadde ikke Sian fått så mye oppmerksomhet som de ønsker. 24 6
Donglebæret Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 Men selv om politiet hadde ok kontroll, er det jo en falitterklæring når man må bruke tåregass, tåregranater og det hagler steiner mot både politi og SIAN. Muslimene som ropte Allahu Akbar klarer ikke å besinne seg. Det holder med én stein som treffer hodet akkurat feil, så er noen invalid eller død. Motdemonstrantene viser at de ikke har noe å komme med. Det er kun Allahu Akbar og steinkasting. 17 1 5
Silva Pluvialis Skrevet 23. april 2022 #6 Skrevet 23. april 2022 (endret) Det var visst ville tilstander, men heldigvis ingen som ble skadet. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
Centimeteren Skrevet 23. april 2022 #7 Skrevet 23. april 2022 3 minutter siden, Tvillingsjel said: En venninne av meg var der i dag. Jeg fikk snap. Det var visst ville tilstander, men heldigvis ingen som ble skadet. «Ville tilstander» og «ingen ble skadet» går ikke helt overrens.. 9
Silva Pluvialis Skrevet 23. april 2022 #8 Skrevet 23. april 2022 Centimeteren skrev (34 minutter siden): «Ville tilstander» og «ingen ble skadet» går ikke helt overrens.. Fullt mulig med ville opptøyer og mye lyd, uten at noen blir fysisk skadet… 6
jabx Skrevet 23. april 2022 #9 Skrevet 23. april 2022 Liker godt å høre hostingen og banningen fra luringene som får tåregass på seg etter å ha prøvd å bryte gjennom sperringene. Kanskje jeg bare er litt ondskapsfull av meg. 1 3
Gjest Jon Are Skrevet 24. april 2022 #10 Skrevet 24. april 2022 Enkel løsning på det her. Man forbyr brenning av Koranen og Bibelen . Nå er jeg veldig for ytringsfrihet, men akkurat her syns jeg det er på sin plass.
delphinus Skrevet 24. april 2022 #11 Skrevet 24. april 2022 Jon Are skrev (1 minutt siden): Enkel løsning på det her. Man forbyr brenning av Koranen og Bibelen . Nå er jeg veldig for ytringsfrihet, men akkurat her syns jeg det er på sin plass. Eller så kan man forby religion. Mye enklere, og ikke minst mye mer rettferdig. 13 6
Gjest Jon Are Skrevet 24. april 2022 #12 Skrevet 24. april 2022 delphinus skrev (Akkurat nå): Eller så kan man forby religion. Mye enklere, og ikke minst mye mer rettferdig. Det kan man ikke. Mennesket er i seg selv religiøst . De fleste søker etter en mening med livet. Man kan heller forby og undertrykking gjort i religionene navn.
Donglebæret Skrevet 24. april 2022 #13 Skrevet 24. april 2022 Jon Are skrev (1 minutt siden): Enkel løsning på det her. Man forbyr brenning av Koranen og Bibelen . Nå er jeg veldig for ytringsfrihet, men akkurat her syns jeg det er på sin plass. Da må du melde deg inn i et politisk parti og jobbe for denne endringen. Heldigvis er brenning av både koran, bibel og andre bøker innenfor ytringsfriheten i dag. Det du sier, er at du er veldig for ytringsfrihet så lenge den ikke skaper voldelige opptøyer blant muslimer. 10 1 1
Apis Skrevet 24. april 2022 #14 Skrevet 24. april 2022 Donglebæret skrev (9 minutter siden): Da må du melde deg inn i et politisk parti og jobbe for denne endringen. Heldigvis er brenning av både koran, bibel og andre bøker innenfor ytringsfriheten i dag. Det du sier, er at du er veldig for ytringsfrihet så lenge den ikke skaper voldelige opptøyer blant muslimer. Så tidligere tiders bokbål har vært et slag for ytringsfriheten? 4
delphinus Skrevet 24. april 2022 #15 Skrevet 24. april 2022 Apis skrev (3 minutter siden): Så tidligere tiders bokbål har vært et slag for ytringsfriheten? Bokbrenning er i høyeste grad en ytring 4
Fjompen Skrevet 24. april 2022 #16 Skrevet 24. april 2022 At venstresiden ikke ser det ironiske i at SIAN advarer om voldelige islamister, og blir både truet og slått ned, av voldelige muslimer er så fjernt.. 13 5
delphinus Skrevet 24. april 2022 #17 Skrevet 24. april 2022 Stakkars barn. Håper barnevernet er på saken, men tviler. 6 2 2
Donglebæret Skrevet 24. april 2022 #18 Skrevet 24. april 2022 (endret) Argumentasjonen til «motdemonstrantene»: 1. Allahu Akbar 2. Kasting av stein og sko mot politiet og SIAN Noen befinner seg fortsatt i middelalderen. Sandefjord er en by som historisk har vært nokså velstående med dertil tilhørende innbyggere. Mye penger fra skipsfart. Mon tro om herrene og fruene i Sandefjord er fornøyde med sine nye beboere? Endret 24. april 2022 av Donglebæret 9 3
ops2 Skrevet 24. april 2022 #19 Skrevet 24. april 2022 (endret) Vel jeg vil ikke sitere noen som nevner et nettsted, men jeg utfordrer dere til å finne noen gammelmedia som innrømmer at hele familier var med på steinkasting og å rope Allahu Akbar. I Sverige var budskapet som gikk ut at det var "kriminelle ungdommer". Men politiet fortalte på instagram at det var damer oppi 50-60 årene og smågutter med. Det er det som mainstream media frykter, at man skal se bredden i det. I følge mainstream media skal historien være noen ungdommer på ville veier. Ikke at vanlige folk tar med ungene sine på steinkasting. For historien om at det bare er noen få, holder ikke når man ser at det er mange, av alle aldre og samfunnslag. De godt voksne var vanlige folk, de hadde sikkert aldri fått så mye som en fartsbot. Hvorfor krever noen at alle alternative media skal dekke det samme som gammelmedia? Hva er forskjellen da? En ny side som marsjerer i takt med resten? Endret 24. april 2022 av ops2 8 2
_popcorn_ Skrevet 24. april 2022 #20 Skrevet 24. april 2022 Ryddet for brukerdebatt, nedsettende innlegg, innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med, og spekulasjoner, og svar til dette. _popcorn_, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå