Gå til innhold

Hjelp! Har oppdaget en hårløs flekk i hodebunnen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er 19 år gammel og har alltid hatt langt, tjukt og tungt hår og har så og si alltid hatt håret opp i en høy hestehale og en flette ut fra den. Dette har vært praktisk i og med at håret er så langt og kommer til alle kanter. Ifjor begynte jeg å oppdage at håret ble litt tynnere ved hårfestet men tenkte ikke så mye over det, i tillegg ble jeg solbrent et par ganger i hodebunnen helt ytterst. I det siste har jeg mistet så ekstremt mye hår, det er et tynt lang på alle tepper, sofa og enkelte klær. I dag oppdaget jeg en helt hårløs flekk i hodebunnen (skal legge med bilde). Er helt sjokkert nå og vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er så redd. Flekken er ikke så stor men er likevel bekymret, burde jeg gå til frisør/lege eller hva skal jeg gjøre? 😮 

hår.jpg

Anonymkode: 1f17e...c8b

Skrevet

Ta en tur til legen så får du vite helt sikkert hva det er, men tipper det er ringorm. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Jeg er 19 år gammel og har alltid hatt langt, tjukt og tungt hår og har så og si alltid hatt håret opp i en høy hestehale og en flette ut fra den. Dette har vært praktisk i og med at håret er så langt og kommer til alle kanter. Ifjor begynte jeg å oppdage at håret ble litt tynnere ved hårfestet men tenkte ikke så mye over det, i tillegg ble jeg solbrent et par ganger i hodebunnen helt ytterst. I det siste har jeg mistet så ekstremt mye hår, det er et tynt lang på alle tepper, sofa og enkelte klær. I dag oppdaget jeg en helt hårløs flekk i hodebunnen (skal legge med bilde). Er helt sjokkert nå og vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er så redd. Flekken er ikke så stor men er likevel bekymret, burde jeg gå til frisør/lege eller hva skal jeg gjøre? 😮 

hår.jpg

Du burde begynne ikke ha håret som stramt når du setter det opp. Og det er heller ikke lurt å bruke hestehale hver dag. Det er jo ikke sikkert at det er derfor du har mistet hår da, men det er uansett lurt for å forebygge. Og beskytt hodebunnen din i sola, hvis du har tynt hår på toppen, og lett for å bli solbrent

Dillan skrev (1 time siden):

Ta en tur til legen så får du vite helt sikkert hva det er, men tipper det er ringorm. 

Anonymkode: a0189...171

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du burde begynne ikke ha håret som stramt når du setter det opp. Og det er heller ikke lurt å bruke hestehale hver dag. Det er jo ikke sikkert at det er derfor du har mistet hår da, men det er uansett lurt for å forebygge. Og beskytt hodebunnen din i sola, hvis du har tynt hår på toppen, og lett for å bli solbrent

Ups, ble litt rot i starten der😂 Men regner med  at du skjønte hva jeg mente

AnonymBruker
Skrevet

hår.jpg

Er ikke det der panna da?

Anonymkode: d70b7...94a

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være alopecia.

Jeg er 32 og fikk plutselig en hårløs flekk bak på hodet for et år siden  Har aldri hatt det før. Leger har fortsatt ikke funnet ut akkurat hva som kan trigge alopecia. Noen får det bare. Andre kan få det fra stress, mangler på vitaminer etc. Jeg dro til legen og de så at jeg hadde litt lite av b12 og d-vitaminer, men det var det.

Håret kom tilbake etter et år, og jeg har ikke fått andre hårløse flekker siden.

Det du har kan være alopecia, skade fra å ha håret I hestehale hver dag eller andre ting. Umulig å vite. Dra til legen, du. 

Anonymkode: 7a9c0...4a6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det ser sånn ut, ja. Helt øverst i panna ved hårfestet.

For meg ser det bare ut som et lite arr..

Anonymkode: 0023d...ab5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det er ved starten av hårfestet. Man ser hår som er ytterst før det er en hårløs flekk, så det er ikke i panna nei. 

ts 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ved starten av hårfestet. Man ser hår som er ytterst før det er en hårløs flekk, så det er ikke i panna nei. 

ts 

Om du har alocepia kan dette sjekkes hos lege.

Bruker du noen medisiner eller hormonelle preparat? Har du angst/mye stress? 

Anonymkode: fe973...214

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Om du har alocepia kan dette sjekkes hos lege.

Bruker du noen medisiner eller hormonelle preparat? Har du angst/mye stress? 

Anonymkode: fe973...214

Ingenting spesielt, utenom p-piller 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingenting spesielt, utenom p-piller 

ts

men stresser for alt mulig som skole, jobb og lignende 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan være alopecia.

Jeg er 32 og fikk plutselig en hårløs flekk bak på hodet for et år siden  Har aldri hatt det før. Leger har fortsatt ikke funnet ut akkurat hva som kan trigge alopecia. Noen får det bare. Andre kan få det fra stress, mangler på vitaminer etc. Jeg dro til legen og de så at jeg hadde litt lite av b12 og d-vitaminer, men det var det.

Håret kom tilbake etter et år, og jeg har ikke fått andre hårløse flekker siden.

Det du har kan være alopecia, skade fra å ha håret I hestehale hver dag eller andre ting. Umulig å vite. Dra til legen, du. 

Anonymkode: 7a9c0...4a6

Helt enig i denne. Jeg har og hatt en gigantisk helt hårløs flekk for et par år siden, så vokste håret ut igjen. Men nå holder det på å gå av igjen og denne gangen faller det fra hårfestet og det er jo verre.. Lite man kan gjøre men kom deg til lege.

Anonymkode: 5516d...bdf

AnonymBruker
Skrevet

Stress kan være det som trigger det. 

Mannen min har hatt flekkvis hårtap i to omganger. Første gang kom når han holdt på med siste året av studier. Andre gang kom også rundt en stressende periode. 

Anonymkode: 6ccf6...c60

AnonymBruker
Skrevet

Du må slutte med den tunge hestehalen.

Anonymkode: 5a3a2...cdf

AnonymBruker
Skrevet

Les deg opp om de som har hatt håret i en veldig stram hestehale, ala turnere og cheerleadere og håravfall 

Anonymkode: da85a...68e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...